-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
Date: Sun, 28 Jan 2018 21:44:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 67
Message-ID: <p4lcmt$m5e$1@node2.news.atman.pl>
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl>
<m1pa4fowqgot.s0jlki1a95i4$.dlg@40tude.net>
<p4dlbg$b8e$1@node1.news.atman.pl>
<10juftutfaib8.7w0qwgl3rxfq$.dlg@40tude.net>
<p4drhs$pgk$1@node2.news.atman.pl>
<a...@4...net>
<p4g0lf$nh3$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<p4gflo$5dm$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<p4iiac$25b$1@node2.news.atman.pl>
<qyz25i72lowy$.pegg6yel8i8v$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1517172253 22702 89.69.207.111 (28 Jan 2018 20:44:13
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Jan 2018 20:44:13 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <qyz25i72lowy$.pegg6yel8i8v$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623621
[ ukryj nagłówki ]W dniu 28-01-2018 o 12:29, Tomasz Pyra pisze:
> W Toyocie 0B0 i 0B2 (prędkości kół) są uaktualniane 100 razy na sekundę,
> czyli wystarczająco.
No właśnie niekoniecznie. Szyna CAN ma maksymalnie (chyba - nie drążyłem
tematu nigdy aż tak dokładnie) prędkość 250 kb/s. Czyli 31 kB/s. Ramka
CAN sięga 8 bajtów. Czyli już na tym poziomie wynika 3.9 komunikatu na
sekundę. Ale to nieprawda bo komunikat to nie tylko ramka zapytania ale
i odpowiedzi. To daje prędkość 1.8 odpowiedzi na sekundę. A to też nie
musi być prawdą bo komunikacja to nie tylko zapytanie/odpowiedź lecz
ciut więcej danych. Gdy podłączysz kompa w celu monitorowania parametrów
jakiegoś modułu, to zobaczysz realne opóźnienia. Odczyt raz na sekundę
na CAN, to całkiem dobry wynik. Nie bez kozery w złączu dla sondy
udostępnia się nie tylko sygnały CAN bo to złącze raczej nadaje się do
monitorowania błędów lub innych długoterminowych informacji.
> Opony mają indeks prędkości i nośności, który określa te warunki w których
> konstrukcja ma dać radę.
Serio? :-) A wiesz kto to weryfikuje? Nikt! To są badania przeprowadzane
przez samych producentów. Ten sam parametr jak klasa przyczepności dla
różnych producentów może stanowić różne interpretacje. To co u jednego
jest A, u drugiego C. UE dopiero pracuje nad ujednoliceniem oznaczeń,
karaniem nieuczciwych producentów.
> Ale konieczność wyważenie nie powiedziałbym że jest uszkodzeniem.
> Jest to raczej po prostu wynik zużycia.
Natychmiastowego i nierównomiernego bez określenia stopnia zużycia w tej
krótkiej chwili awaryjnego hamowania z ABS. W niektórych oponiarniach
niedoważenie rzędu 100g traktowane jest jako uszkodzenie i usługa
wyważania nie będzie wykonana.
> Dlatego nawet eksploatowane normalnie koła zazwyczaj trzeba wraz ze
> zużyciem wyważyć chociaż w połowie zużycia bieżnika.
Mam normalnie eksploatowane opony. Zaraz po ich pierwszym zainstalowaniu
średnio co 2 tygodnie trzeba było je doważać. To wszystko x2 dla opon
letnich i zimowych.
>> Właśnie takie wrażenia mam. Ciekawe... Chyba jednak znów czeka mnie tor.
>
> Albo poszukaj jakiegoś bezpiecznego miejsca w którym można pojeździć za
> darmo.
Ciężko będzie. Nie znam takich miejsc. Zresztą nie jestem rajdowcem więc
instruktora potrzebuję obok.
> No i pytanie jakie prędkości planujesz osiągać.
> Bo w takich rzeczach warto mieć gdzie się rozpędzić, bo jak badany proces
> trwa 2-3s, to ciężko się połapać.
> Jak będziesz hamował np. ze 150km/h co potrwa z 6s, to już będzie łatwiej.
Właśnie max 100-150km/h.
> Do tego dla najlepszego efektu warto wszystko nagrywać - bo sama próba jest
> po prostu droga, więc warto zebrać maksimum danych żeby je sobie potem w
> spokoju, wieczorami analizować.
Wolę to zostawić kolegom raczej, skoro chcą się podjąć tematu. Właśnie
ze względu na kasę.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.18 21:44 Marek S
- 28.01.18 22:00 Marek S
- 28.01.18 22:36 Cavallino
- 28.01.18 22:48 Tomasz Pyra
- 29.01.18 00:44 Tomasz Pyra
- 29.01.18 09:59 Lewis
- 29.01.18 15:36 T.
- 29.01.18 17:51 Marek S
- 29.01.18 18:00 Marek S
- 29.01.18 18:05 Marek S
- 29.01.18 20:40 Yeti Siedzinski
- 29.01.18 20:41 Yeti Siedzinski
- 31.01.18 20:43 Lewis
- 01.02.18 20:42 Marek S
- 03.02.18 09:23 Lewis
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe