  • Data: 2010-06-01 13:32:27
    Temat: Re: Fabia gaśnie przy puszczaniu gazu
    Od: Mak <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.06.2010 13:07, Jarek P. pisze:
    > Fabia 1,4 16V, 2007r, 70tys przebiegu.
    > Problem pojawia się tylko jak jest rozgrzana i tylko jak jest ciepło
    > na zewnątrz i w związku z tym jest włączona klima.
    > Efekt jest taki: na jałowym pracuje równo i bezproblemowo, ale OD
    > CZASU DO CZASU, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, zmianie biegów,
    > w momencie kiedy z wysokich obrotów gwałtownie schodzi się do jałowych
    > (sprzęgło i puszczony gaz), silnik sobie gaśnie. Zapala potem od
    > jednego strzału, ale rzecz się powtarza trzy skrzyżowania dalej.
    >
    > Z tego, co mi się udało wypatrzeć, klima ma tu wyraźny wpływ, bo jak
> [...]
    witam
    Klima moze miec wplyw na to. wiadomo ze klima obciaza silnik, a klima
    nie do konca sprawna obciaza bardziej, efekt moze byc taki ze przy
    gwaltownym puszczeniu gazu silnik zostanie zdlawiony calkiem. Mialem
    podobny problem w Hondzie, na biegu jalowym wlaczenie klimy powodowalo
    mocny spadek obrotow, przy jezdzie to nie bylo widoczne, bo silnik
    sobie radzil z dodatkowym obciazeniem. Zrob eksperyment: na biegu
    jalowym wlaczaj i wylaczaj klime i obserwoj wskazania obrotomierza.
    U mnie pomoglo czyszczenie klimatyzacji.
    pozdrawiam