  • Data: 2021-03-13 15:48:22
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/03/2021 15:08, Marek wrote:
    > To akurat proste, bierzesz sygnał z zamka drzwi czy jak to tam u was
    > mówi z klapy.

    Ale to druciarstwo. Skoro juz produkują jakies inteligentne pralki, to
    czy naprawdę przekracza ich możliwoci intelektualne dodać klienta mqtt?

    > A czy faktycznie takie kombinowanie daje wymierne rezultaty np. pracuje
    > wtedy bgdu nie przeszkadza (pralka potrafi) a z oszczędności można
    > pojechać na Bahamy...?

    Nie, ale to jest oszczędnosc za *darmo*. Stosowny hardware już jest w
    pralkę/zmywarkę wbudowany, tylko zastosowanie idiotyczne, najczęsciej
    tego typu sprzęt stawia hotspota do które podpina się telefon z
    gównianym kawałkiem opogramowania naklepanego po godzinach przez
    hindusów. Jak by zamiast tego podpiął się do mojej sieci wif i
    zarejestrował w serwerze mqtt miałbym *naprawdę* z tego pożytek.
    Niestety suweren tępy i na producencie nie wymusi. I tak muszę
    dodrutować wifi na esp8266 do pralki która już ma wifi.

    Choć, o czym mało kto wie, taka Roomba robi dokładnie to: podpina się
    pod moje wifi domowe i mogę nią sterować. Ale to chyba wyniak z faktu że
    w kierpownictwie tej firmy były osoby z wizją, nie popędzane przez
    księgowych.