eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagu254.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska -
    BS3S
    Date: Thu, 5 Sep 2024 18:07:20 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1i6curui1vh26$.1jtqzw0869eq1$.dlg@40tude.net>
    References: <va589q$ta5$5@news.chmurka.net> <va76i3$5f8$1@news.chmurka.net>
    <e...@m...org> <vamvdm$im6$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <vb0f13$ctu$1@news.chmurka.net>
    <3kdve5s32d6z$.dlg@myjk.org> <vba230$emi$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org>
    <12s852enkr9f4$.1c475t79xk5rr.dlg@40tude.net>
    <vbbs6j$ovh$1@news.chmurka.net>
    <w...@4...net>
    <vbcbsi$tg4$4@news.chmurka.net>
    <9...@4...net>
    <vbcg1s$891$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagu254.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.176.254";
    logging-data="12685";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:uB1o75GdMzxTBdjOcsI6J2AcD7c=
    sha256:IpGEcZIo0RL5z/3bgJpZ9QVws4kYVqRjWQK/SJqh1Jw=
    sha1:8GyfV6PCQiMimu7Z82RIkXimPDw=
    sha256:kRLyIlnaGaoCgm5VrEjBGknu7DRDSFtEYdk20xzc6/A=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724210
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 5 Sep 2024 16:43:10 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:
    >> On Thu, 5 Sep 2024 15:32:04 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 05-09-2024 o 14:17, J.F pisze:
    >>>> On Thu, 5 Sep 2024 11:04:20 +0200, Cavallino wrote:

    >>>>>> Może nie coddziennie, ale raz czy dwa razy w roku jak się zachce, to
    >>>>>> czym pojechać?
    >>>>>>
    >>>>>> Albo jak ? :-)
    >>>>>
    >>>>> Normalnie, wsiadasz, jedziesz, zatrzymujesz się na kwadrans po 300 km i
    >>>>> jedziesz dalej.
    >>>>
    >>>> Brzmi pięknie tylko czy tak naprawdę jest,
    >>>
    >>> Naprawdę tak jest.
    >>> Przy czym jak wydasz NIECO mniej na auto, bo masz taką fanaberię, to
    >>> postoisz 0,5 h zamiast 15 minut, a jak będziesz się upierał, albo kupisz
    >>> starszą używkę, to godzinę.
    >>
    >> No właśnie, trzeba mieć odpowiednie auto,
    >
    > A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?

    Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...

    No dobra - takich co się szybko łądować potrafią przybywa.

    >> trzeba miec odpowiednią ładowarkę,
    >
    > Nie trzeba, można korzystać ze stojących przy drogach.
    > W rzeczonym zakresie km akurat poustawiali wystarczająco.

    Za dużo takich po 200kW to plugshare nie pokazuje, ale może istotnie
    starczy.

    >> trzeba lubic ryzyko i jeździc na
    >> prawie pustej baterii,
    > Auta mają teraz zasięg po 500-600 km, więc 300 km na autostradzie nie
    > oznacza pustej baterii.

    Ale wtedy się szybko nie ładuje, musisz opróżnić mocno,
    bądz rzetelny w swoim fanbojostwie :-P

    >> A wiadomo jak długo tak, tzn co będzie jak się bateria trochę zuzyje
    >> po roku czy dwóch?
    > Nie zużyje się.

    Może kiedyś zweryfikuję.

    >> To ile jest tych odpowiednich ładowarek na trasie np
    >> Wrocław-Chorwacja
    >
    > Akurat co mniej niż 300 km są Ionity, nawet nie trzeba szukać, auto samo
    > znajdzie.
    > Nawet moje, 3 letnie już to potrafi.
    > Zaplanuje całą trasę, wystarczy tylko jechać jak mówi.
    >
    >>> Może będę zmieniał auto, bo już 3 lata mijają, hybryd nie wykluczam.
    >>
    >> No jakze tak, Ty, taki elektryczny, będziesz smrodził ? :-P
    >
    > Na trasie.
    > Po mieście na prądzie.

    No ale co to - rolnicy gorsi i na czyste powietrze nie zasługują?
    Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
    Cisza w aucie Ci sie znudziła ?
    Lekarz zabronił tyle obiadów dziennie ?
    :-)

    >>> Ale muszą równie fajnie jeździć, albo wynagradzać to w inny sposób.
    >>> i to nie raz w roku, bo raz w roku idzie zdzierżyć nawet 1h postoje po
    >>> drodze.
    >>
    >> Latem, na urlop ... w zasadzie tak.
    >> Ale zimą
    > Zimą latam w ciepłe kraje, auto ze sobą do samolotu nie wezmę.

    A ja lubie w zimne kraje :-)

    >>> No nie da się, 20 letnie elektryki wymagałyby postoju co 20 km.
    >> Na szczęscie nie ma jeszcze 20-letnich elektryków :-)
    > Oczywiście że są.
    > Na kwasiakach, ale zawsze.

    Melexy ?

    >>>>> Utrzymanie ciepła potrzebuje drastycznie mniej energii niż dogrzanie o
    >>>>> 20 stopni.
    >>>> Mam wątpliwości.
    >>> Wolno Ci.
    >>> A ja mam empiryczne obserwacje, które mają w pompie Twoje wątpliwości.
    >>
    >> nagrzany benzyniak szybko się chłodzi zimą na parkingu.
    >
    > A jaki to ma związek ze zużyciem energii w bev?

    Skoro się szybko chłodzi, to szybko energia cieplna ucieka.
    a w bev musisz ją uzupełnić z baterii.

    Co prawda ... w bev sie chyba falownik i motor trochę grzeją w czasie
    jazdy, ale z tego co pisałeś, to się ich do grzania nie używa?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: