-
Data: 2018-01-28 21:44:05
Temat: Re: Droga hamowania vs prędkość
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 28-01-2018 o 12:29, Tomasz Pyra pisze:
> W Toyocie 0B0 i 0B2 (prędkości kół) są uaktualniane 100 razy na sekundę,
> czyli wystarczająco.
No właśnie niekoniecznie. Szyna CAN ma maksymalnie (chyba - nie drążyłem
tematu nigdy aż tak dokładnie) prędkość 250 kb/s. Czyli 31 kB/s. Ramka
CAN sięga 8 bajtów. Czyli już na tym poziomie wynika 3.9 komunikatu na
sekundę. Ale to nieprawda bo komunikat to nie tylko ramka zapytania ale
i odpowiedzi. To daje prędkość 1.8 odpowiedzi na sekundę. A to też nie
musi być prawdą bo komunikacja to nie tylko zapytanie/odpowiedź lecz
ciut więcej danych. Gdy podłączysz kompa w celu monitorowania parametrów
jakiegoś modułu, to zobaczysz realne opóźnienia. Odczyt raz na sekundę
na CAN, to całkiem dobry wynik. Nie bez kozery w złączu dla sondy
udostępnia się nie tylko sygnały CAN bo to złącze raczej nadaje się do
monitorowania błędów lub innych długoterminowych informacji.
> Opony mają indeks prędkości i nośności, który określa te warunki w których
> konstrukcja ma dać radę.
Serio? :-) A wiesz kto to weryfikuje? Nikt! To są badania przeprowadzane
przez samych producentów. Ten sam parametr jak klasa przyczepności dla
różnych producentów może stanowić różne interpretacje. To co u jednego
jest A, u drugiego C. UE dopiero pracuje nad ujednoliceniem oznaczeń,
karaniem nieuczciwych producentów.
> Ale konieczność wyważenie nie powiedziałbym że jest uszkodzeniem.
> Jest to raczej po prostu wynik zużycia.
Natychmiastowego i nierównomiernego bez określenia stopnia zużycia w tej
krótkiej chwili awaryjnego hamowania z ABS. W niektórych oponiarniach
niedoważenie rzędu 100g traktowane jest jako uszkodzenie i usługa
wyważania nie będzie wykonana.
> Dlatego nawet eksploatowane normalnie koła zazwyczaj trzeba wraz ze
> zużyciem wyważyć chociaż w połowie zużycia bieżnika.
Mam normalnie eksploatowane opony. Zaraz po ich pierwszym zainstalowaniu
średnio co 2 tygodnie trzeba było je doważać. To wszystko x2 dla opon
letnich i zimowych.
>> Właśnie takie wrażenia mam. Ciekawe... Chyba jednak znów czeka mnie tor.
>
> Albo poszukaj jakiegoś bezpiecznego miejsca w którym można pojeździć za
> darmo.
Ciężko będzie. Nie znam takich miejsc. Zresztą nie jestem rajdowcem więc
instruktora potrzebuję obok.
> No i pytanie jakie prędkości planujesz osiągać.
> Bo w takich rzeczach warto mieć gdzie się rozpędzić, bo jak badany proces
> trwa 2-3s, to ciężko się połapać.
> Jak będziesz hamował np. ze 150km/h co potrwa z 6s, to już będzie łatwiej.
Właśnie max 100-150km/h.
> Do tego dla najlepszego efektu warto wszystko nagrywać - bo sama próba jest
> po prostu droga, więc warto zebrać maksimum danych żeby je sobie potem w
> spokoju, wieczorami analizować.
Wolę to zostawić kolegom raczej, skoro chcą się podjąć tematu. Właśnie
ze względu na kasę.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.18 21:44 Marek S
- 28.01.18 22:00 Marek S
- 28.01.18 22:36 Cavallino
- 28.01.18 22:48 Tomasz Pyra
- 29.01.18 00:44 Tomasz Pyra
- 29.01.18 09:59 Lewis
- 29.01.18 15:36 T.
- 29.01.18 17:51 Marek S
- 29.01.18 18:00 Marek S
- 29.01.18 18:05 Marek S
- 29.01.18 20:40 Yeti Siedzinski
- 29.01.18 20:41 Yeti Siedzinski
- 31.01.18 20:43 Lewis
- 01.02.18 20:42 Marek S
- 03.02.18 09:23 Lewis
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=