eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Data: 2024-09-06 11:12:12
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Sep 2024 08:45:27 +0200, Cavallino wrote:

    > Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,

    800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
    czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
    czy sie nie zapalą.

    800V może być połączone z możliwą mocą ładowania, bo złącze ma swój
    dopuszczalny prąd. Ale bateria o mniejszej pojemności może się nadal
    naładować w 15 minut mniejszym prądem.

    > mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
    > Potwierdzone w każdym teście.

    Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.

    > Akurat niekoniecznie.
    > Pozostałe (400V) ładują się szybciej niż kiedyś, ale nie tak dobrze.

    Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
    potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
    ile tam prąd ? :-)

    > Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.

    W pewnych regionach. W innych rzadko.

    No ale będzie lepiej. Chyba :-)

    > 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.

    A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
    Chyba jednak jest.

    > Hejtują elektryki, to i będą mieli za swoje. ;-)

    Jest to jakaś koncepcja :-)

    > Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
    > Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
    > niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
    >
    > Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.

    I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)

    > Ale to już nie mój problem.

    Wiec Ty jedziesz do spalinowego samolotu, a ja na elektryczne narty
    :-)

    > Nie jakieś Pugi stare np.

    Olaboga, ktos to popełnił 20 lat temu?

    > Nadal nie widzę związku z tym na co odpowiadałeś.

    Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.

    I wychodzi już jakas moc.

    No dobra - zima jest, to i ja ciepło ubrany, jakies dwie małe farelki
    dmuchające na rece na kierownicy, i mogę jechać. 200W ?

    Ciekawe co z pasazerami.
    Moc grzejna ICE jest jednak spora :-)

    J.