eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rokRe: Dwa przeglądy na rok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
    <1jvnxsapb1qb6$.107dgjjjqoocm.dlg@40tude.net>
    <ss6cd2$ln$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ztaihxwasic2$.150u1x3cxaare$.dlg@40tude.net>
    <ss6f01$24s$1$Cav@news.chmurka.net>
    <10asqyb8w4dy7$.nj89588lz8ga.dlg@40tude.net>
    <ss7eit$jt9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <ss89le$313$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <j...@4...com>
    <11dnzjgzb4p7y$.clbz1vzf8ouq.dlg@40tude.net>
    <sse0dp$9i5$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 21 Jan 2022 11:19:35 +0100
    Message-ID: <9vsvnhdrsym6.1wshau0vlo9bv$.dlg@40tude.net>
    Lines: 46
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.109.206
    X-Trace: 1642760376 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 532 83.30.109.206:63126
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700786
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>
    >>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>
    >>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>
    >> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>
    >> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >
    > Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    > To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    > I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.

    To jest diesel.
    Nie ma mieszanki. Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,
    chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
    Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.
    Powinno byc duzo tlenkow azotu.

    A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
    czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
    zawracamy do silnika ...

    >> W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    >> powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?
    >
    > Oczywiście że jest.
    > I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    > straszliwie.

    Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    No chyba, ze VW :-)

    Cos tam katalizator mial robic, jakies pułapki NOx byly ... nie tylko
    AdBlue.



    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: