eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkość › Re: Droga hamowania vs prędkość
  • Data: 2018-01-28 21:44:05
    Temat: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 28-01-2018 o 12:29, Tomasz Pyra pisze:

    > W Toyocie 0B0 i 0B2 (prędkości kół) są uaktualniane 100 razy na sekundę,
    > czyli wystarczająco.

    No właśnie niekoniecznie. Szyna CAN ma maksymalnie (chyba - nie drążyłem
    tematu nigdy aż tak dokładnie) prędkość 250 kb/s. Czyli 31 kB/s. Ramka
    CAN sięga 8 bajtów. Czyli już na tym poziomie wynika 3.9 komunikatu na
    sekundę. Ale to nieprawda bo komunikat to nie tylko ramka zapytania ale
    i odpowiedzi. To daje prędkość 1.8 odpowiedzi na sekundę. A to też nie
    musi być prawdą bo komunikacja to nie tylko zapytanie/odpowiedź lecz
    ciut więcej danych. Gdy podłączysz kompa w celu monitorowania parametrów
    jakiegoś modułu, to zobaczysz realne opóźnienia. Odczyt raz na sekundę
    na CAN, to całkiem dobry wynik. Nie bez kozery w złączu dla sondy
    udostępnia się nie tylko sygnały CAN bo to złącze raczej nadaje się do
    monitorowania błędów lub innych długoterminowych informacji.

    > Opony mają indeks prędkości i nośności, który określa te warunki w których
    > konstrukcja ma dać radę.

    Serio? :-) A wiesz kto to weryfikuje? Nikt! To są badania przeprowadzane
    przez samych producentów. Ten sam parametr jak klasa przyczepności dla
    różnych producentów może stanowić różne interpretacje. To co u jednego
    jest A, u drugiego C. UE dopiero pracuje nad ujednoliceniem oznaczeń,
    karaniem nieuczciwych producentów.


    > Ale konieczność wyważenie nie powiedziałbym że jest uszkodzeniem.
    > Jest to raczej po prostu wynik zużycia.

    Natychmiastowego i nierównomiernego bez określenia stopnia zużycia w tej
    krótkiej chwili awaryjnego hamowania z ABS. W niektórych oponiarniach
    niedoważenie rzędu 100g traktowane jest jako uszkodzenie i usługa
    wyważania nie będzie wykonana.

    > Dlatego nawet eksploatowane normalnie koła zazwyczaj trzeba wraz ze
    > zużyciem wyważyć chociaż w połowie zużycia bieżnika.

    Mam normalnie eksploatowane opony. Zaraz po ich pierwszym zainstalowaniu
    średnio co 2 tygodnie trzeba było je doważać. To wszystko x2 dla opon
    letnich i zimowych.

    >> Właśnie takie wrażenia mam. Ciekawe... Chyba jednak znów czeka mnie tor.
    >
    > Albo poszukaj jakiegoś bezpiecznego miejsca w którym można pojeździć za
    > darmo.

    Ciężko będzie. Nie znam takich miejsc. Zresztą nie jestem rajdowcem więc
    instruktora potrzebuję obok.

    > No i pytanie jakie prędkości planujesz osiągać.
    > Bo w takich rzeczach warto mieć gdzie się rozpędzić, bo jak badany proces
    > trwa 2-3s, to ciężko się połapać.
    > Jak będziesz hamował np. ze 150km/h co potrwa z 6s, to już będzie łatwiej.

    Właśnie max 100-150km/h.

    > Do tego dla najlepszego efektu warto wszystko nagrywać - bo sama próba jest
    > po prostu droga, więc warto zebrać maksimum danych żeby je sobie potem w
    > spokoju, wieczorami analizować.

    Wolę to zostawić kolegom raczej, skoro chcą się podjąć tematu. Właśnie
    ze względu na kasę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: