  • 1. Data: 2014-02-12 13:56:20
    Temat: Przewożenie nart w Austrii
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Czytałem, że w Austrii mają specyficzne przepisy odnośnie przewozu nart
    samochodem. Czy ktoś mi może wyjaśnić:
    1. zabronione jest przewożenie nart w kabinie samochodu, ALE w aucie
    jest specjalny tunel do przewozu. Co w tej sytuacji? Wolno, czy nie?
    2. podobno na dachu wolno przewozić narty tylko w boxie a takowego nie
    posiadam. Mam za to pokrowiec.
    Napisałbym do austriackiego PZMotu, ale niemiecki znam w stopniu takim,
    jak nasi eurodeputowani, czyli guten Morgen, auf Wiedersehen.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-12 14:07:56
    Temat: Re: Przewożenie nart w Austrii
    Od: s...@g...com

    Czy dozwolone jest przewożenie nart wewnątrz pojazdu, jeśli umieszczone są w
    specjalnej torbie? Torba włożona jest w otwór w oparciu i jest przypięta do mocowania
    pasów bezpieczeństwa.

  • 3. Data: 2014-02-12 14:15:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Feb 2014 13:56:20 +0100, Jacek

    > Czytałem, że w Austrii mają specyficzne przepisy
    > odnośnie przewozu nart samochodem.

    Gdzie to wyczytałeś?

    > Czy ktoś mi może wyjaśnić:
    > 1. zabronione jest przewożenie nart w kabinie samochodu, ALE w aucie
    > jest specjalny tunel do przewozu. Co w tej sytuacji? Wolno, czy nie?

    Wolno nawet bez tunelu, czyli bagażnik-siedzenia. Sprzęt musi być tylko
    zabezpieczony przed ruchem tak, aby nie jeździł po aucie w czasie
    hamowania i nie stwarzał zagrożenia dla kierowcy/pasażerów w czasie ew.
    wypadku.

    > 2. podobno na dachu wolno przewozić narty tylko w boxie a takowego nie
    > posiadam. Mam za to pokrowiec.

    Wolno, mają być jednak przewożone tak, aby nie wystawać poza obrys
    samochodu i też muszą być dobrze zamocowane.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-02-12 14:21:37
    Od: s...@g...com

    Transport na dachu: do transportu nart/snowboardu samochodem polecane są głównie
    specjalne bagażniki lub tzw. boxy bagażowe na dach. Oczywiście tego typu mocowanie
    nart musi być dostosowane do marki naszego pojazdu, tak by nie przekraczało
    maksymalnego dozwolonego obciążenia dachu. Sprzęt narciarski i snowboardowy można też
    zamocować z tyłu pojazdu/przyczepy, w specjalnie przeznaczonym do tego bagażniku (w
    taki sposób, ja przewozimy rowery). Przepisy nie nakazują przewożenia sprzętu w
    pokrowcach, jednak zaleca się przewozić je zabezpieczone właśnie w ten sposób. Ważne:
    sprzęt narciarski/snowboardowy nie może wystawać poza obrys samochodu i koniecznie
    musi być porządnie umocowany. Zalecamy także, aby upewnić się czy ubezpieczenie,
    jakie posiadamy, pokryje szkody ewentualnego wypadku.
    Transport wewnątrz samochodu: chcąc przewozić narty/deskę snowboardową wewnątrz
    pojazdy musimy zadbać o to, by sprzęt nie stwarzał zagrożenia dla wszystkich
    pasażerów. Nie może więc wystawać przez szyby, powinien być dobrze umocowany, tak by
    nie przesuwał się w razie hamowania.
    (pzmtravel.pl)

  • 5. Data: 2014-02-12 14:36:40
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-02-12 13:56, Jacek wrote:
> [...]
    > Napisałbym do austriackiego PZMotu, ale niemiecki znam w stopniu takim,
    > jak nasi eurodeputowani, czyli guten Morgen, auf Wiedersehen.

    na dachu mozesz przewozic jak chcesz (w pokrowcu, bez). Inna sprawa, ze
    wowczas masz zawsze cos uzyfione - albo narty albo pokrowiec :)
    Najlepiej oczywiscie w boxie.

    W srodku mozesz narty przewozic, ale nie moga byc luzem wrzucone.
    Musza byc w pokrowcu (czyli ogolnie w razie wypadku narty noe moga sie
    przemieszczac po kabinie).
    Jesli masz specjalny rekaw w oparciu na dlugie przedmioty (w tym narty)
    to jak najbardziej mozesz z niego skorzystac - po to jest ten rekaw.
    Policja austriacka, jesli mialbys kontrole, przyczepi sie tylko do nart
    jesli beda lezec w srodku niczym nie zabezpieczone (luzem - paski
    spinajace dwie narty sie nie licza, wiec tylko pokrowiec Cie ratuje).

  • 6. Data: 2014-02-12 14:52:45
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-12 14:15, Myjk pisze:
    > Gdzie to wyczytałeś?
    tu:
    http://www.skiforum.pl/topic/33032-austria-przewozen
    ie-nart-cos-nowego/

> [...]
    > zabezpieczony przed ruchem tak, aby nie jeździł po aucie w czasie
    > hamowania i nie stwarzał zagrożenia dla kierowcy/pasażerów w czasie ew.
    Problem w tym, że narty 195 cm nie zmieszczą mi się w przestrzeni
    bagażnik-siedzenia. Jest opcja złożenia 1/3 tylnej kanapy i wtedy na
    skos wejdą.
    Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik
    Jacek

  • 7. Data: 2014-02-12 15:08:54
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-02-12 14:52, Jacek pisze:

> [...]
    > skos wejdą.
    > Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik

    Wypożycz narty na miejscu i z głowy problem.

  • 8. Data: 2014-02-12 15:11:07
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2014 14:52:45 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik
    > Jacek

    Możesz wypożyczyć box.

  • 9. Data: 2014-02-12 15:23:53
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-12 15:08, Dawid pisze:
    > Wypożycz narty na miejscu i z głowy problem.
    Kiepski pomysł ze względu na cenę i praktycznie brak w ofercie
    wypożyczalni nart skiturowych.
    Jacek

  • 10. Data: 2014-02-12 15:29:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Feb 2014 14:52:45 +0100, Jacek

    > Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik

    To wypożycz sobie BOX za 200 zł/tydzień i będzie z głowy.

    --
    Pozdor Myjk