  • Data: 2015-01-22 17:43:42
    Temat: Re: Ekwiwalent przysłony dla małych matryc
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wybacz, wiem że nie powinienem odpisywać na Twoje listy, bo nie czytasz
    > i nie rozumiesz treści tych, na które odpisujesz, ale podejmę jeszcze
    > jedną próbę.
    >
    > Czy ja pisałem o głębi ostrości, albo o przymykaniu przysłony? Nie,
    > pisałem o aparatach z maksymalnie otwartą przysłoną. Producenci chwalą
    > się raczej maksymalnym otworem, nie minimalnym. Tyle że względnym.
    >
    > Chodziło mi wyłącznie o ilość światła i związaną z tym jakość zdjęć.

    i dokladnie tutaj popelniasz wlasnie blad.

    przyslona ekwiwalentna to pewne pojecie czysto hipotetyczne dotyczace JEDYNIE GLEBI
    OSTROSCI , na jakiejs tam zastepczej przyslonie uzyska sie taka sama GO na innej
    matrycy - imteresujace jak zeszloroczny snieg.
    to nie ma nic wspolnego z iloscia swiatla.

    jesli brac po uwage ilosc swiatla to nie wolno przeliczac tego w oparciu o
    wspolczynnik krop czyli przekatana , a w oparciu o roznice püowierzchni - ale to jest
    z bledem o ok 100 - 200% - przeliczenie nie bardzo uzyteczne.
    FF ma ok 2 razy wieksza powierzchnie od aps a szumi mniej o ok 2ev

    na moje posty rzeczywiscie nie musisz odpisywac gdyz tresc jest bezdyskusyjna.
    mozna tylko przyjac do wiadomosci albo nie.
    dyskusja jest bezcelowa , gdyz oznacza dla mnie strate czasu.
    chyba ze jakies konkretne pytania - zawsze sluze pomoca jesli wiem.