  • Data: 2015-01-12 09:33:26
    Temat: Re: Ekwiwalent przysłony dla małych matryc
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 12. Januar 2015 09:05:30 UTC+1 schrieb Gotfryd Smolik news:

    > No bo nie podają przekątnej, lecz średnicę.
    > Lampy obrazowej.
    > Stąd moja uwaga związana z wagą lampy (łatwiej się obchodzić jak
    > z jajkiem lampą o rozmiarach jajka, niż kobyłą, a urwanie szyjki
    > w kobyle wyjdzie wyjątkowo drogo).

    > Czytałeś ten artykuł?
    > Bo ja bym sprawdził litera po literze, co autor miał na myśli ;)
    > (w tym miejscu, w którym pisał o 66% przypadkowości, z naciskiem
    > na to ostatnie słowo :D)

    > A to osobna sprawa - jeszcze się nie przyzwyczaiłeś, że przy foto
    > standardem jest "wystarczające przybliżenie"??
> [...]

    oznakowanie jest mylace.
    niby ze wzglediow historycznych zachowalo sie takie oznakowanie , ale uzasadnienia
    praktycznego to nie ma.

    nie wiem wlasciwie dlaczego ciagle stosuje sie takie archaiczne oznakowanie .
    coz za problem podania w oznakowaniu matrycy stosowanej w fotografii jej przekatnej?

    dla celow lamp obrazowych niech sobie dalej stosuja jak do tej pory.
    przeciez to rozne produkty.
    w dodatku lampy obraziwe maja dzisiaj marginalne zastosowanie.

    niby zaden problem spradzic w tablicach przekatna matrycy , ale mimo wszystko
    oznakowania wprowadzaja w blad , a w dodatku to i tak nie ma pewnosci ze ,
    rzeczywista przekatna odpowiada temu co wynikaloby z oznakowania matrycy.