  • Data: 2021-03-13 16:46:50
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Mar 2021 15:48:22 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to druciarstwo. Skoro juz produkują jakies inteligentne pralki,
    > czy naprawdę przekracza ich możliwoci intelektualne dodać klienta
    > mqtt?

    Nie umieją? Jak dla mnie może być nawet dostęp przez www/get/post,
    cokolwiek. Zamiast zderzenia się z brakiem ustandaryzowanego
    interefeju we/wy jestem w stanie zaakceptować nawet druciarstwo. Ja
    się dostosuję, byle był jakikolwiek interfejs. Generalnie
    "inteligencja" urządzeń IMHO idzie w kierunku hermetycznych
    rozwiązań wymagających dedykowanych "apek" i chmur. Skończy się
    osobną apką do pralki, do suszarki, do PV, do dzwonka, bramy, rolet,
    oświetlenia, grzania.
    Nie mam mam nic przeciwko dedykowanej apce dla tumianisty ale miło by
    było gdyby producent
    dodawał: "o a tu na porcie 443 masz użytkowniku interfejs, gdzie
    możesz sobie wszystko zrobić samemu to co robi apka".

    O tym (tj. oczywistych brakach) była dyskusja w wątku o braku
    podtrzymania rtc w piekarniku. Nie będzie bo nie i już. Producent nie
    jest od robienia dobrze klientowi tylko sobie (nie żebym się z z tym
    zgadzał ale tak po prostu jest).

    > Nie, ale to jest oszczędnosc za *darmo*. Stosowny hardware już jest
    > pralkę/zmywarkę wbudowany, tylko zastosowanie idiotyczne,
    > najczęsciej
    > tego typu sprzęt stawia hotspota do które podpina się telefon z
    > gównianym kawałkiem opogramowania naklepanego po godzinach przez
    > hindusów. Jak by zamiast tego podpiął się do mojej sieci wif i
    > zarejestrował w serwerze mqtt miałbym *naprawdę* z tego pożytek.

    Prawda.

    > Choć, o czym mało kto wie, taka Roomba robi dokładnie to: podpina
    > się

    A jest to funkcjonalne? Ostatnio jak sprawdzałem nie było to zbyt
    funkcjonalne dla mnie, tj. brak możliwości odczytania statusów z
    robota np. w jakim pokoju aktualnie jest by mu zapalić światło (i7
    nie umie po ciemku sprzątać), tego mi brakuje.

    --
    Marek