eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacv224.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska -
    BS3S
    Date: Fri, 6 Sep 2024 11:12:12 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <y0jrblk9jv8p$.dcoaz26bxqq4$.dlg@40tude.net>
    References: <va589q$ta5$5@news.chmurka.net> <va76i3$5f8$1@news.chmurka.net>
    <e...@m...org> <vamvdm$im6$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <vb0f13$ctu$1@news.chmurka.net>
    <3kdve5s32d6z$.dlg@myjk.org> <vba230$emi$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org>
    <12s852enkr9f4$.1c475t79xk5rr.dlg@40tude.net>
    <vbbs6j$ovh$1@news.chmurka.net>
    <w...@4...net>
    <vbcbsi$tg4$4@news.chmurka.net>
    <9...@4...net>
    <vbcg1s$891$1@news.chmurka.net>
    <1i6curui1vh26$.1jtqzw0869eq1$.dlg@40tude.net>
    <vbe8e6$k0s$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aacv224.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.73.224";
    logging-data="27270";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:Dy1tL4yX7YODqjJQgIxpor/kSJw=
    sha256:n5uoLcE2vTrX8uFA3P8CqSvNeuEcGgD/LNWZh7OXxlM=
    sha1:cmvQZyZPcdFIX8kMnOUAwUo1JQg=
    sha256:64LBr9UGVOG/vLymVpZPqOLpGjQVgArvHjjviw9eyww=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724220
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 6 Sep 2024 08:45:27 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 05-09-2024 o 18:07, J.F pisze:
    >> On Thu, 5 Sep 2024 16:43:10 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:
    >>>> On Thu, 5 Sep 2024 15:32:04 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 05-09-2024 o 14:17, J.F pisze:
    >>>>>> On Thu, 5 Sep 2024 11:04:20 +0200, Cavallino wrote:
    >>
    >>>>>>>> Może nie coddziennie, ale raz czy dwa razy w roku jak się zachce, to
    >>>>>>>> czym pojechać?
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Albo jak ? :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Normalnie, wsiadasz, jedziesz, zatrzymujesz się na kwadrans po 300 km i
    >>>>>>> jedziesz dalej.
    >>>>>>
    >>>>>> Brzmi pięknie tylko czy tak naprawdę jest,
    >>>>>
    >>>>> Naprawdę tak jest.
    >>>>> Przy czym jak wydasz NIECO mniej na auto, bo masz taką fanaberię, to
    >>>>> postoisz 0,5 h zamiast 15 minut, a jak będziesz się upierał, albo kupisz
    >>>>> starszą używkę, to godzinę.
    >>>>
    >>>> No właśnie, trzeba mieć odpowiednie auto,
    >>>
    >>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
    >>
    >> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
    >
    > Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,

    800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
    czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
    czy sie nie zapalą.

    800V może być połączone z możliwą mocą ładowania, bo złącze ma swój
    dopuszczalny prąd. Ale bateria o mniejszej pojemności może się nadal
    naładować w 15 minut mniejszym prądem.

    > mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
    > Potwierdzone w każdym teście.

    Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.

    >> No dobra - takich co się szybko łądować potrafią przybywa.
    > Akurat niekoniecznie.
    > Pozostałe (400V) ładują się szybciej niż kiedyś, ale nie tak dobrze.

    Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
    potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
    ile tam prąd ? :-)

    >>>> trzeba miec odpowiednią ładowarkę,
    >>>
    >>> Nie trzeba, można korzystać ze stojących przy drogach.
    >>> W rzeczonym zakresie km akurat poustawiali wystarczająco.
    >>
    >> Za dużo takich po 200kW to plugshare nie pokazuje
    >
    > Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.

    W pewnych regionach. W innych rzadko.

    No ale będzie lepiej. Chyba :-)

    >>> Auta mają teraz zasięg po 500-600 km, więc 300 km na autostradzie nie
    >>> oznacza pustej baterii.
    >> Ale wtedy się szybko nie ładuje, musisz opróżnić mocno,
    >
    > 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.

    A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
    Chyba jednak jest.

    >> No ale co to - rolnicy gorsi i na czyste powietrze nie zasługują?
    > Hejtują elektryki, to i będą mieli za swoje. ;-)

    Jest to jakaś koncepcja :-)

    >> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
    > Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
    > Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
    > niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
    >
    > Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.

    I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)

    >>>>> Ale muszą równie fajnie jeździć, albo wynagradzać to w inny sposób.
    >>>>> i to nie raz w roku, bo raz w roku idzie zdzierżyć nawet 1h postoje po
    >>>>> drodze.
    >>>> Latem, na urlop ... w zasadzie tak.
    >>>> Ale zimą
    >>> Zimą latam w ciepłe kraje, auto ze sobą do samolotu nie wezmę.
    >>
    >> A ja lubie w zimne kraje :-)
    >
    > Ale to już nie mój problem.

    Wiec Ty jedziesz do spalinowego samolotu, a ja na elektryczne narty
    :-)

    >>>>> No nie da się, 20 letnie elektryki wymagałyby postoju co 20 km.
    >>>> Na szczęscie nie ma jeszcze 20-letnich elektryków :-)
    >>> Oczywiście że są.
    >>> Na kwasiakach, ale zawsze.
    >> Melexy ?
    > Nie jakieś Pugi stare np.

    Olaboga, ktos to popełnił 20 lat temu?

    >>>> nagrzany benzyniak szybko się chłodzi zimą na parkingu.
    >>> A jaki to ma związek ze zużyciem energii w bev?
    >> Skoro się szybko chłodzi, to szybko energia cieplna ucieka.
    >
    > Nadal nie widzę związku z tym na co odpowiadałeś.

    Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.

    I wychodzi już jakas moc.

    No dobra - zima jest, to i ja ciepło ubrany, jakies dwie małe farelki
    dmuchające na rece na kierownicy, i mogę jechać. 200W ?

    Ciekawe co z pasazerami.
    Moc grzejna ICE jest jednak spora :-)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: