-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!newsfeed.xs3.de!callisto.xs3.de!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1
.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netne
ws.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.high
winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
<1jvnxsapb1qb6$.107dgjjjqoocm.dlg@40tude.net>
<ss6cd2$ln$1$horizn@news.chmurka.net>
<ztaihxwasic2$.150u1x3cxaare$.dlg@40tude.net>
<ss6f01$24s$1$Cav@news.chmurka.net>
<10asqyb8w4dy7$.nj89588lz8ga.dlg@40tude.net>
<ss7eit$jt9$1$Cav@news.chmurka.net>
<ss89le$313$1$kolczan@news.chmurka.net>
<j...@4...com>
<11dnzjgzb4p7y$.clbz1vzf8ouq.dlg@40tude.net>
<sse0dp$9i5$1$Cav@news.chmurka.net>
<9vsvnhdrsym6.1wshau0vlo9bv$.dlg@40tude.net>
<sse1p9$abu$1$Cav@news.chmurka.net>
Date: Fri, 21 Jan 2022 12:54:57 +0100
Message-ID: <15v7lbh50f3lb$.1vc3e2alan5wc.dlg@40tude.net>
Lines: 98
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.109.206
X-Trace: 1642766097 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 499 83.30.109.206:64911
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4470
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700790
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
>>>>> <n...@n...pl> wrote:
>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
>>>>>
>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
>>>>
>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
>>>>
>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
>>>
>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
>>
>> To jest diesel.
>> Nie ma mieszanki.
>
> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
zasysal mieszanke.
W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
gdzy juz trzeba/mozna.
A potem wymyslili GDI/FSI :-(
>>Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,
> ????
Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
a regulujesz ilosc paliwa.
W bezyniaku to oznacza ubogą mieszanke i duzo NOx ... w dieslu jak
widac tez.
>> chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
>> Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.
>
> W jakim silniku?
> Takim z wstępną komorą też tak samo uboga?
W komorze moze i bogata, ale potem sie miesza z reszta powietrza w
cylindrze.
A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.
>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
> I jest.
> Czym uboższa tym więcej.
A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
oporu.
> Widać śmierdzi po przekroczeniu jakiegoś progu.
>> A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
>> czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
>> zawracamy do silnika ...
>>
>>>> W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
>>>> powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?
>>>
>>> Oczywiście że jest.
>>> I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
>>> straszliwie.
>>
>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
>
> Ale nie azotów.
NOx wlasnie.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
dards
a skad niby afera VW ?
>> No chyba, ze VW :-)
>> Cos tam katalizator mial robic,
>
> Ale jaki katalizator konkretnie?
Taki do diesla.
https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-w-dieslu
/
wiem, to nie konkret.
W kazdym badz razie pojawily sie dieslach juz dawno temu.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.22 13:10 Cavallino
- 21.01.22 16:59 J.F
- 22.01.22 17:37 Poldek
- 22.01.22 17:46 Poldek
- 22.01.22 18:04 Poldek
- 23.01.22 13:12 Poldek
- 23.01.22 13:31 ddddddddddddd
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:48 ii
- 23.01.22 19:50 ii
- 23.01.22 21:13 Poldek
- 23.01.22 21:24 Poldek
- 23.01.22 22:41 ii
- 23.01.22 22:44 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=