-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gigane
ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
<1jvnxsapb1qb6$.107dgjjjqoocm.dlg@40tude.net>
<ss6cd2$ln$1$horizn@news.chmurka.net>
<ztaihxwasic2$.150u1x3cxaare$.dlg@40tude.net>
<ss6f01$24s$1$Cav@news.chmurka.net>
<10asqyb8w4dy7$.nj89588lz8ga.dlg@40tude.net>
<ss7eit$jt9$1$Cav@news.chmurka.net>
<ss89le$313$1$kolczan@news.chmurka.net>
<j...@4...com>
<11dnzjgzb4p7y$.clbz1vzf8ouq.dlg@40tude.net>
<sse0dp$9i5$1$Cav@news.chmurka.net>
Date: Fri, 21 Jan 2022 11:19:35 +0100
Message-ID: <9vsvnhdrsym6.1wshau0vlo9bv$.dlg@40tude.net>
Lines: 46
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.109.206
X-Trace: 1642760376 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 532 83.30.109.206:63126
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700786
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
>>> <n...@n...pl> wrote:
>>>
>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
>>>
>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
>>
>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
>> Czy zimny katalizator nie dopala?
>>
>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
>
> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
To jest diesel.
Nie ma mieszanki. Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,
chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.
Powinno byc duzo tlenkow azotu.
A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
zawracamy do silnika ...
>> W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
>> powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?
>
> Oczywiście że jest.
> I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
> straszliwie.
Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
No chyba, ze VW :-)
Cos tam katalizator mial robic, jakies pułapki NOx byly ... nie tylko
AdBlue.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.22 11:26 Cavallino
- 21.01.22 12:54 J.F
- 21.01.22 13:10 Cavallino
- 21.01.22 16:59 J.F
- 22.01.22 17:37 Poldek
- 22.01.22 17:46 Poldek
- 22.01.22 18:04 Poldek
- 23.01.22 13:12 Poldek
- 23.01.22 13:31 ddddddddddddd
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:48 ii
- 23.01.22 19:50 ii
- 23.01.22 21:13 Poldek
- 23.01.22 21:24 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=