  • 1. Data: 2009-04-17 19:39:42
    Temat: Lampa błyskowa do Canona G9
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Poproszę o rekomendację podwodnej lampy błyskowej do G9 :-)

    Jak się zewnętrzną lampę błyskową synchronizuje z aparatem?
    Czy istnieją jakieś sposoby synchronizacji "bezprzewodowej"?

    Pytam, bo obudowa jaką mam do nurkowania z aparatem G9
    nie ma żadnego wsparcia do lampy poza gwintem u dołu na śrubę.

  • 2. Data: 2009-04-20 20:01:40
    Temat: Re: Lampa błyskowa do Canona G9
    Od: Bartosz Balicki <b...@o...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Pytam, bo obudowa jaką mam do nurkowania z aparatem G9
    > nie ma żadnego wsparcia do lampy poza gwintem u dołu na śrubę.
    Witam
    Sam właśnie stoję przed podobnym problemem i trochę info znalazłem
    na http://www.scubaboard.com. Generalnie szukaj jakiejś lampy typu slave
    wyzwalanej światłowodem np. http://www.intova.net/strobekit.html lub
    http://www.ikelite.com/af35/autoflash.html
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-04-20 20:40:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bartosz Balicki" <b...@o...pl> wrote in message

    > Witam
    > Sam właśnie stoję przed podobnym problemem i trochę info znalazłem na
> [...]

    Czy jest to lampa wyzwalana wtedy błyskiem lampy wbudowanej?
    Trochę to brzmi jak marnowanie energii z baterii aparatu...

    Orientujesz się jak wpływa użycie takiej lampy na parametry ekspozycji?

  • 4. Data: 2009-04-20 21:53:45
    Od: "Bartosz (Balik) Balicki" <b...@o...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > Trochę to brzmi jak marnowanie energii z baterii aparatu...
    >
    > Orientujesz się jak wpływa użycie takiej lampy na parametry ekspozycji?
    Jak słusznie zauważyłeś jest to rozwiązanie oparte na wyzwalaniu
    błysku lampy slave błyskiem lampy wbudowanej w aparat i wiąże się to z
    szybszym zużyciem baterii - nie ma róży bez kolców:(
    Alternatywą jest zmiana obudowy na coś z wbudowanym portem
    dedykowanym (wyzwalanie elektryczne) ale koszt tego rozwiązania jest
    powalający, dodatkowo zyskać można sterowanie siłą błysku (ale to
    posiadają droższe modele lamp).
    Zasadniczo to najbardziej się opyla (przy G9 z Canonowską obudową)
    lampa slave z światłowodem. Kupowanie porządnej obudowy do G9 to
    pomyłka, G9 ma zbyt wąskie szkło, a konwertery szerokokątne Ikelite
    ponoć niewiele w tej materii zmieniają (wyczytane gdzieś na
    www.wetpixel.com). Cena zakupu porządnej obudowy do G9 niebezpiecznie
    zbliża się do kosztów obudowy dSLR, które to pod wodą deklasuje G9 dość
    znacznie.

  • 5. Data: 2009-04-20 22:03:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bartosz (Balik) Balicki" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > zakupu porządnej obudowy do G9 niebezpiecznie zbliża się do kosztów
    > obudowy dSLR, które to pod wodą deklasuje G9 dość znacznie.

    Zgadzam się z Tobą co do kosztów zakupu itp.

    Jednak zastanawiam się nad możliwościami sanek na G9.

    Czy ktoś się orientuje czy oprócz wyzwalania lampy dodatkowej
    poprzez środkowy kontakt zwierany do obudowy, te cztery bolce
    dają nam coś więcej? Np. sposób na odłączenie wbudowanej
    lampy (przy pozostaniu w trybie ekspozycji z lampą zewnętrzną)?

    Możnaby się wtedy pokusić o wykonanie bardzo małej przystawki
    w formie płytki drukowanej wsuwanej w sanki na której można
    umieścić diodę świecącą wyzwalającą lampę slave bez marnowania
    energii wewnętrznej baterii w aparacie na ładowanie i strzelanie lampą.

  • 6. Data: 2009-04-21 20:55:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Bartosz (Balik) Balicki" napisal:
    > www.wetpixel.com). Cena zakupu porządnej obudowy do G9 niebezpiecznie
    > zbliża się do kosztów obudowy dSLR, które to pod wodą deklasuje G9 dość
    > znacznie.

    Hm, mam ten zgryz od dawna. I powolutku dryfuje swiadomoscia
    w kierunku Tough 8000.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-04-21 22:11:38
    Od: "Bartosz (Balik) Balicki" <b...@o...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > umieścić diodę świecącą wyzwalającą lampę slave bez marnowania
    > energii wewnętrznej baterii w aparacie na ładowanie i strzelanie lampą.
    Tu masz kilka ciekawych linków, może pomogą:
    http://www.heinrichsweikamp.net/cgi-bin/camselect_sc
    ript_04.pl?lang=fr&manufacturer=Canon&kamera=c_g9
    <http://www.heinrichsweikamp.net/cgi-bin/camselect_s
    cript_04.pl?lang=fr&manufacturer=Canon&kamera=c_g9>
    <- zwróć uwagę na modyfikowaną lampę sea&sea chyba trzeba iść tym tropem
    -> http://www.heinrichsweikamp.net/blitz/en/
    http://www.divervision.com/catalog/product_info.php?
    manufacturers_id=18&products_id=296
    <http://www.divervision.com/catalog/product_info.php
    ?manufacturers_id=18&products_id=296>
    <- prawdopodobnie potrzebujesz takiego odpowiednika dla canona, ale tu
    musisz już ingerować w obudowę, bo port trzeba wyciągnąć na zewnątrz.
    Najszybciej będzie jak kupisz dedykowaną obudowę, ale czy najlepiej?
    Ja właśnie podjąłem decyzję i zamówiłem lempę slave wyzwalaną
    światłowodem, wydaje mi się że do tego aparatu i tej obudowy (WP-DC21)
    to najrozsądniejsza opcja. Jestem ciekaw co Ty wykombinujesz:)
    Powodzenia i pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-04-22 00:29:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

    > Hm, mam ten zgryz od dawna.
    > I powolutku dryfuje swiadomoscia w kierunku Tough 8000.

    Czy mówisz Jacku o aparacie olympusa Stylus Tough 8000?
    http://www.olympusamerica.com/cpg_section/product.as
    p?product=1448

    Jeśli tak, to nie wiem czy to taki dobry pomysł... on nadaje się być
    może na kajak, wodny skuter ale nie do nurkowania. Ma bowiem
    maksymalną głębokość zanurzenia 33 stopy. To zdecydowanie za mało.
    Dla porównania obudowa WP-DC21 do Canona G9 ma ten parametr
    130 stóp. Przy rekreacyjnym nurkowaniu ograniczonym do 60 stóp to
    sam widzisz że 33 to trochę za mało aby nazwać ten aparat nurkowym...

  • 9. Data: 2009-04-22 01:00:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    ript_04.pl?lang=fr&manufacturer=Canon&kamera=c_g9
    > <- zwróć uwagę na modyfikowaną lampę sea&sea chyba trzeba iść tym tropem

    Dzięki za linki...
    Znalazłem tam to: http://www.heinrichsweikamp.net/blitz/en/ettl.htm
    Właśnie to chciałem robić :-)

> [...]
    > <- prawdopodobnie potrzebujesz takiego odpowiednika dla canona, ale tu
    > musisz już ingerować w obudowę, bo port trzeba wyciągnąć na zewnątrz.

    Port mogę wyciągnąć na zewnątrz... kwestia odpowiedniej złączki.
    Niestety te części są drogie, i jak policzysz wszystko to cena jest
    już prawie jak to: http://www.ikelite.com/web_pages/5can_g7.html

> [...]
    > światłowodem, wydaje mi się że do tego aparatu i tej obudowy (WP-DC21) to
    > najrozsądniejsza opcja. Jestem ciekaw co Ty wykombinujesz:)

    Myslisz o czyms takim? http://www.ikelite.com/af35/autoflash.html

    Wiesz, na razie to ja się za mało znam na fotografii aby mieć dobrą
    intuicję jak to w ogóle wszystko działa... :-) Muszę się trochę pobawić
    tym aparatem z lampą na lądzie żeby wiedzieć o co tu biega ;-)

  • 10. Data: 2009-04-22 17:59:48
    Od: "Bartosz (Balik) Balicki" <b...@o...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > intuicję jak to w ogóle wszystko działa... :-) Muszę się trochę pobawić
    > tym aparatem z lampą na lądzie żeby wiedzieć o co tu biega ;-)
    Ja się zdecydowałem na to http://www.intova.net/strobekit.html
    dorobię do tego ramię i światłowód, powinno na początek starczyć:)
    Fotografię lądową i podwodną dzieli przepaść, ale znajomość tej
    lądowej jest bardzo pomocna w przełamywaniu barier. Tutaj znajdziesz
    kilka moich podwodnych fotek bez flash'a
    http://picasaweb.google.com/balikez/ myslę, że aparat jest całkiem ok,
    zobaczymy co pokaże z lampą (już do mnie jedzie:).