  • Data: 2024-07-18 10:50:01
    Temat: Re: Dzień bez ICE
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.07.2024 o 06:37, Cavallino pisze:

    > Nie bredź.
    > Jak masz +30 na dworze, to otwieranie szyb tylko szkodzi.

    Na co? Ciało człowieka ma około 40 stopni.

    > Tak, bo w ten sposób powietrze +30 z miejsca staje się +20.
    > Ciekawe co spowoduje ten spadek temperatury?

    Zamknięty samochód nagrzewa się od słońca np do 60 stopni. Jak się
    otworzy dach to się od razu ma te 30 stopni i normalną wymianę
    powietrza. 20 stopni to trzeba jak wymiany powietrza nie ma. I też nie
    20 tylko raczej na więcej się ustawia klimatyzację latem. I jak się ma
    duże szyby w pojeździe o małej kubaturze to też momentalnie dochodzi się
    do temperatury zewnętrznej, dajmy na to 30 stopni. Jaki by miało sens
    chłodzenie się do 20 stopni by za chwilę i tak wpadać w 30? Twizy to
    samochód do jazd lokalnych, prawda?

    > Dokładnie.

    Jak nie masz otwieranego dachu to musisz klimy używać. Bywa jeszcze
    kwestia hałasu. 200/h da się jechać z otwartym dachem, ale szum jest
    duży, szum a nie wiatr w oczy. Jaki może być szum w pojeździe do jazd
    lokalnych któremu w porywach zdarzy się 90/h?