  • Data: 2010-12-01 19:35:36
    Temat: Re: Duży przebieg?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-01 18:55, Jacek Bronowski pisze:
    (...)
    > Wydaje mi sie, ze niepotrzebnie mierzysz wszystkich Swoja miara...

    Niepotrzebnie? Ja bym to nazwał zgoła inaczej.

    > Nie kazdy mieszka w centrum miasta albo na osiedlu, gdzie sa autobusy,
    > tramwaje i taksowki w poblizu, a do sklepu/szkoly/itp. mozna dojsc
    > spacerkiem w 2 min. Wyobraz sobie, ze spora czesc spoleczenstwa mieszka poza
    > duzymi miastami, albo na przedmiesciach, gdzie nie dojezdzaja autobusy i
    > tramwaje, a na zamowiona taksowke trzeba czekac godzine (nie mowiac o tym,
    > ze trzeba slono zaplacic). Nie wyobrazam sobie z jakiego punktu widzenia
    > wygodniej nie miec w takiej sytuacji samochodu. IMHO wygodniej, taniej i
    > sympatyczniej jest miec i uzywac.

    Nie tylko poza miastem - w miastach też. Dużo zależy od okoliczności
    itd. Z jednym się tylko nie zgadzam - z tym taniej. Wygodniej i
    sympatyczniej tak, taniej niekoniecznie.

    > Moja zone uzywa auta na codzienne dojazdy do pracy, na zakupy, czasem
    > odwiezie syna do szkoly itp. Auto jezdzi prawie codziennie. W dwa lata
    > przejechala 15 tys. km. Trudno nawet wyrazic, o ile mniej wygodnie by bylo,
    > gdyby nie miala swojego auta.

    No popatrz - samochód robi całe 7,5kkm rocznie i jego posiadanie ma
    jakieś uzasadnienie? Nie, to niemożliwe ;) Ba, jeszcze do tego może
    kupiła suv-a, który w ogóle jest pomyłką jakich mało? ;)

    A tak na poważnie - każdy robi z pieniędzmi co chce, ma swoje
    priorytety, swoje widzimisię. Jak ktoś chce dwa raz do roku pojechać
    do rodziny całe 100 kilometrów, a przez resztę roku trzymać w
    samochodzie kury, to też jego wybór. Wiele osób też nie przyjmuje
    do wiadomości, że w domu można posiadać więcej niż jeden samochód
    i powodem ich posiadania nie jest prestiż, tylko zwykła wygoda,
    na którą człowieka zwyczajnie stać, bez dorabiania do tego idiotycznej
    ideologii.

    Jutro to dziś - tyle że jutro.