  • 11. Data: 2009-06-30 09:19:56
    Temat: Re: Fejslifting bloga i klika portretów niewiast
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Kaiko napisał(a):

    > Wiesz "rolnik" też może oceniać harmonię Chopinowskiej kompozycji,
    > rzucać dużo słów - ale odpowiedz sobie sam na pytanie ile te słowa będą
    > warte. Co z tego że ma prawo skoro nie ma merytorycznych podstaw? To tak
    > jakby sie fotograf zaczął nagle wypowiadać o technologii nawadniania
    > jakiejś egzotycznej uprawy.

    Niejaki Franc Fisher, znana osoba w przedwojennej Warszawie, stwierdził,
    że wiersze Jasieńskiego to grafomania, ktoś się obruszył, a gdzie na to
    dowody?
    - Samo słowo honoru nie wystarczy?

    Honoriusz Balzak powiedział kiedyś: Nie znoszę jajek, ale mogę się
    wypowiedzieć o smaku jajecznicy.

    wer

  • 12. Data: 2009-06-30 09:33:22
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    > Honoriusz Balzak powiedział kiedyś: Nie znoszę jajek, ale mogę się
    > wypowiedzieć o smaku jajecznicy.

    Wiesz jak się to nazywa? Niekompetencja ;) rozumiem, że jesteś za
    propagowaniem owej :) Twoja sprawa. Ja nie!

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 13. Data: 2009-06-30 09:42:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kaiko pisze:

> [...]
    > warte. Co z tego że ma prawo skoro nie ma merytorycznych podstaw? To tak
    > jakby sie fotograf zaczął nagle wypowiadać o technologii nawadniania

    Acha, czyli że nie mam papierka na głoszenie opinii? No trudno :)
    Ale wiedz tylko, że mimo wyjątkowych kontaktów i zbiegów okoliczności,
    które ostatnio mi się zdarzają, umożliwiających wejście w... nazwijmy to
    ''ten świat'', nie mam zamiaru postawić tam nawet małego palca. Bo mnie
    interesuje wnętrze, a nie plastik, a obecnie wnętrze jest nieważne.

    Ramsey_0809_FW

    > wiesz dla mnie osobiście np. te powyższe zdjęcia tj. przedewszystkim
    > klasa kompozycji kadru - nie widzę tu żadnej "nagości króla". Jest to
    > dla mnie bardzo profesjonalny obraz. Klasa sama w sobie. Absolutnie nie
    > potrafiłbym o nich powiedzieć, tak jak to ująłeś że "nic tam nie ma"!

    Dokładnie - jest to bardzo profesjonalny obraz. Perfekcyjnie nieżywy,
    perfekcyjnie powtarzalny, czysty do końca. Jak piękny las wyrenderowany
    w 3dmaxie, albo jak góra pudełek w markecie z lalkami Barbie.

    > albo to:
    > http://www.koraybirand.co.uk/photos.asp?folder=0162_
    BGN_2008_Winter

    > zero emocji? estetyki? Adamie! Ty wiesz w ogóle o czym Ty mówisz? Chyba
    > nie.

    Zróbmy głosowanie - kto tam widzi emocje, a kto tylko całkowitą ich
    kontrolę? :)

    > no i pomyśl, że takie zdjęcia w moich oczach w kontekście Twojej
    > wypowiedzi o Koray Birandzie sprowadzają Cię właśnie do wyżej
    > wspomnianego rolnika. Prawo krzykacza masz... ale co z tego skoro z
    > merytorycznego punktu nie masz uderzenia - możesz chuchać co najwyżej.

    Co z tego, że Koray Birand? To jest niezgodne z moim poczuciem estetyki
    tak, jak niezgodne są chude blondynki z którymi nie ma o czym mówić,
    muzyka ''clubowa'' w ''clubach'' dla wybranych, golf, sushi, wyprawy do
    zoo zwanym ''Afryka'' i wiele rzeczy uchodzących za luksusowe. Problem w
    tym, że w przeciwieństwie do większości ludzi nie boję się o tym mówić.
    Niech będzie: chuchać. Chuchać, że mi się nie podoba, ośmieszając się
    publicznie.

    I jeszcze jedno - takie zdjęcia robić jest naprawdę łatwo. I o tym się
    przekonujemy właśnie w czasach, gdy sprawny sprzęt można mieć za tysiąc
    $. Wkrótce, a właściwie już nastąpi erozja branży jak się to stało
    kilkanaście lat w muzyce, gdzie fachowców zastąpiły wykreowane miernoty
    strzelające pełnią środków z wyjątkiem talentu. Pełnią środków,
    podkreślam, bez jakiejkolwiek rezerwy. W ślubach to się już stało (w
    każdym razie w ''trendy'' ślubach).
    Oczywiście będą utalentowane nisze, ale tego nie zobaczymy w kiosku ruchu.

    PS. Porównywanie zdjęć o których mówimy do Chopina jest... sorry, ale w
    miejsce Chopina wpisz Rubika - wtedy będzie okej. Nota bene Rubika
    trudno podrobić ze względu na jego nieograniczone środki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-06-30 09:46:25
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    > PS. Porównywanie zdjęć o których mówimy do Chopina jest... sorry, ale w
    > miejsce Chopina wpisz Rubika - wtedy będzie okej. Nota bene Rubika
    > trudno podrobić ze względu na jego nieograniczone środki.

    To nie jest porównanie chopina do zdjęć! To jest porównanie dysproporcji
    w kompetencji wyrażania opinii tak skrajnie negatywnej dla takiej
    galerii. Kropka.

  • 15. Data: 2009-06-30 09:56:41
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Kaiko napisał(a):

    > Wiesz jak się to nazywa? Niekompetencja ;) rozumiem, że jesteś za
    > propagowaniem owej :) Twoja sprawa. Ja nie!

    Tak, zetknąłem się z typem kompetencji, który propagujesz. Pytanie do
    profesora ASP (nazwiska nie wymienię).
    - Po czym poznać, że coś jest dziełem artystycznym?
    - Jeśli ja powiem, że coś jest sztuką, to jest sztuką, jeśli pan powie,
    to nie jest.

    Życzę dalszych sukcesów na drodze kompetencji.

    wer

  • 16. Data: 2009-06-30 09:57:42
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Acha, czyli że nie mam papierka na głoszenie opinii? No trudno :)

    Poza tym apeluję do Ciebie o czytanie ze zrozumienie, bo inaczej
    jakakolwiek dyskusja traci sens.

  • 17. Data: 2009-06-30 10:02:36
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

> [...]
    > - Po czym poznać, że coś jest dziełem artystycznym?
    > - Jeśli ja powiem, że coś jest sztuką, to jest sztuką, jeśli pan powie,

    Chamstwo chamstwem. Kompetencja kompetencją. Dwie różne sprawy. Pozatym
    kompetencja "papierowa" a praktyczna to też dwie różne sprawy.

    Jeżeli ktoś nie zna się na temacie X to jego wypowiedzi na ten temat dla
    mnie są bezwartościowe. Dla mnie to jest proste.

    Ostatnio Pani Nelly Rokita też udawała w jakimś programie, że wie co
    chce powiedzieć :) Też miałem ubaw po pachy :D

  • 18. Data: 2009-06-30 10:49:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 30 Jun 2009 12:02:36 +0200, Kaiko <s...@s...pl> wrote:

    >Chamstwo chamstwem. Kompetencja kompetencją. Dwie różne sprawy. Pozatym
    >kompetencja "papierowa" a praktyczna to też dwie różne sprawy.

    Drogi Kaiko. Do oceny estetycznej nie potrzebujesz żadnej kompetencji,
    oceniasz na podstawie Twojego wewnętrznego odczucia. Na to nie
    potrzebujesz ŻADNEGO papierka.

    >Jeżeli ktoś nie zna się na temacie X to jego wypowiedzi na ten temat dla
    >mnie są bezwartościowe. Dla mnie to jest proste.

    Obawiam się że mylisz ocenę techniczno-warsztatową z estetyczną.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 19. Data: 2009-06-30 10:56:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kaiko pisze:

    > Poza tym apeluję do Ciebie o czytanie ze zrozumienie, bo inaczej
    > jakakolwiek dyskusja traci sens.

    To był żarcik, co zostało oznaczone.
    A przy okazji zajrzałem do Twojego portfolio - portrety masz zupełnie
    inne, ''żywe'' i miło się je ogląda, a bronisz tamtych. Natomiast to:
    http://www.zanimnapiszesz.info/
    cofnęło mnie. Młodyś jeszcze, widać od razu, zresztą też i słychać w
    dziale muzyka...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z
    przyjemnym/

  • 20. Data: 2009-06-30 11:27:50
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    > To był żarcik, co zostało oznaczone.
    > A przy okazji zajrzałem do Twojego portfolio - portrety masz zupełnie
    > inne, ''żywe'' i miło się je ogląda, a bronisz tamtych.

    Dziękuję. A bronię ponieważ z tą wypowiedzią którą sprowadziłeś galerię
    tego Pana do rynsztoka po prostu IMHO troszkę przesadziłeś. Zauważ, że
    niektóre z tych zdjęć są cholernie trudne kompozycyjnie. Już niechodzi
    mi o samą scenę, że modelka jest wypudrowana i wygląda jak gumowy
    potwór, a do tego ma sztuczną poze do bólu, a niektóre prace są totalnie
    przephotoshopowane - bo IMHO jest tam wiele prac na które sie tak
    właśnie patrzy i tu masz rację. Ja wysłałem tego linka w kontekście
    patrzenia na zdjęcia przez pryzmat linii trójpodziału czyli w kontekście
    kompozycji. Niektóre kompozycje tego pana są moim zdaniem świetne, ale
    się Janko odezwał że za darmo czasopisma z takimi zdjęciami by nie wziął
    i zacząłem go bronić boś trochę się zagalopował z tą wypowiedzią kurcze
    no :)

    >Natomiast to:
    > http://www.zanimnapiszesz.info/
    > cofnęło mnie.

    Ja tam to traktuje bardzo z przymróżeniem oka :D i to takim cholernie
    radosnym :) (to taka strona po godzinach)

    > Młodyś jeszcze, widać od razu, zresztą też i słychać w
    > dziale muzyka...

    To prawda, ale i tak za stary w kontekście tego co dopiero zrobilem...
    Myślę, że jestem już dobre 5 lat w plecy.