  • 1. Data: 2009-06-29 17:26:12
    Temat: Fejslifting bloga i klika portretów niewiast
    Od: Niedzwiedz <n...@g...pl>

    No wkoncu doczekałem sie Fejsliftingu mojego bloga na wordpressie :)

    by dać odetchnąć od ślubnych wpisów zamieszczam klika portretów fajnych
    dziewczyn. Zapraszam

    http://www.blog.mariuszspruch.pl/

    Pozdrawiam
    Mariusz Spruch "Niedźwiedź"
    www.mariuszspruch.pl
    www.blog.mariuszspruch.pl

  • 2. Data: 2009-06-29 17:59:57
    Temat: Re: Fejslifting bloga i klika portretów niewiast
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Niedzwiedz pisze:

    Hej

    > No wkoncu doczekałem sie Fejsliftingu mojego bloga na wordpressie :)
    >
    > by dać odetchnąć od ślubnych wpisów zamieszczam klika portretów fajnych
    > dziewczyn. Zapraszam
    >
    > http://www.blog.mariuszspruch.pl/

    A można pokrytykować? :)

    Jeśli nie, to dalej nie czytaj, a jeśli tak to moim zdaniem:

    1 - chyba bym wywalił,

    1,2,3 nie pasuje mi centralny kadr i jakieś takie plaskate światło

    3 - dziury w nosie ;)

    4 - cień przy nosie mi się nie podoba

    5 - sam nie wiem, jakoś tak bez wyrazu, zbyt daleko od modelki

    6 - linia oczu wyżej w kadrze na linii trójpodziału

    7 - oczka zbyt centralnie w kadrze

    8 - podoba mi się

    9 - przefotoszopowane

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 3. Data: 2009-06-29 20:09:59
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Kryhu wrote:
    > ... a jeśli tak to moim zdaniem:
    >
    > [ciach]

    A mi się wydaje, że masz w głowie za dużo złotych zasad, a może warto
    czasem spojrzeć na zdjęcie? Nie uważasz?

    polecam tą galerię:
    http://www.koraybirand.co.uk/works.asp

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 4. Data: 2009-06-29 23:59:09
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Kaiko pisze:

    Hej

    > A mi się wydaje, że masz w głowie za dużo złotych zasad, a może warto
    > czasem spojrzeć na zdjęcie? Nie uważasz?

    Napisałem że "mom zdaniem..."
    I oczywiście wcale nie musisz się ze mną zgadzać :)
    Wskaż proszę które z moich uwag do konkretnych zdjęć nie są trafione i
    uzasadnij :)
    Nie patrzę na zdjęcia przez warstwę złotego podziału w PS.

    > polecam tą galerię:
    > http://www.koraybirand.co.uk/works.asp

    No i fajnie ale czego ona dowodzi? Ja tam widzę bardzo wiele zasad.
    Mózg ludzki tak już jest skonstruowany że pewne rzeczy zyskują lub tracą
    w zależności od tego w jakim punkcie kadru się znajdują.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 5. Data: 2009-06-30 05:20:00
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Kryhu wrote:
    > Napisałem że "mom zdaniem..."
    > I oczywiście wcale nie musisz się ze mną zgadzać :)

    przecież wiem - chciałem tylko zwrócić uwagę cobyś nie popadł w manierę
    patrzenia na fotografie przez pryzmat zasad ;-) Jak się na to zachoruje
    to to jest smutne takie :-)

    > Wskaż proszę które z moich uwag do konkretnych zdjęć nie są trafione i
    > uzasadnij :)

    > 1 - chyba bym wywalił,
    >
    > 1,2,3 nie pasuje mi centralny kadr i jakieś takie plaskate światło

    1 raz że mi się podoba z nieostrością i plastyką IMHO bardzo fajnie
    gra... centralny kadr to chyba trzeba naprawde książkowo to klasyfikować
    żeby tak stwierdzić ("bo pomiedzy liniami" - mówię o pierwszej
    fotografii) i twierdzenie, że plaskate światło w 1 i 2 gim to też IMHO
    straszna przesada. Moim skromnym zdaniem to światło w jednym i drugim
    ujęciu to są atuty, które tym fotografiom nadają szczególny charakter
    (właśnie ten mocny "plaskaty" przepał - dla mnie światło super,
    szczególnie w BW)

    centralność w drugim i trzecim się zgodzę. (choć w drugim jeszcze tak
    nie kopie znowu - mimo, że jest jak byk - ale nie kopie IMHO samemu
    zdjęciu w sposób jakiś bardzo poniżej pasa)

    > 3 - dziury w nosie ;)

    ;-)

    > 4 - cień przy nosie mi się nie podoba

    osobiście nie zwróciłbym uwagi na ten szczegół przy takim czysto
    estetycznym odbiorze zdjęcia - które w mojej głowie wypada dobrze.
    Musiałbym naprawdę z zamysłem analizować pod kątem oświetlenia.

    > 5 - sam nie wiem, jakoś tak bez wyrazu, zbyt daleko od modelki

    zgadzam się

    > 6 - linia oczu wyżej w kadrze na linii trójpodziału

    mi też kompozycyjnie nie leży.... ale czy to przez linie trójpodziału?
    Tu bym dyskutował. Żeś się uczepił tej linii :D

    > 7 - oczka zbyt centralnie w kadrze

    oczka centralnie? IMHO kompozycja jakaś taka niefortunna, że zmieszczone
    niby wszystko ale i nic, taki trochę chaos się mi robi w oczach. Ale
    dobra niech Ci będzie - fakt, że oczka sa tak zwracające na siebie uwagę
    i na dodatek w środku tak trochę psuje prowadzenie mojego wzroku po zdjęciu.

    > 8 - podoba mi się

    a moim zdaniem właśnie książkowo zasadami budowy kadru wszystko jest
    fajnie, ale trochę zabrakło zdjęcia. IMHO pierwsze i drugie (mimo swej
    centralności) i czwarte biją je na głowę. Wiesz dlaczego? Bo w
    fotografii nie tylko o poprawność techniczno-kompozycyjną chodzi, ale
    przede wszystkim o zdjęcia - a są to po prostu IMHO lepsze zdjęcia.

    > 9 - przefotoszopowane

    zgadzam sie

    Jakbym miał wybrać najmocniejsze zdjęcia z tej galerii to zdecydowanie
    bym zostawił 1 (nie wyrzucałbym go absolutnie), 2 i 4.

    > Nie patrzę na zdjęcia przez warstwę złotego podziału w PS.

    miałem na myśli złoty podział i zasady sztywno w umyśle :) podczas
    percepcji. Czytając Twe uwagi miałem wrażenie, po prostu, że wszystko
    przeleciałeś przez zasady, a nie przez estetykę. Szczególnie miałem
    takie odczucie jak czytałem o "plaskatości" tego mocnego doświetlenia w
    pierwszych ujęciach i ostrym cieniu w czwartym ujęciu. A już nie miałem
    żadnych wątpliwości jak postawiłeś poprawne technicznie zdjęcie (ósme)
    ponad zdjęciami dużo mocniejszymi - ponieważ jedyną rzeczą która
    przemawia to za tym zdjęciem 8 to książkowy kadr - nic więcej.

    > No i fajnie ale czego ona dowodzi? Ja tam widzę bardzo wiele zasad.

    No wiadomo jak u każdego fotografa - ale chodzi o to abyś popatrzył na
    zdjęcia - są tam też takie ujęcia które tworzą totalny chaos, łamią te
    zasady, a są do tego genialne. :)

  • 6. Data: 2009-06-30 07:22:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kaiko pisze:
    > polecam tą galerię:
    > http://www.koraybirand.co.uk/works.asp

    Doskonały dowód, że w pogoni za oryginalnością niektórzy zaszli zbyt
    daleko. Przeleciałem (dosłownie) dwie strony z osiemnastu. Nic tam nie
    ma: ani emocji, ani estetyki, ani świeżości. Jedyne uczucie - nuda.
    Komercja? Za darmo czasopisma z takimi zdjęciami nie wziąłbym. Czy jest
    to sukces? Tak, nie przeczę - twórca zdjęć z pewnością dobrze na nich
    zarabia. Tak jak najwięksi didżeje - sprzedają łomot dla głuchego ludu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-06-30 07:50:27
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Jedyne uczucie - nuda.

    masz racje - ze swoją galerią jak najbardziej masz mandat do wyrażania
    takiej opinii :D

  • 8. Data: 2009-06-30 07:53:28
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Kaiko wrote:

    > masz racje - ze swoją galerią jak najbardziej masz mandat do wyrażania
    > takiej opinii :D

    szczególnie jak patrze tu:

    http://www.koraybirand.co.uk/photos.asp?folder=0274_
    Ramsey_0809_FW

    i tu:

    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/01/01.htm

    LOL :D czasami naprawdę warto zamilknąć.

  • 9. Data: 2009-06-30 08:28:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kaiko pisze:
> [...]

    Nawet gdybym nie miał żadnej galerii, nadal miałbym prawo i mówiłbym, że
    to nuda. I tylko pozostaje pytanie, dlaczego taki album przemiatam
    wzrokiem z szybkością światła, a podobny z lat np. siedemdziesiątych już
    nie...

    > szczególnie jak patrze tu:
    > http://www.koraybirand.co.uk/photos.asp?folder=0274_
    Ramsey_0809_FW

    Przychodzi taka chwila w życiu, iż człowiek widzi, że król jest nagi.
    Mnie się tak dzieje od jakiegoś czasu, może od chwili, od kiedy potrafię
    powtórzyć dowolną tego typu obróbkę w szopie - wygiąć, podciągnąć
    lokalnie kontrast, dorobić ziarno, pomerdać kolorem itd. A przede
    wszystkim pastwić się nad zdjęciem zawodowego modela, który ma opanowany
    do perfekcji cały set 256 min.

    > i tu:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/01/01.htm
    > LOL :D czasami naprawdę warto zamilknąć.

    Masz rację - to też jest nudne, do tego nieokraszone najnowszym
    szoptrendem i wstydzę się tego, ale trzymam wyłącznie dla tych, którzy
    pytają o takie zdjęcia. Nie robię ich zawodowo. Zresztą mam zamiar
    wywalić ten, od kilku już lat nieodświeżony kącik komercyjny, tylko nie
    chce mi się tego ruszyć. Zastanawiam się w ogóle nad wywaleniem
    wszystkiego, bo po co to trzymać? Z chwilą, gdy zdjęć jest więcej, niż
    oglądających i pokazywanie mija się z celem...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam
    terrorysta.../

  • 10. Data: 2009-06-30 09:08:06
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

> [...]
    > to nuda. I tylko pozostaje pytanie, dlaczego taki album przemiatam
    > wzrokiem z szybkością światła, a podobny z lat np. siedemdziesiątych już

    Wiesz "rolnik" też może oceniać harmonię Chopinowskiej kompozycji,
    rzucać dużo słów - ale odpowiedz sobie sam na pytanie ile te słowa będą
    warte. Co z tego że ma prawo skoro nie ma merytorycznych podstaw? To tak
    jakby sie fotograf zaczął nagle wypowiadać o technologii nawadniania
    jakiejś egzotycznej uprawy.

> [...]
    > lokalnie kontrast, dorobić ziarno, pomerdać kolorem itd. A przede
    > wszystkim pastwić się nad zdjęciem zawodowego modela, który ma opanowany

    wiesz dla mnie osobiście np. te powyższe zdjęcia tj. przedewszystkim
    klasa kompozycji kadru - nie widzę tu żadnej "nagości króla". Jest to
    dla mnie bardzo profesjonalny obraz. Klasa sama w sobie. Absolutnie nie
    potrafiłbym o nich powiedzieć, tak jak to ująłeś że "nic tam nie ma"!

    albo to:
    http://www.koraybirand.co.uk/photos.asp?folder=0162_
    BGN_2008_Winter

    zero emocji? estetyki? Adamie! Ty wiesz w ogóle o czym Ty mówisz? Chyba nie.

    > Masz rację - to też jest nudne, do tego nieokraszone najnowszym
    > szoptrendem i wstydzę się tego [ciach]

    no i pomyśl, że takie zdjęcia w moich oczach w kontekście Twojej
    wypowiedzi o Koray Birandzie sprowadzają Cię właśnie do wyżej
    wspomnianego rolnika. Prawo krzykacza masz... ale co z tego skoro z
    merytorycznego punktu nie masz uderzenia - możesz chuchać co najwyżej.

    No nic więcej Ci nie powiem - ale tak po prostu jest.