    From: Kaiko <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fejslifting bloga i klika portretów niewiast
    Date: Tue, 30 Jun 2009 07:20:00 +0200

    Kryhu wrote:
    > Napisałem że "mom zdaniem..."
    > I oczywiście wcale nie musisz się ze mną zgadzać :)

    przecież wiem - chciałem tylko zwrócić uwagę cobyś nie popadł w manierę
    patrzenia na fotografie przez pryzmat zasad ;-) Jak się na to zachoruje
    to to jest smutne takie :-)

    > Wskaż proszę które z moich uwag do konkretnych zdjęć nie są trafione i
    > uzasadnij :)

    > 1 - chyba bym wywalił,
    >
    > 1,2,3 nie pasuje mi centralny kadr i jakieś takie plaskate światło

    1 raz że mi się podoba z nieostrością i plastyką IMHO bardzo fajnie
    gra... centralny kadr to chyba trzeba naprawde książkowo to klasyfikować
    żeby tak stwierdzić ("bo pomiedzy liniami" - mówię o pierwszej
    fotografii) i twierdzenie, że plaskate światło w 1 i 2 gim to też IMHO
    straszna przesada. Moim skromnym zdaniem to światło w jednym i drugim
    ujęciu to są atuty, które tym fotografiom nadają szczególny charakter
    (właśnie ten mocny "plaskaty" przepał - dla mnie światło super,
    szczególnie w BW)

    centralność w drugim i trzecim się zgodzę. (choć w drugim jeszcze tak
    nie kopie znowu - mimo, że jest jak byk - ale nie kopie IMHO samemu
    zdjęciu w sposób jakiś bardzo poniżej pasa)

    > 3 - dziury w nosie ;)

    ;-)

    > 4 - cień przy nosie mi się nie podoba

    osobiście nie zwróciłbym uwagi na ten szczegół przy takim czysto
    estetycznym odbiorze zdjęcia - które w mojej głowie wypada dobrze.
    Musiałbym naprawdę z zamysłem analizować pod kątem oświetlenia.

    > 5 - sam nie wiem, jakoś tak bez wyrazu, zbyt daleko od modelki

    zgadzam się

    > 6 - linia oczu wyżej w kadrze na linii trójpodziału

    mi też kompozycyjnie nie leży.... ale czy to przez linie trójpodziału?
    Tu bym dyskutował. Żeś się uczepił tej linii :D

    > 7 - oczka zbyt centralnie w kadrze

    oczka centralnie? IMHO kompozycja jakaś taka niefortunna, że zmieszczone
    niby wszystko ale i nic, taki trochę chaos się mi robi w oczach. Ale
    dobra niech Ci będzie - fakt, że oczka sa tak zwracające na siebie uwagę
    i na dodatek w środku tak trochę psuje prowadzenie mojego wzroku po zdjęciu.

    > 8 - podoba mi się

    a moim zdaniem właśnie książkowo zasadami budowy kadru wszystko jest
    fajnie, ale trochę zabrakło zdjęcia. IMHO pierwsze i drugie (mimo swej
    centralności) i czwarte biją je na głowę. Wiesz dlaczego? Bo w
    fotografii nie tylko o poprawność techniczno-kompozycyjną chodzi, ale
    przede wszystkim o zdjęcia - a są to po prostu IMHO lepsze zdjęcia.

    > 9 - przefotoszopowane

    zgadzam sie

    Jakbym miał wybrać najmocniejsze zdjęcia z tej galerii to zdecydowanie
    bym zostawił 1 (nie wyrzucałbym go absolutnie), 2 i 4.

    > Nie patrzę na zdjęcia przez warstwę złotego podziału w PS.

    miałem na myśli złoty podział i zasady sztywno w umyśle :) podczas
    percepcji. Czytając Twe uwagi miałem wrażenie, po prostu, że wszystko
    przeleciałeś przez zasady, a nie przez estetykę. Szczególnie miałem
    takie odczucie jak czytałem o "plaskatości" tego mocnego doświetlenia w
    pierwszych ujęciach i ostrym cieniu w czwartym ujęciu. A już nie miałem
    żadnych wątpliwości jak postawiłeś poprawne technicznie zdjęcie (ósme)
    ponad zdjęciami dużo mocniejszymi - ponieważ jedyną rzeczą która
    przemawia to za tym zdjęciem 8 to książkowy kadr - nic więcej.

    > No i fajnie ale czego ona dowodzi? Ja tam widzę bardzo wiele zasad.

    No wiadomo jak u każdego fotografa - ale chodzi o to abyś popatrzył na
    zdjęcia - są tam też takie ujęcia które tworzą totalny chaos, łamią te
    zasady, a są do tego genialne. :)

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl