  • 1. Data: 2009-06-29 12:25:13
    Temat: Co lepsze dobry C2Duo czy Quad
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Pod wzgledem obrobki grafiki maszyna zlozona na szybim C2D
    czy w podonej cenie jakiś niższy procesor Quad ? Gry nie maja
    tutaj znaczenia głownie obrobka zdjec. Przyznam, ze nie mam
    zielonego pojecia :(

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 2. Data: 2009-06-29 12:29:54
    Temat: Re: Co lepsze dobry C2Duo czy Quad
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-29 14:25:13 +0200, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> said:

    > Pod wzgledem obrobki grafiki maszyna zlozona na szybim C2D
    > czy w podonej cenie jakiś niższy procesor Quad ? Gry nie maja
    > tutaj znaczenia głownie obrobka zdjec. Przyznam, ze nie mam
    > zielonego pojecia :(

    PS w bardzo niewielkiej liczbie operacji korzysta z więcej niż jednego
    rdzenia, tak to tylko przerzuca z jednego na drugi, więc ja bym brał
    Duo. Spawdź jeszcze jak jest z pozostałym softem którego używasz.

    de Fresz

  • 3. Data: 2009-06-29 12:44:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Pod wzgledem obrobki grafiki maszyna zlozona na szybim C2D
    > czy w podonej cenie jakiś niższy procesor Quad ? Gry nie maja
    > tutaj znaczenia głownie obrobka zdjec. Przyznam, ze nie mam
    > zielonego pojecia :(

    Duo z jak najwyzszym zegarem.

    Praktyka od zawsze jest taka, ze brutalna sila wygrywa -
    w tym wypadku to czestotliwosc procesora...

    Oczywiscie dwa rdzenie, bo to akurat ma sens - chyba,
    ze kupisz cztery z takim samym zegarem. Ale pewnie nie.

    Ja mam E7400 puszczony maksymalnie gdzies do okolo 3.4GHz i daje rade.
    Z tego co widze nic specjalnie szybszego jeszcze nie ma:
    http://www.bitcomputer.pl/catalogue.php?category=146

    Oczywiscie pamieci do oporu, dyski SATA i wio.

    Ty bedziesz najslabszym ogniwem ;)

  • 4. Data: 2009-06-29 12:47:43
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:h2aaov$vuo$1@news.interia.pl...

> [...]
    > czy w podonej cenie jakiś niższy procesor Quad ? Gry nie maja
    > tutaj znaczenia głownie obrobka zdjec. Przyznam, ze nie mam

    Jesli masz zamiar pracowac tylko z fotami, fakt nie ma sensu na 4 rdzenie,
    jesli natomiast czasem obrabiasz video i do tego w hd, to nie ma co sie
    zastanawiac- np. premiere cs3 -4 ,wykorzystuje rownomiernie wszystkie
    rdzenie podczas pracy.

    elm

  • 5. Data: 2009-06-29 13:09:27
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > jesli natomiast czasem obrabiasz video i do tego w hd, to nie ma co sie
    > zastanawiac- np. premiere cs3 -4 ,wykorzystuje rownomiernie wszystkie

    z video niemam w ogole nic wspolnego w zasadzie.

    Roger

  • 6. Data: 2009-06-29 13:30:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    > http://www.bitcomputer.pl/catalogue.php?category=146
    >
    > Oczywiscie pamieci do oporu, dyski SATA i wio.

    Taki Adobe PS Lightroom zjada dowolna liczbę korów i GHz, więc w tym
    przypadku warto rozważyć procesor C2Quad jako rozwiazanie zauważalnie
    szybsze ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2009-06-29 13:31:20
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    elm wrote:

> [...]
    > nie ma co sie zastanawiac- np. premiere cs3 -4 ,wykorzystuje
    > rownomiernie wszystkie rdzenie podczas pracy.

    Są programy do obróbki fotografii ładnie skalujące się na wielu rdzeniach,
    np. wspomniany Adobe PS Lightroom. Wszystko zależy od używanego
    oprogramowania.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 8. Data: 2009-06-29 14:21:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Pod wzgledem obrobki grafiki maszyna zlozona na szybim C2D
    > czy w podonej cenie jakiś niższy procesor Quad ? Gry nie maja
    > tutaj znaczenia głownie obrobka zdjec. Przyznam, ze nie mam
    > zielonego pojecia :(

    Lepsze szybsze duo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2009-06-29 15:24:14
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Pracuję na podkręconym Quadzie. PS4 bierze 4 rdzenie ale głównie pracuje na
    2. Za to Lightroiom wyciska Quada na 100%. Trzeba mieć bardzo wydajne
    chłodzenie. Już kilka razy zabezpieczenie termiczne wyłączyło mi kompa! Ale
    przeróbka RAWa na 100MB Tiffa trwa koło sekundy :)
    Tom

    www.tomlot.pl

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:h2afrb$ogc$1@atlantis.news.neostrada.pl...

  • 10. Data: 2009-06-29 17:21:43
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 29.06.2009, o godzinie 15.30.05, na pl.rec.foto.cyfrowa, Mikolaj Tutak
    napisał(a):

    > Taki Adobe PS Lightroom zjada dowolna liczbę korów i GHz, więc w tym
    > przypadku warto rozważyć procesor C2Quad jako rozwiazanie zauważalnie
    > szybsze ;-)

    Przyznaję. Do LR im więcej korów tym lepiej.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*