eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkośćRe: Droga hamowania vs prędkość
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Date: Sun, 28 Jan 2018 21:44:05 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 67
    Message-ID: <p4lcmt$m5e$1@node2.news.atman.pl>
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl>
    <m1pa4fowqgot.s0jlki1a95i4$.dlg@40tude.net>
    <p4dlbg$b8e$1@node1.news.atman.pl>
    <10juftutfaib8.7w0qwgl3rxfq$.dlg@40tude.net>
    <p4drhs$pgk$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@4...net>
    <p4g0lf$nh3$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p4gflo$5dm$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p4iiac$25b$1@node2.news.atman.pl>
    <qyz25i72lowy$.pegg6yel8i8v$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1517172253 22702 89.69.207.111 (28 Jan 2018 20:44:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Jan 2018 20:44:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <qyz25i72lowy$.pegg6yel8i8v$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623621
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28-01-2018 o 12:29, Tomasz Pyra pisze:

    > W Toyocie 0B0 i 0B2 (prędkości kół) są uaktualniane 100 razy na sekundę,
    > czyli wystarczająco.

    No właśnie niekoniecznie. Szyna CAN ma maksymalnie (chyba - nie drążyłem
    tematu nigdy aż tak dokładnie) prędkość 250 kb/s. Czyli 31 kB/s. Ramka
    CAN sięga 8 bajtów. Czyli już na tym poziomie wynika 3.9 komunikatu na
    sekundę. Ale to nieprawda bo komunikat to nie tylko ramka zapytania ale
    i odpowiedzi. To daje prędkość 1.8 odpowiedzi na sekundę. A to też nie
    musi być prawdą bo komunikacja to nie tylko zapytanie/odpowiedź lecz
    ciut więcej danych. Gdy podłączysz kompa w celu monitorowania parametrów
    jakiegoś modułu, to zobaczysz realne opóźnienia. Odczyt raz na sekundę
    na CAN, to całkiem dobry wynik. Nie bez kozery w złączu dla sondy
    udostępnia się nie tylko sygnały CAN bo to złącze raczej nadaje się do
    monitorowania błędów lub innych długoterminowych informacji.

    > Opony mają indeks prędkości i nośności, który określa te warunki w których
    > konstrukcja ma dać radę.

    Serio? :-) A wiesz kto to weryfikuje? Nikt! To są badania przeprowadzane
    przez samych producentów. Ten sam parametr jak klasa przyczepności dla
    różnych producentów może stanowić różne interpretacje. To co u jednego
    jest A, u drugiego C. UE dopiero pracuje nad ujednoliceniem oznaczeń,
    karaniem nieuczciwych producentów.


    > Ale konieczność wyważenie nie powiedziałbym że jest uszkodzeniem.
    > Jest to raczej po prostu wynik zużycia.

    Natychmiastowego i nierównomiernego bez określenia stopnia zużycia w tej
    krótkiej chwili awaryjnego hamowania z ABS. W niektórych oponiarniach
    niedoważenie rzędu 100g traktowane jest jako uszkodzenie i usługa
    wyważania nie będzie wykonana.

    > Dlatego nawet eksploatowane normalnie koła zazwyczaj trzeba wraz ze
    > zużyciem wyważyć chociaż w połowie zużycia bieżnika.

    Mam normalnie eksploatowane opony. Zaraz po ich pierwszym zainstalowaniu
    średnio co 2 tygodnie trzeba było je doważać. To wszystko x2 dla opon
    letnich i zimowych.

    >> Właśnie takie wrażenia mam. Ciekawe... Chyba jednak znów czeka mnie tor.
    >
    > Albo poszukaj jakiegoś bezpiecznego miejsca w którym można pojeździć za
    > darmo.

    Ciężko będzie. Nie znam takich miejsc. Zresztą nie jestem rajdowcem więc
    instruktora potrzebuję obok.

    > No i pytanie jakie prędkości planujesz osiągać.
    > Bo w takich rzeczach warto mieć gdzie się rozpędzić, bo jak badany proces
    > trwa 2-3s, to ciężko się połapać.
    > Jak będziesz hamował np. ze 150km/h co potrwa z 6s, to już będzie łatwiej.

    Właśnie max 100-150km/h.

    > Do tego dla najlepszego efektu warto wszystko nagrywać - bo sama próba jest
    > po prostu droga, więc warto zebrać maksimum danych żeby je sobie potem w
    > spokoju, wieczorami analizować.

    Wolę to zostawić kolegom raczej, skoro chcą się podjąć tematu. Właśnie
    ze względu na kasę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: