eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rokRe: Dwa przeglądy na rok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!news.freedyn.de!newsreader4.netcolo
    gne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02
    .ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
    <1jvnxsapb1qb6$.107dgjjjqoocm.dlg@40tude.net>
    <ss6cd2$ln$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ztaihxwasic2$.150u1x3cxaare$.dlg@40tude.net>
    <ss6f01$24s$1$Cav@news.chmurka.net>
    <10asqyb8w4dy7$.nj89588lz8ga.dlg@40tude.net>
    <ss7eit$jt9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <ss89le$313$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <j...@4...com>
    <11dnzjgzb4p7y$.clbz1vzf8ouq.dlg@40tude.net>
    <sse0dp$9i5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <9vsvnhdrsym6.1wshau0vlo9bv$.dlg@40tude.net>
    <sse1p9$abu$1$Cav@news.chmurka.net>
    <15v7lbh50f3lb$.1vc3e2alan5wc.dlg@40tude.net>
    <sse7qp$e4j$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 21 Jan 2022 16:59:04 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 82
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.109.206
    X-Trace: 1642780745 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 494 83.30.109.206:50649
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4292
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700798
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 21 Jan 2022 13:10:00 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
    >> On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>>>
    >>>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>>>
    >>>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>>>
    >>>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>>>
    >>>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>>>
    >>>> To jest diesel.
    >>>> Nie ma mieszanki.
    >>>
    >>> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
    >>
    >> W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    >> zasysal mieszanke.
    >> W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    >> gdzy juz trzeba/mozna.
    >
    > I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    I spalinami. Bo zaczyna sie palic jeszcze w czasie wtryskiwania.


    >> Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    >> Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    >> cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    >> a regulujesz ilosc paliwa.
    >
    > No i?

    No i z reguly sumarycnie jest jednak za duzo tlenu, chyba,
    ze EGR cos robi, lub kierowca butuje na maksa.

    >> A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.
    > I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    Raczej mniejszy, bo wymagania.

    A jak to wyglądało tylko przy komorze wirowej, to nie wiem, ale akcja
    wkrotce przenosi sie do cylindra.

    >>>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    >>> I jest.
    >>> Czym uboższa tym więcej.
    >> A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    >> oporu.
    > I dlatego śmierdzi.

    Czy dlatego to nie wiem, ale smierdzi i NOx emituje.
    Od początku diesli.

    >>>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >>>
    >>> Ale nie azotów.
    >>
    >> NOx wlasnie.
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards
    >>
    >> a skad niby afera VW ?
    >
    > Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.

    Chyba jednak nie.
    A przynajmniej przyłapano ich na NOx.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: