  • 31. Data: 2014-02-13 09:40:56
    Temat: Re: Fotoradar Al. St. Zjednoczonych DC
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > I akurat fotoradary to nie jest powód, aby opuszczać ten kraj.
    > Ale leczenie Polsce dzieciaków z tak poważnymi chorobami
    > to to jest powód. Nikomu nie życze aby przez takie coś przechodził.
    > Jak się patrzy na urzędnicze podejście niestety większości lekarzy,
    > ich niekompetencje, nepotyzm i korupcje to dramat.

    Ameryki nie odkryles. Moj ojciec zyje tylko dlatego, ze jego lekarz
    prowadzacy poszedl na urlop i w tym czasie trafila sie lekarka, ktora
    zagladajac do jego karty zdziwila sie co on tu jeszcze robi przeciez z
    miejsca kwalifikuje sie na przeszczep. Jeszcze jedna chemia i by bylo po nim
    ! Do konca nie wiem czy chcial w lape czy byl chujem, ale to OT.

  • 32. Data: 2014-02-13 10:05:09
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Feb 2014 09:40:56 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

> [...]
    > miejsca kwalifikuje sie na przeszczep. Jeszcze jedna chemia i by bylo po nim
    > ! Do konca nie wiem czy chcial w lape czy byl chujem, ale to OT.

    Wydaje mi się, że większości przypadków to jednak brak pewnych kompetencji
    (nie wiem, może na egzaminach ściągali). Pewnie, że jakiś procent licy na
    łapę, ale w większości są po prostu niedouczeni.
    Np. teść - od wielu, wielu lat "leczył" się na podwyższone trójglicerydy.
    Dopiero jak pojechał na sygnale do szpitala okazało się, że ma: tętniaki,
    zatory w żyłach.
    Udało się chłopa uratować, ale przeszedł balonikowanie (koronografia chyba
    to się nazywa?), potem by-passy, potem wstawienie stentu przy tętniaku
    brzusznym. A leczył się i leczył - i prawie od tego leczenia się
    przekręcił.

    Ale to OT :-)

    --
    Franc

  • 33. Data: 2014-02-13 10:31:38
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-02-13 10:05, Franc pisze:
    > Dnia Thu, 13 Feb 2014 09:40:56 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    (ciach)
    > Ale to OT :-)

    OT i NTG, ale wydaje mi się, że mała część ludzi wykonuje swoją
    pracę dobrze. Dotyczy to wszystkich. Kierowców, lekarzy, prawników,
    nauczycieli, mechaników samochodowych, programiastów. Wszystkich.
    W obecnych czasach w Polsce istnieje ogólny pęd do ukończenia
    studiów. I studia często kończą ludzie, którzy nawet matury nie
    powinni zdać. Przed wojną by nie zdali. Jeśli dodamy do tego
    powszechny nepotyzm, który powoduje egatywną selekcję to mamy
    diagnozę dzisiejszej Polski. I takie wszechobecne jakoś to będzie.
    I to jakoś to potem mamy takie drogi, metro, służbę zdrowia. Dopóki
    jakoś jest to OK. Ale jak dotyczy to Twojego dziecka, to zaczynasz
    się zastanawiać o co chodzi. Ale Ameryki nie odkryłem.

    I to raczej na pl.soc.polityka a nie tu.

  • 34. Data: 2014-02-13 15:41:23
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 09:28:14 UTC+1 użytkownik megrimsES napisał:

> [...]
    >
    > Jak się patrzy na urzędnicze podejście niestety większości lekarzy,
    >
    > ich niekompetencje, nepotyzm i korupcje to dramat.

    Do tego lekarze bardzo dobrze zarabiają. Nie żebym im zazdrościł bo studia bardzo
    trudne i na dodatek jest ich z 20% za mało w stosunku do potrzeb. Ale na wielu
    frontach przeginają. Chociażby traktując sprzęt szpitalny jak by był ich prywatną
    własnością. Jakiś czas temu była sprawa że docent z profesorem ukradli ze szpitala,
    inaczej tego nie można nazwać, drogie urządzenie i robili na nim badania w prywatnym
    gabinecie. Urządzenie było kupione ze środków Orkiestry. Nie mam zielonego pojęcia
    jak można wytłumaczyć że czas oczekiwania na jakieś badanie na NFZ trzeba czekać w
    szpitali pół roku a prywatnie na tym urządzeniu w tym samym szpitalu zrobią
    maksymalnie w przeciągu tygodnia a jak potrzeba to od ręki.

  • 35. Data: 2014-02-13 15:51:35
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    >Ale na wielu frontach przeginają. Chociażby traktując sprzęt szpitalny jak

    http://wyborcza.pl/duzyformat/1,136629,15442097,Onko
    logia_nie_dla_raka.html?i=4?utm_source=HP&utm_medium
    =AutopromoHP&utm_content=cukierek1&utm_campaign=wybo
    rcza#Cuk

  • 36. Data: 2014-02-13 17:47:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *anacron* napisał(-a):

    > A skąd wiesz ile wyszło na FR? Przyjdzie, skoro błysło, to pewnie
    > wyszło mu z odbicia ponad 100 :)

    Niczego nie wiem. Przyjąłem założenie, że miał 85/80. Przy czym, jeśli
    te 85 było w/g prędkościomierza, to prawdopodobnie nawet tyle nie miał,
    co Myjk sam zauważa, bo pisze że GPS pokazywał 80, ale ten znowu chyba
    ma pewną bezwładność w pokazywaniu prędkości.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 37. Data: 2014-02-13 17:51:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
> [...]

    szpitali pół roku a prywatnie na tym urządzeniu w tym samym szpitalu zrobią
    maksymalnie w przeciągu tygodnia a jak potrzeba to od ręki.

    Ponieważ NFZ wyznacza z góry za ile usług danego typu moze zapłacić co
    miesiąć. Np. szpital/przychodnia ma tomograf, jest w stanie wykonać 200
    badań miesięcznie. Ma też umowę z NFZ, że zapłacą im maksymalnie za 20 badan
    miesięcznie. Jeśli w ciągu miesiąca zgłosi się 200 pacjantów na badanie, to
    180 z nich albo zapłaci gotówką albo zapisze się w kolejkę do 2015 roku. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2014-02-13 18:28:15
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 17:51:49 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >
    > 180 z nich albo zapłaci gotówką albo zapisze się w kolejkę do 2015 roku. :)

    I jeśli to prywatny szpital albo prywatna przychodnia to mniej więcej jest ok.
    Dlatego mniej więcej bo wina leży po stronie NFZ a nie prywatnego właściciela
    tomografu. Ale jeśli odbywa się to w państwowym szpitalu nie nie jest ok.

  • 39. Data: 2014-02-13 19:34:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
> [...]

    właściciela tomografu. Ale jeśli odbywa się to w państwowym szpitalu nie nie

    "Państwowy" szpital (cokolwiek to oznacza), też potrzebuje pieniędzy za
    wykonane usługi. Jak leczy pacjentów ponad limity z NFZ, to popada w długi.
    Potem wszyscy, łącznie z ministrem, zarzucają dyrektorowi szpitala, ze źle
    zarządza placówką.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 40. Data: 2014-02-13 19:55:01
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 19:34:17 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >
    > Potem wszyscy, łącznie z ministrem, zarzucają dyrektorowi szpitala, ze źle

    I na okoliczność biednych państw takich jak Polska w jakimś dokumencie opracowanym
    przez WHO jest zalecenie żeby wszystko co jest związane z państwową służbą zdrowia
    było finansowane z budżetu a nie ze składek. Jak za wspólne pieniądze został kupiony
    jakiś tomograf to taniej jest stworzyć kilka etatów żeby miał go kto obsługiwać prze
    24 godziny codziennie. W takiej sytuacji potrzeba mniej drogich tomografów.