eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rokRe: Dwa przeglądy na rok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!newsfeed.xs3.de!callisto.xs3.de!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1
    .feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netne
    ws.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
    <1jvnxsapb1qb6$.107dgjjjqoocm.dlg@40tude.net>
    <ss6cd2$ln$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ztaihxwasic2$.150u1x3cxaare$.dlg@40tude.net>
    <ss6f01$24s$1$Cav@news.chmurka.net>
    <10asqyb8w4dy7$.nj89588lz8ga.dlg@40tude.net>
    <ss7eit$jt9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <ss89le$313$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <j...@4...com>
    <11dnzjgzb4p7y$.clbz1vzf8ouq.dlg@40tude.net>
    <sse0dp$9i5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <9vsvnhdrsym6.1wshau0vlo9bv$.dlg@40tude.net>
    <sse1p9$abu$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 21 Jan 2022 12:54:57 +0100
    Message-ID: <15v7lbh50f3lb$.1vc3e2alan5wc.dlg@40tude.net>
    Lines: 98
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.109.206
    X-Trace: 1642766097 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 499 83.30.109.206:64911
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4470
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700790
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>
    >>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>
    >>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>
    >>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>
    >>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>
    >> To jest diesel.
    >> Nie ma mieszanki.
    >
    > To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...

    W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    zasysal mieszanke.
    W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    gdzy juz trzeba/mozna.

    A potem wymyslili GDI/FSI :-(

    >>Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,
    > ????

    Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    a regulujesz ilosc paliwa.

    W bezyniaku to oznacza ubogą mieszanke i duzo NOx ... w dieslu jak
    widac tez.

    >> chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
    >> Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.
    >
    > W jakim silniku?
    > Takim z wstępną komorą też tak samo uboga?

    W komorze moze i bogata, ale potem sie miesza z reszta powietrza w
    cylindrze.
    A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.

    >> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    > I jest.
    > Czym uboższa tym więcej.

    A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    oporu.

    > Widać śmierdzi po przekroczeniu jakiegoś progu.

    >> A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
    >> czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
    >> zawracamy do silnika ...
    >>
    >>>> W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    >>>> powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?
    >>>
    >>> Oczywiście że jest.
    >>> I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    >>> straszliwie.
    >>
    >> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >
    > Ale nie azotów.

    NOx wlasnie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards

    a skad niby afera VW ?

    >> No chyba, ze VW :-)
    >> Cos tam katalizator mial robic,
    >
    > Ale jaki katalizator konkretnie?

    Taki do diesla.

    https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-w-dieslu
    /

    wiem, to nie konkret.

    W kazdym badz razie pojawily sie dieslach juz dawno temu.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: