  • 21. Data: 2009-04-21 12:18:14
    Temat: Re: EF-S 17-55mm czy Tamron 17-50mm?
    Od: j...@a...at

    On 21 Apr., 14:02, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Nie, ustaw przysłonę tak aby uzyskać podobną do lustrzanki GO, czyli 2.8
    > podzielone przez iloraz długości przekątnych matryc, powiedzmy 2.8/5.
    > Bo umówmy się, że teraz testujemy tylko skuteczność stabilizacji, a
    > celem fotografowania lustrzanką z jasnym standardowym zoomem nie ma być
    > płaskie czasopismo. Aha, i żeby zabawa była lepsza nie wycinaj EXIF-ów
    > jak poprzednio.
    >
    > --
    > Mirek

    ach sparwdzielem w zdjeciu exif jest , moze przez download sie
    zaladuje.
    przyslona 2,83 dokladnie ( w celowniku napisal 3,2)
    czas 1/10 sek
    ogniskowe : ekw 50 mm ( 10,7)

    nie zalaczalem odszumiania , czy jakiegos ostrzenia , one sa jak w
    poprzednim zdjeciu , nawet nie wiem jakie.
    jpeg prosto z aparatu.

    pytajacemu w tym temacie sugerowalbym trzecie rozwiazanie zamiast
    jednego z tych dwu obiektywu - hybryde jaka zrobilem tze zdjecia- w
    90% liczby zdjec bedzie mial lepsze zdjecia niz z canona i 4 razy
    tanszy wydatek :-)

    XXX

  • 22. Data: 2009-04-21 12:22:15
    Od: j...@a...at

> [...]
    > celem fotografowania lustrzanką z jasnym standardowym zoomem nie ma być
    > płaskie czasopismo. Aha, i żeby zabawa była lepsza nie wycinaj EXIF-ów

    ach jeszcze jedno
    umowiliscie sie jak piszesz , ze testujecie skutecznosc stabolizacji ,
    a jak chcesz to robic nie osiagajac mozliwie najlepszej jakosci
    obrazu ?
    tzn test jest jednoczesnie jakims testem jakosci pracy aparatu w tych
    warunkach , nawet gdybys sobie tego nie zyczyl.
    propozycje zeby stosowac przyslone 1:2,8 /5 trudno jest traktowac
    nawet jako zart.

    w tych warunkach hybryda zrobila lepsze subiektywnie zdjecie .

  • 23. Data: 2009-04-21 12:34:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > co do skutecznosci IS nie mam watpliwosci - sprawdzone i pomierzone
    > testami . Canon mimo, ze jest wynalazca nie ma najskuteczniejszego na
    > rynku IS - pod tym wzgledem leica jest skuteczniejsza.

    Pytający pewnie jest świadom, że nie tylko dla stabilizacji kupuje
    sprzęt i dlatego wybrał lustrzankę. A do niej szuka jasnego zooma, który
    da mu to czego hybryda nie może. A jeśli ta Leica stabilizuje lepiej niż
    Canon, to tylko chwała jej za to, ale dla pytającego to chyba niewiele
    zmienia. Leici do Canona nie podepnie.

    > wybralem dla porownania taki sam motyw jak Ty - nie mam tego samego
    > czasopisma , wybralem najblizsze , ktore lezalo akurat na pininie.
    > Na czasie 1/10 sek i pelnym otwarciu przyslony obraz z hybrydy ( ok
    > 10 razy tanmszej od Twojego zestawu ) zrobil zdjecie , ktore
    > subiektywnie odbierajac jest lepsze.

    No przecież Ci przyznałem rację, że Twoja Leica lepiej się nadaje do
    fotografowania gazet na pianinie w rozdzielczości 1600x1200 (bo tyle
    pokazujesz).

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2009-04-21 12:51:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > ach jeszcze jedno
    > umowiliscie sie jak piszesz , ze testujecie skutecznosc stabolizacji ,
    > a jak chcesz to robic nie osiagajac mozliwie najlepszej jakosci
    > obrazu ?

    To nie był test, raczej parę pstryków pokazujących jak się aparat
    zachował. Nie chcę na siłę udowadniać, że zawsze przy 1/6 jest żyleta,
    bo nie jest.

    > propozycje zeby stosowac przyslone 1:2,8 /5 trudno jest traktowac
    > nawet jako zart.

    Więc potraktuj to poważnie, a zrozumiesz dlaczego zestaw parokrotnie
    droższy może zrobić "tylko porównywalne" zdjęcie.

    --
    Mirek

  • 25. Data: 2009-04-21 12:58:08
    Od: j...@a...at

    On 21 Apr., 14:51, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    >
    > Więc potraktuj to poważnie, a zrozumiesz dlaczego zestaw parokrotnie
    > droższy może zrobić "tylko porównywalne" zdjęcie.

    otoz jest dokladnie na odwrot
    jesli chcesz testowac prace IS to robi sie to na przymknietej
    przyslonie .

    Dletego ze na otwartej przyslonie na bledy od poruszenia ( nieostrosc)
    nakladaja sie bledy optyczne w wiekszym stopniu niz na przyslonie
    przymknietej. Jesli chcesz okreslic skutecznosc stabilizacji to
    najlepiej ograniczajac wplyw pozostalych bledow optycznych , czyli
    przymykajac przyslone.

    wielkosc stosowanej przyslony nie ma wplywu na wielkosc poruszenia
    ( krazka rozproszenia) od ruchu aparatu , czyli na skutesznosc
    stabilizacji nie ma wplywu.

    innymi slowy mowiac - latwiej jest zaobserwowac wplyw IS przy
    zamknietej przyslonie niz przy otwartej.

    to tak powaznie.

    a poza tym ciekawy test
    pzdr

    XXX

  • 26. Data: 2009-04-21 13:03:05
    Od: j...@a...at

    On 21 Apr., 14:34, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    >
    > No przecież Ci przyznałem rację, że Twoja Leica lepiej się nadaje do
    > fotografowania gazet na pianinie w rozdzielczości 1600x1200 (bo tyle

    picasa obciela- wszystko jasne przesle jeszcze raz na pelnej
    rozdzielczosci i zobaczysz exif.

    nie zrobilem , zeby udowodnic ze co ja ma to musi byc lepsze , tylko
    ze to zdumiewajace ze zdecydowanie tanszy sprzet robi lepsze zdjecia
    niz ten z wysokiej polki.
    i zapewniam Cie tak jest nie tylko przy fotografowaniu plaskiego
    czasopisma.
    tak jest w zdecydowanje wiekszosci przypadkow.

  • 27. Data: 2009-04-21 13:10:14
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    <j...@a...at> wrote in message
[...]
    =======

    Moze najpierw zrob sobie ta hybryda kilka fotek na ISO400 do 1600...
    --
    see_you

  • 28. Data: 2009-04-21 13:12:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > ze to zdumiewajace ze zdecydowanie tanszy sprzet robi lepsze zdjecia
    > niz ten z wysokiej polki.

    Odkryłeś właśnie dla siebie starą zasadę "right tool for the job".

    > i zapewniam Cie tak jest nie tylko przy fotografowaniu plaskiego
    > czasopisma. tak jest w zdecydowanje wiekszosci przypadkow.

    Spoko, nie zamierzam Ciebie nawracać na lustrzanki, wiem że Ty lepiej
    sobie radzisz z hybrydą. Pisałem głownie dla pytającego.

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2009-04-21 13:13:50
    Od: j...@a...at

    On 21 Apr., 15:03, j...@a...at wrote:

> [...]
    > czasopisma.
    > tak jest w zdecydowanje wiekszosci przypadkow.- Zitierten Text ausblenden -

    powinno byc w pelnej rozdzielczosci z exifem jesli picassa nie
    zrobila jakiegos psikusa

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#532713
    0335439700114

    XXX

  • 30. Data: 2009-04-21 13:21:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > jesli chcesz testowac prace IS

    Ale ja nie chcę testować ile daje IS, chciałem pokazać, że w warunkach
    gdy obiektywu szerzej już otworzyć nie można, że IS jeszcze trochę
    światła "dorzuci".

    > innymi slowy mowiac - latwiej jest zaobserwowac wplyw IS przy
    > zamknietej przyslonie niz przy otwartej.

    Ty byś chciał komplet krzywych MTF w funkcji różnych parametrów, liczby,
    maksima, etc. Pytającego interesowało konkretnie, co się dzieje jak
    światła całkiem brakuje.

    --
    Mirek