  • Data: 2016-08-21 18:14:21
    Temat: Re: Ech Japońce
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5280b954-88af-45a8-a03b-cd98004456bb@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 10:51:31 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
    [...]

    > Przyznaj się że robisz w tym interesie ;)

    Niestety, nie :) Ale, na poważnie, swego czasu bardzo mnie to interesowało i
    lubiłem wyłapywać z objaśnień różne niuanse, najchętniej takie, co to się
    nawzajem wykluczały. Tu mi się nasuwa paradoks sraczki - sra się
    jednocześnie często i rzadko :)

    > Ja (gdybym był bogatym audiolem z nerwicą natręctw) to bym se te kapele
    > zapraszał do siebie żeby mi brząkały wprost do ucha. Bym sie nie martwił

    Tylko musiałbyś mieć wyczucie kogo brać, żeby ci jakiś Józiek Pierepałka nie
    zaczął jęczeć bardziej, niż na pijanym weselu góralskim :P

    > o proces rejestracji i przetwarzania dźwięku w studiu nagraniowym,
    > utrwalanym w marnych 16bin/44.1kHz

    I tu już mnie niesamowicie zastanawiało... lata 80., szał na płyty CD,
    zwłaszcza w radiu. Jakieś nagranie z lat 40., więc wiadomo, że jakości, z
    powodu wieku, nienajlepszej.
    Pokusili się o pokazanie różnicy między nagraniem 16-bit na zwykłej płycie,
    a nagraniem 24-bit na złotej płycie. I tu zawsze miałem wątpliwości, skąd do
    złotego nagrania wyciągnęli coś, czego w oryginale nie było? A zarzekali
    się, że to jest to samo nagranie. Różnica była aż nadto słyszalna i tu
    powiem, bez drwin, że złota panorama była dużo szersza, a dynamika nagrania
    większa. Tylko właśnie, skąd, skoro oryginał był OIDP mono, z jakiejś
    szumiącej płyty, sprzed czasów powszechnego cyfrowego przetwarzania nagrań?
    (Węższe przetwarzanie było, w końcu trzeba było to wszystko jakoś zgrać i
    zapisać cyfrowo na płycie)
    Śmiem twierdzić, że albo ktoś w radiu (tak, bo to przez radio szło,
    normalnie, na UKF, bez żadnych DSP na pokładzie) bezczelnie łgał, albo był,
    za przeproszeniem, pipa i ignorant.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski