  • Data: 2015-01-16 00:52:42
    Temat: Re: Ekwiwalent przysłony dla małych matryc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jan 2015, Krzysztof Halasa wrote:

    > Dla mnie jest to zwykłe, ordynarne oszustwo, nie mające zresztą nic
    > wspólnego z żadnymi zaszłościami sprzed kilkudziesięciu lat.

    Ta uwaga przewinęła się parę razy - ale akurat IMVHO słuszna
    nie jest.
    Przecież NA POCZĄTKU pojawił się problem zastąpienia właśnie
    samych lamp obrazowych elementami półprzewodnikowymi.

    Raczej "oczekiwana akcja" powiedziałbym: co innego, jeśli
    jakiś produkt jest tłuczony masowo, to sens ma przygotowanie
    całości od podstaw.
    Ale jak jest to "nisza", to zdecydowanie opłacalne jest
    dostosowanie się do istniejącego (o)sprzętu - tak, aby
    był kompatybilny!
    Ktoś wątpi, że lampy obrazowe to BYŁA "nisza"?

    No i masz kompletną kamerę, włącznie w optyką, przysłonami
    i co tam jeszcze dodali - to najprościej wetknąć przetwornik
    o rozmiarze dokładnie odpowiadającym rozmiarowi części
    aktywnej lampy obrazowej, która tam była, prawda?
    Bo inaczej okaże się, że kilkadziesiąt pikseli na krawędziach
    zostanie przykrytych jakimiś osłonami, a *ÓWCZESNIE* każdy
    milimetr przetwornika kosztował dramatycznie drożej niż
    dziś!

    A druga sprawa, to oczywiście prawda - jakby dało się
    marketingowo "pokazać więcej" (większą liczbę), to producenci
    skwapliwie by to wykorzystali, patrz uważne przejście
    na "prawdziwe gigabajty" (dziesiętne znaczy) zamiast
    uprzednio dość powszechne "ekwiwalenty dwójkowe"
    przy harddyskach.

    No to wszyscy twardo trzymają się "kompatybilności", mimo,
    że faktycznie *DZIŚ* jest ona zupełnie bez sensu.

    Ale coś Ci poradzę - weź i kup jakiś osprzęt hudrauliczny
    do rur stalowych ;) (może być z mosiądzu).
    Calowy. Albo półcalowy. I weź suwmiarkę :D
    O, tu jest fajna tabelka:

    http://multiservice.com.pl/pl/dane_techniczne/387.ht
    ml

    A tu jeszcze lepsza, bo widać że dla rur o ściance 0,7mm
    jeden cal (wewnątrz) to tak mniej więcej rura 3/4":

    http://www.zrbmirex.pl/userfiles/file/mefa/15_pomoce
    .pdf

    pzdr, Gotfryd