eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rokRe: Dwa przeglądy na rok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
    Date: Fri, 21 Jan 2022 13:10:00 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <sse7qp$e4j$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
    <1jvnxsapb1qb6$.107dgjjjqoocm.dlg@40tude.net>
    <ss6cd2$ln$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ztaihxwasic2$.150u1x3cxaare$.dlg@40tude.net>
    <ss6f01$24s$1$Cav@news.chmurka.net>
    <10asqyb8w4dy7$.nj89588lz8ga.dlg@40tude.net>
    <ss7eit$jt9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <ss89le$313$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <j...@4...com>
    <11dnzjgzb4p7y$.clbz1vzf8ouq.dlg@40tude.net>
    <sse0dp$9i5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <9vsvnhdrsym6.1wshau0vlo9bv$.dlg@40tude.net>
    <sse1p9$abu$1$Cav@news.chmurka.net>
    <15v7lbh50f3lb$.1vc3e2alan5wc.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 21 Jan 2022 12:10:01 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="14483";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.5.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 220121-0, 21.1.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <15v7lbh50f3lb$.1vc3e2alan5wc.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700791
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
    > On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>>
    >>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>>
    >>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>>
    >>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>>
    >>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>>
    >>> To jest diesel.
    >>> Nie ma mieszanki.
    >>
    >> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
    >
    > W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    > zasysal mieszanke.
    > W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    > gdzy juz trzeba/mozna.

    I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    > Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    > Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    > cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    > a regulujesz ilosc paliwa.

    No i?

    > A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.

    I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    >
    >>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    >> I jest.
    >> Czym uboższa tym więcej.
    >
    > A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    > oporu.

    I dlatego śmierdzi.

    >>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >>
    >> Ale nie azotów.
    >
    > NOx wlasnie.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards
    >
    > a skad niby afera VW ?

    Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: