-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!news.freedyn.de!newsreader4.netcolo
gne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02
.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
<1jvnxsapb1qb6$.107dgjjjqoocm.dlg@40tude.net>
<ss6cd2$ln$1$horizn@news.chmurka.net>
<ztaihxwasic2$.150u1x3cxaare$.dlg@40tude.net>
<ss6f01$24s$1$Cav@news.chmurka.net>
<10asqyb8w4dy7$.nj89588lz8ga.dlg@40tude.net>
<ss7eit$jt9$1$Cav@news.chmurka.net>
<ss89le$313$1$kolczan@news.chmurka.net>
<j...@4...com>
<11dnzjgzb4p7y$.clbz1vzf8ouq.dlg@40tude.net>
<sse0dp$9i5$1$Cav@news.chmurka.net>
<9vsvnhdrsym6.1wshau0vlo9bv$.dlg@40tude.net>
<sse1p9$abu$1$Cav@news.chmurka.net>
<15v7lbh50f3lb$.1vc3e2alan5wc.dlg@40tude.net>
<sse7qp$e4j$1$Cav@news.chmurka.net>
Date: Fri, 21 Jan 2022 16:59:04 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 82
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.109.206
X-Trace: 1642780745 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 494 83.30.109.206:50649
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4292
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700798
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 21 Jan 2022 13:10:00 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
>> On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
>>>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
>>>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
>>>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
>>>>>>> <n...@n...pl> wrote:
>>>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
>>>>>>>
>>>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
>>>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
>>>>>>
>>>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
>>>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
>>>>>>
>>>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
>>>>>
>>>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
>>>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
>>>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
>>>>
>>>> To jest diesel.
>>>> Nie ma mieszanki.
>>>
>>> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
>>
>> W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
>> zasysal mieszanke.
>> W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
>> gdzy juz trzeba/mozna.
>
> I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.
I spalinami. Bo zaczyna sie palic jeszcze w czasie wtryskiwania.
>> Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
>> Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
>> cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
>> a regulujesz ilosc paliwa.
>
> No i?
No i z reguly sumarycnie jest jednak za duzo tlenu, chyba,
ze EGR cos robi, lub kierowca butuje na maksa.
>> A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.
> I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.
Raczej mniejszy, bo wymagania.
A jak to wyglądało tylko przy komorze wirowej, to nie wiem, ale akcja
wkrotce przenosi sie do cylindra.
>>>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
>>> I jest.
>>> Czym uboższa tym więcej.
>> A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
>> oporu.
> I dlatego śmierdzi.
Czy dlatego to nie wiem, ale smierdzi i NOx emituje.
Od początku diesli.
>>>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
>>>
>>> Ale nie azotów.
>>
>> NOx wlasnie.
>> https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
dards
>>
>> a skad niby afera VW ?
>
> Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.
Chyba jednak nie.
A przynajmniej przyłapano ich na NOx.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.22 17:37 Poldek
- 22.01.22 17:46 Poldek
- 22.01.22 18:04 Poldek
- 23.01.22 13:12 Poldek
- 23.01.22 13:31 ddddddddddddd
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:48 ii
- 23.01.22 19:50 ii
- 23.01.22 21:13 Poldek
- 23.01.22 21:24 Poldek
- 23.01.22 22:41 ii
- 23.01.22 22:44 ii
- 23.01.22 22:46 Shrek
- 23.01.22 22:47 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją