eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rok
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 88

  • 31. Data: 2022-01-21 10:51:22
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 10:48, j...@i...pl pisze:
    > On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    > <n...@n...pl> wrote:
    >
    >> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >
    > O to, to.

    Chodziło chyba o wersję z adblue.
    Każda inna śmierdzi non-stop, a nie tylko przy rozruchu.


  • 32. Data: 2022-01-21 10:52:25
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    > On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    > <n...@n...pl> wrote:
    >
    >>Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >
    > O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    > To ten specyficzny zpaszek "diesla".

    No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    Czy zimny katalizator nie dopala?

    A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?

    W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?


    J.


  • 33. Data: 2022-01-21 11:03:37
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    > On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >> <n...@n...pl> wrote:
    >>
    >>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>
    >> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >
    > No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    > Czy zimny katalizator nie dopala?
    >
    > A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?

    Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.

    >
    > W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    > powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?

    Oczywiście że jest.
    I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    straszliwie.


  • 34. Data: 2022-01-21 11:19:35
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>
    >>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>
    >>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>
    >> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>
    >> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >
    > Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    > To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    > I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.

    To jest diesel.
    Nie ma mieszanki. Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,
    chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
    Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.
    Powinno byc duzo tlenkow azotu.

    A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
    czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
    zawracamy do silnika ...

    >> W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    >> powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?
    >
    > Oczywiście że jest.
    > I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    > straszliwie.

    Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    No chyba, ze VW :-)

    Cos tam katalizator mial robic, jakies pułapki NOx byly ... nie tylko
    AdBlue.



    J.


  • 35. Data: 2022-01-21 11:26:48
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    > On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>
    >>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>
    >>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>
    >>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>
    >>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>
    >> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >
    > To jest diesel.
    > Nie ma mieszanki.

    To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...


    >Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,

    ????

    > chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
    > Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.

    W jakim silniku?
    Takim z wstępną komorą też tak samo uboga?

    > Powinno byc duzo tlenkow azotu.

    I jest.
    Czym uboższa tym więcej.
    Widać śmierdzi po przekroczeniu jakiegoś progu.

    >
    > A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
    > czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
    > zawracamy do silnika ...
    >
    >>> W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    >>> powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?
    >>
    >> Oczywiście że jest.
    >> I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    >> straszliwie.
    >
    > Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.

    Ale nie azotów.

    > No chyba, ze VW :-)
    >
    > Cos tam katalizator mial robic,

    Ale jaki katalizator konkretnie?


  • 36. Data: 2022-01-21 12:54:57
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>
    >>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>
    >>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>
    >>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>
    >>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>
    >> To jest diesel.
    >> Nie ma mieszanki.
    >
    > To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...

    W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    zasysal mieszanke.
    W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    gdzy juz trzeba/mozna.

    A potem wymyslili GDI/FSI :-(

    >>Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,
    > ????

    Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    a regulujesz ilosc paliwa.

    W bezyniaku to oznacza ubogą mieszanke i duzo NOx ... w dieslu jak
    widac tez.

    >> chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
    >> Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.
    >
    > W jakim silniku?
    > Takim z wstępną komorą też tak samo uboga?

    W komorze moze i bogata, ale potem sie miesza z reszta powietrza w
    cylindrze.
    A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.

    >> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    > I jest.
    > Czym uboższa tym więcej.

    A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    oporu.

    > Widać śmierdzi po przekroczeniu jakiegoś progu.

    >> A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
    >> czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
    >> zawracamy do silnika ...
    >>
    >>>> W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    >>>> powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?
    >>>
    >>> Oczywiście że jest.
    >>> I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    >>> straszliwie.
    >>
    >> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >
    > Ale nie azotów.

    NOx wlasnie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards

    a skad niby afera VW ?

    >> No chyba, ze VW :-)
    >> Cos tam katalizator mial robic,
    >
    > Ale jaki katalizator konkretnie?

    Taki do diesla.

    https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-w-dieslu
    /

    wiem, to nie konkret.

    W kazdym badz razie pojawily sie dieslach juz dawno temu.


    J.


  • 37. Data: 2022-01-21 13:10:00
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
    > On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>>
    >>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>>
    >>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>>
    >>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>>
    >>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>>
    >>> To jest diesel.
    >>> Nie ma mieszanki.
    >>
    >> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
    >
    > W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    > zasysal mieszanke.
    > W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    > gdzy juz trzeba/mozna.

    I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    > Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    > Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    > cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    > a regulujesz ilosc paliwa.

    No i?

    > A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.

    I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    >
    >>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    >> I jest.
    >> Czym uboższa tym więcej.
    >
    > A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    > oporu.

    I dlatego śmierdzi.

    >>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >>
    >> Ale nie azotów.
    >
    > NOx wlasnie.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards
    >
    > a skad niby afera VW ?

    Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.


  • 38. Data: 2022-01-21 16:59:04
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 13:10:00 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
    >> On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>>>
    >>>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>>>
    >>>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>>>
    >>>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>>>
    >>>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>>>
    >>>> To jest diesel.
    >>>> Nie ma mieszanki.
    >>>
    >>> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
    >>
    >> W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    >> zasysal mieszanke.
    >> W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    >> gdzy juz trzeba/mozna.
    >
    > I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    I spalinami. Bo zaczyna sie palic jeszcze w czasie wtryskiwania.


    >> Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    >> Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    >> cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    >> a regulujesz ilosc paliwa.
    >
    > No i?

    No i z reguly sumarycnie jest jednak za duzo tlenu, chyba,
    ze EGR cos robi, lub kierowca butuje na maksa.

    >> A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.
    > I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    Raczej mniejszy, bo wymagania.

    A jak to wyglądało tylko przy komorze wirowej, to nie wiem, ale akcja
    wkrotce przenosi sie do cylindra.

    >>>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    >>> I jest.
    >>> Czym uboższa tym więcej.
    >> A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    >> oporu.
    > I dlatego śmierdzi.

    Czy dlatego to nie wiem, ale smierdzi i NOx emituje.
    Od początku diesli.

    >>>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >>>
    >>> Ale nie azotów.
    >>
    >> NOx wlasnie.
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards
    >>
    >> a skad niby afera VW ?
    >
    > Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.

    Chyba jednak nie.
    A przynajmniej przyłapano ich na NOx.


    J.


  • 39. Data: 2022-01-22 17:37:02
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-17 o 22:18, ii pisze:
    > W dniu 17.01.2022 o 20:12, Poldek pisze:
    >> W dniu 2022-01-17 o 19:03, Myjk pisze:
    >>> Mon, 17 Jan 2022 09:21:27 +0000, K
    >>>
    >>>> Znowu kurwa proba wynalezienia kola na nowo. Takie rzeczy jak brak
    >>>> DPF-a
    >>>> powinien wylapywac diagnosta na badaniu, ktore sie odbywa raz na rok.
    >>>> Tak sie to odbywa w kazdym cywilizowanym europejskim panstwie. To co
    >>>> sie
    >>>> powinno uszczelnic to mozliwosc wziecia lapowki przez diagnoste,
    >>>> najelepiej ogranizujac jakies prowokacje, anie organizujac przeglad dwa
    >>>> razy do roku. To tylko nakreci korupcje w stacjach diagonostycznych.
    >>>
    >>> Są widać tacy frustraci, którzy raz na rok, przed przeglądem, są w
    >>> stanie
    >>> zamontować DPF, a potem go zdemontować, bo im się widać "opłaca".
    >>>
    >>
    >> Tak samo z "tjuningowymi" wydechami - Janusze młotoryzacji i pasjonaci
    >> młotosportu, potrafią przez przeglądem wymontować ryczący, wyjący,
    >> dudniądy i strzelający układ wydechowy i zamontować fabryczny. Po
    >> przeglądzie montują spowrotem układ wydechowy, który generuje w
    >> bliższą i dalszą okolicę hałas mający wszystkim chcącym i nie chcącym
    >> dać znać, że jedzie bętzwał. Chwalą się tym między sobą na swoich
    >> forach młotocyklowych. Jak będą musieli to robić dwa razy do roku
    >> przez wszystkie lata, to im się w końcu odechce.
    >
    > Ale pierdoły. Nikt tego nie robi, wystarczy przekupić diagnostę. To
    > dotnie miliony zwykłych właścicieli i nikogo ponadto.

    Pewnie nikt tego nie robi, ale wielu chwali się robieniem tego na forach
    tjuningowych/młotocyklowych.


  • 40. Data: 2022-01-22 17:46:54
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-19 o 15:16, JDX pisze:
    > On 19.01.2022 09:29, K wrote:
    > [...]
    >> Nie usprawiedliwiam, ja sie z tym zgadzam w calej rozciaglosci. Znam
    >> takie przypadki gdzie biedni kupuja/biora w najem auta na ktore ich
    >> nie stac i pozniej wszystkie karty kredytowe maja na limicie.
    > Dawno temu, gdy kratki jeszcze działały, widziałem na Wilczej w
    > Warszawie jakieś Ferrari z kratką. :-D

    Bieda w Polsce objawia się tym, że obywatel kupuje sobie Lambordzini
    Awenator, żeby jeździć na promocje do Bierdonki. Ale ponieważ jest
    bieda, to ściąga to Lambordzini z USA jako mienie przesiedleńcze. Po
    dwóch latach UC się doszukuje, że to była lipa z przesiedleniem i mu to
    Lambordzini zabierają pod młotek. I jest płacz i zgrzytanie zębami.
    Naturalnie podjeżdżanie pod Bierdonkę AłdiQ/BeemX jak szary Kowlaski nie
    jest opcją.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: