  • Data: 2015-01-16 01:17:23
    Temat: Re: Ekwiwalent przysłony dla małych matryc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Jan 2015, XX YY wrote:

    > tak jakby np opony na felgi 15 cali znakowano np 17 cali , gdyz w przeszlosci jakis
    woz drabiniasty mial wieksza srednice rafek.

    Ty chyba nie czytałeś posta (nie mojego), który przytaczał felgi
    właśnie.
    Rowerowe.
    27", 28", 29".
    I jeszcze "700CC" oznaczane czasem "700" a czasem "700mm" do kompletu.
    Z rzadka do tego dochodzą największe 'stare 28"'.

    Fakt że opona 27" potrafi spaść z obręczy 28" może zdziwić tylko
    dyletanta :| (przecież wiadomo, że 630 to > 622, czyż nie? - owszem,
    mam oba rozmiary obręczy i opon, bo 27" miał Rometowski Wagant)

    "700" (700mm) to 622mm, chyba jasne? ;>

    Wyjątkowo (?) koła 26" *są* faktycznie mniejsze, liczbowo odpowiadając
    z grubsza proporcji do kół 28".

    Oczywiście, te 26" (czyli zdaniem Wikipedii ISO 559) mają
    22-calowe obręcze, jeśli mieć na myśli "cale linijkowe".

    To jasne jak słońce i dokładnie pasuje do tego co napisałeś.

    <ostrzeżenie - rozmiar ZEWNĘTRZNY opony, istotny w wielu "tabelkach
    licznikowych" ze względu na pomiar odległości, to zupełnie
    inna sprawa rzecz jasna, więc uważać przy guglaniu proszę>

    pzdr, Gotfryd