-
Data: 2018-01-28 22:48:28
Temat: Re: Droga hamowania vs prędkość
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 28 Jan 2018 21:44:05 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 28-01-2018 o 12:29, Tomasz Pyra pisze:
>
>> W Toyocie 0B0 i 0B2 (prędkości kół) są uaktualniane 100 razy na sekundę,
>> czyli wystarczająco.
>
> No właśnie niekoniecznie. Szyna CAN ma maksymalnie (chyba - nie drążyłem
> tematu nigdy aż tak dokładnie) prędkość 250 kb/s. Czyli 31 kB/s. Ramka
> CAN sięga 8 bajtów. Czyli już na tym poziomie wynika 3.9 komunikatu na
> sekundę. Ale to nieprawda bo komunikat to nie tylko ramka zapytania ale
> i odpowiedzi. To daje prędkość 1.8 odpowiedzi na sekundę.
Zgubiłeś kilo ;)
3900 komunikatów na sekundę.
W dodatku tutaj (specyfikacja CAN 2.0 z 1991 roku), mówią o 1Mbps:
http://esd.cs.ucr.edu/webres/can20.pdf
To co działa powoli na prędkościach rzędu raz na sekundę, to interfejsy
gadające przez otwartą część OBD2 - na najwolniejszej prędkości.
Takie lepsze interfejsy (te dedykowane dla konkretnych samochodów) potrafią
gadać po tym szybkim CAN i mieć znacznie większe prędkości.
>> Opony mają indeks prędkości i nośności, który określa te warunki w których
>> konstrukcja ma dać radę.
>
> Serio? :-) A wiesz kto to weryfikuje? Nikt!
Nawet jak to jest tylko deklaracja producenta, to jest po prostu kwestia
elementarnego zaufania do danego produktu.
O ile pewnie miałby wątpliwości do różnych chińskich opon 18" za <200zł
które oczywiście mają indeks prędkości 300km/h, to jednak jeżdżąc na
markowych oponach o parametrach takich jak wymaga homologacja pojazdu, jak
zaczniesz hamować z maksymalnej prędkości, to nic się nie powinno stać.
>> Dlatego nawet eksploatowane normalnie koła zazwyczaj trzeba wraz ze
>> zużyciem wyważyć chociaż w połowie zużycia bieżnika.
>
> Mam normalnie eksploatowane opony. Zaraz po ich pierwszym zainstalowaniu
> średnio co 2 tygodnie trzeba było je doważać. To wszystko x2 dla opon
> letnich i zimowych.
Jest całkiem sporo potencjalnych przyczyn dlaczego tak jest i nie wszystkie
mają swoje źródło w samych oponach.
Ale to już trudno mi zgadnąć, ja się z takimi efektami nie spotkałem, a
przerób opon mam dość spory.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.18 00:44 Tomasz Pyra
- 29.01.18 09:59 Lewis
- 29.01.18 15:36 T.
- 29.01.18 17:51 Marek S
- 29.01.18 18:00 Marek S
- 29.01.18 18:05 Marek S
- 29.01.18 20:40 Yeti Siedzinski
- 29.01.18 20:41 Yeti Siedzinski
- 31.01.18 20:43 Lewis
- 01.02.18 20:42 Marek S
- 03.02.18 09:23 Lewis
- 03.02.18 14:01 Marek S
- 03.02.18 14:43 Lewis
- 03.02.18 18:27 Cavallino
- 03.02.18 19:47 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=