  • 11. Data: 2009-04-20 14:03:01
    Temat: Re: EF-S 17-55mm czy Tamron 17-50mm?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    p...@g...com napisał(a):
    > A czy mógłbys mi podesłać na maila: piotr [kropka] fuz [małpa]
    > gmail.com
    > jakiegoś sampla przy przysłonie @2.8 i czasie 1/6 sekundy?

    Jasne, jak nie zapomnę to coś wystawię.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-04-20 15:07:02
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "John Smith" <u...@e...net> wrote in message
    > + osłona p-słoneczna w komplecie
    > - osłona p-słoneczna do kupienia oddzielnie

    Ja powoli tez sie do niego przychylam, przejrzalem kilkaset fotek na
    "flickerze"
    i te z Canona wygladaj mi jednak klarowniej, choc Tamron tez jest
    przyzwoity.
    --
    see_you

    .

  • 13. Data: 2009-04-20 22:12:01
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-04-20 17:07:02 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

    > Ja powoli tez sie do niego przychylam, przejrzalem kilkaset fotek na
    > "flickerze"
    > i te z Canona wygladaj mi jednak klarowniej, choc Tamron tez jest przyzwoity.

    No przecież mówiłem na początku, że widać.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-04-21 06:45:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):

    > Jasne, jak nie zapomnę to coś wystawię.

    Pierwszych dziesięciu powinno coś ściągnąć stąd:

    http://rapidshare.com/files/223879229/17mm-bez-IS.jp
    g.html
    http://rapidshare.com/files/223879230/17mm-IS.jpg.ht
    ml
    http://rapidshare.com/files/223879231/28mm-IS.jpg.ht
    ml
    http://rapidshare.com/files/223879232/33mm-0.1s-bez-
    IS.jpg.html
    http://rapidshare.com/files/223879233/33mm-0.1s-IS.j
    pg.html
    http://rapidshare.com/files/223879234/55mm-0.1s-IS.j
    pg.html
    http://rapidshare.com/files/223879235/55mm-IS.jpg.ht
    ml

    Jak ktoś podpowie jakiś lepszy hosting to wystawię jeszcze raz.

    Generalne wnioski są takie, że 1/6s nie jest gwarantowane, ale przy
    dobrym uchwycie uzysk jest spory, w każdym razie wpływ IS-a widać nawet
    przy takim czasie (przy dłuższych już raczej nie). Zdjęcia robione z
    ręki, na siedząco lub kucająco. Niektóre na czasie 1/10s, pozostałe 1/6s.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-04-21 10:11:30
    Od: j...@u...at

    On 21 Apr., 08:45, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > przy takim czasie (przy dłuższych już raczej nie). Zdjęcia robione z
    > ręki, na siedząco lub kucająco. Niektóre na czasie 1/10s, pozostałe 1/6s.

    ciekawe

    dla wlasnego porownania zrobilem podobne zdjecie z reki na 1/6 sek
    ( czyli troche dluzej ) wlaczony is
    hybryda - kosztuje tyle co 1/4 semgo obiektywu canona - a zakres
    zooma 12 razy.

    w zasadzie porownywalne , jesli nie lepsza ostrosc.

    jpeg prosto z aparatu bez zadnej obrobki.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#532
    7083947520224226

  • 16. Data: 2009-04-21 11:34:11
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@u...at napisał(a):
> [...]
    > zooma 12 razy.
    >
    > w zasadzie porownywalne , jesli nie lepsza ostrosc.
    >
    > jpeg prosto z aparatu bez zadnej obrobki.

    No to pokazałeś, że kompakt się sprawdził w statycznej scenie, gdzie
    światła było 2EV więcej, i gdzie nie przeszkadza parokrotnie większa GO.
    Do takich scen rzeczywiście nie jest potrzebny taki drogi obiektyw,
    wystarczy kit ze stabilizacją.

    --
    Mirek

  • 17. Data: 2009-04-21 11:42:08
    Od: j...@a...at

    On 21 Apr., 13:34, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > światła było 2EV więcej, i gdzie nie przeszkadza parokrotnie większa GO.
    > Do takich scen rzeczywiście nie jest potrzebny taki drogi obiektyw,

    zgoda nie zwracalem uwagi na przyslone , dla zabawy powtorze na 2,8 i
    1/10 sek

    XXX

  • 18. Data: 2009-04-21 11:53:44
    Od: j...@a...at

> [...]
    > światła było 2EV więcej, i gdzie nie przeszkadza parokrotnie większa GO.
    > Do takich scen rzeczywiście nie jest potrzebny taki drogi obiektyw,

    zrobilem na 1/10 sek na pelnej dziurze ( 3,2 - wiecej nie ma) z is w
    pozycji stojacej z reki.
    szczypte wieksza odleglosc niechcacy .
    ciagle nie gorzej . moze nawet lepiej ?

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#532
    7110630861296818

    XXX

  • 19. Data: 2009-04-21 12:02:06
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > zgoda nie zwracalem uwagi na przyslone , dla zabawy powtorze na 2,8 i
    > 1/10 sek

    Nie, ustaw przysłonę tak aby uzyskać podobną do lustrzanki GO, czyli 2.8
    podzielone przez iloraz długości przekątnych matryc, powiedzmy 2.8/5.
    Bo umówmy się, że teraz testujemy tylko skuteczność stabilizacji, a
    celem fotografowania lustrzanką z jasnym standardowym zoomem nie ma być
    płaskie czasopismo. Aha, i żeby zabawa była lepsza nie wycinaj EXIF-ów
    jak poprzednio.

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2009-04-21 12:12:57
    Od: j...@a...at

    On 21 Apr., 14:02, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > celem fotografowania lustrzanką z jasnym standardowym zoomem nie ma być
    > płaskie czasopismo. Aha, i żeby zabawa była lepsza nie wycinaj EXIF-ów

    exifow nie wycinam robi to prawdopodobnie picassa
    jesli chcesz moge przeslac gdzies oryginal jpeg
    robione na ekwiwalencie 50 mm - tzn odpowiada kadrowi jaki robiles na
    33 mm.

    co do skutecznosci IS nie mam watpliwosci - sprawdzone i pomierzone
    testami . Canon mimo, ze jest wynalazca nie ma najskuteczniejszego na
    rynku IS - pod tym wzgledem leica jest skuteczniejsza.

    wybralem dla porownania taki sam motyw jak Ty - nie mam tego samego
    czasopisma , wybralem najblizsze , ktore lezalo akurat na pininie.
    Na czasie 1/10 sek i pelnym otwarciu przyslony obraz z hybrydy ( ok
    10 razy tanmszej od Twojego zestawu ) zrobil zdjecie , ktore
    subiektywnie odbierajac jest lepsze.
    W trudniejszych warunkach roznica na korzysc hybrydy przy zdjeciach z
    reki bedzie raczej coraz wieksza .
    Dopiero po przejsciu na statyw canon ma szanse na lepsze zdjecie