eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagu254.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska -
    BS3S
    Date: Thu, 5 Sep 2024 16:34:42 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <9...@4...net>
    References: <va589q$ta5$5@news.chmurka.net> <va76i3$5f8$1@news.chmurka.net>
    <e...@m...org> <vamvdm$im6$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <vb0f13$ctu$1@news.chmurka.net>
    <3kdve5s32d6z$.dlg@myjk.org> <vba230$emi$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org>
    <12s852enkr9f4$.1c475t79xk5rr.dlg@40tude.net>
    <vbbs6j$ovh$1@news.chmurka.net>
    <w...@4...net>
    <vbcbsi$tg4$4@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagu254.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.176.254";
    logging-data="8416"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:NZJPJOWPJpkqlVUWTsRAwNt6PXQ=
    sha256:QbUUgzLIhd74wm/J2oKmFkqrCiGZMidQ7tIM0ExZ0gA=
    sha1:pqBWig0VeJKJRJm5+koobCfG52U=
    sha256:nHe4YzDguz8pEO+ubhKOKPg1kPjYI3fQ/43M/b1uJX8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724201
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 5 Sep 2024 15:32:04 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 05-09-2024 o 14:17, J.F pisze:
    >> On Thu, 5 Sep 2024 11:04:20 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 05-09-2024 o 10:56, J.F pisze:
    >>>> On Wed, 4 Sep 2024 20:00:49 +0200, Myjk wrote:
    >>>>> Wed, 4 Sep 2024 18:32:33 +0200, Cavallino
    >>>>>> Trochę realizmu.
    >>>>>> W trasie może tyle wyjść (gdy nie ma mrozu), ale jak jeździsz na
    >>>>>> dystansach typowych dla bev, czyli krótkie jazdy po mieście, to prędzej
    >>>>>> 50% niż 15%.
    >>>>>
    >>>>> Ale tu wszyscy przecież codziennie do Bułgarii
    >>>>> albo do Włoch na narty jeżdżą po 1000km lekko.
    >>>>
    >>>> Może nie coddziennie, ale raz czy dwa razy w roku jak się zachce, to
    >>>> czym pojechać?
    >>>>
    >>>> Albo jak ? :-)
    >>>
    >>> Normalnie, wsiadasz, jedziesz, zatrzymujesz się na kwadrans po 300 km i
    >>> jedziesz dalej.
    >>
    >> Brzmi pięknie tylko czy tak naprawdę jest,
    >
    > Naprawdę tak jest.
    > Przy czym jak wydasz NIECO mniej na auto, bo masz taką fanaberię, to
    > postoisz 0,5 h zamiast 15 minut, a jak będziesz się upierał, albo kupisz
    > starszą używkę, to godzinę.

    No właśnie, trzeba mieć odpowiednie auto,
    trzeba miec odpowiednią ładowarkę, trzeba lubic ryzyko i jeździc na
    prawie pustej baterii, trzeba mieć szczęście, zeby na ładowarce coś
    nie przetrzymało, no i żeby było wolne miejsce.

    A wiadomo jak długo tak, tzn co będzie jak się bateria trochę zuzyje
    po roku czy dwóch?

    No ale posiadacze Tesli na ładowarkach Tesli mają chyba mniej
    kłopotów?

    >> czy to tylko zdanie
    >> niepoprawnego fanboja, oraz hejtera spalinowych ? :-)
    >
    > Mylisz z uświadamianiem hejterom ich zakłamania.

    To ile jest tych odpowiednich ładowarek na trasie np
    Wrocław-Chorwacja, czy Zell am See ?

    > Może będę zmieniał auto, bo już 3 lata mijają, hybryd nie wykluczam.

    No jakze tak, Ty, taki elektryczny, będziesz smrodził ? :-P

    > Ale muszą równie fajnie jeździć, albo wynagradzać to w inny sposób.
    > i to nie raz w roku, bo raz w roku idzie zdzierżyć nawet 1h postoje po
    > drodze.

    Latem, na urlop ... w zasadzie tak.

    Ale zimą niespecjalnie mi się podobają, szczególnie, ze tych postojów
    trzeba kilka ...

    >>> A że nie da się tak 20 letnim złomem, to coś za coś.
    >> Jak to się nie da?
    > No nie da się, 20 letnie elektryki wymagałyby postoju co 20 km.

    Na szczęscie nie ma jeszcze 20-letnich elektryków :-)

    >>> Utrzymanie ciepła potrzebuje drastycznie mniej energii niż dogrzanie o
    >>> 20 stopni.
    >> Mam wątpliwości.
    > Wolno Ci.
    > A ja mam empiryczne obserwacje, które mają w pompie Twoje wątpliwości.

    nagrzany benzyniak szybko się chłodzi zimą na parkingu.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: