  • 31. Data: 2010-09-10 09:59:13
    Temat: Re: Domowy NAS i przyległości
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Dominik & Co" <d...@c...invalid> wrote in message
    news:i6cgek$2ck$1@news.onet.pl...
    > W dniu 09-09-2010 15:47, kamil rzecze:

    > Jedyny argument: tańszy. Mniejszy? Nieistotne. Mniej prądu? Nie zawsze.
    > Za to o wiele mniej elastyczny- mając system (niekoniecznie Linuksa,
    > jak kto lubi to sobie niech Windows stawia) mam to, co chcę, a nie tylko
    > to, co sobie wymyślił producent. Ale jeśli to mnie ma wynieść 5x koszt NAS
    > to pewnie sobie odpuszczę ;-)
    >
    > Najbliżej jestem zrezygnowania z RAID i wykorzystania HP 5520 (ca 100 zł)
    > z wewnętrznym dyskiem 2,5 cala. Wyjdzie nawet taniej niż dedykowany NAS.

    Mozna tak argumentowac, ale ja chyba stary sie robie i stawianie linuxa dla
    samego stawiania linuxa przestalo mnie krecic juz jakis czas temu.

    Jesli potrzebuje do domu NASa z torrentem, kupuje NASa z torrentem,
    podlaczam, konfiguruje w 3 minuty przez WWW i zapominam o sprawie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 32. Data: 2010-09-10 10:18:41
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 10-09-2010 11:59, kamil rzecze:

> [...]
    konfiguruje
    > w 3 minuty przez WWW i zapominam o sprawie.

    Ja potrzebuję NASa z torrentem _i ed2k_ (a najlepiej z mldonkey).
    Jak kogoś kręci samo "stawianie Linuksa"- niech kręci. Ja po prostu
    z niego w domku korzystam (na stacjonarnym i laptoku)- więc to tylko
    logiczne uzupełnienie homogenicznego środowiska ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 33. Data: 2010-09-10 10:27:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > z niego w domku korzystam (na stacjonarnym i laptoku)- więc to tylko
    > logiczne uzupełnienie homogenicznego środowiska ;-)

    http://www.qnap.com/pro_features_QPKG.asp

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 34. Data: 2010-09-10 10:58:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-10, o godz. 10:24:04
    "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał(a):

    > wisz ja to z Linuxem nie miałem kopletnie NIC doczynienia. Ot
    > widziałem go tylko u syna w szkole w pracowni komputerowej. Nawet od
    > windowsowej lini polecań raczej trzymam sie z dala i zasadniczo tylko
    > czasami robiłem sobie pliki bat do nero czy ghostscripta.
    > Więc jednak mam pewne obawy z tym związane :)

    Instalacja Linuxa (mówię o dystrybucjach desktopowych) czy takie
    FreeNAS opartego na FreeBSD w chwili obecnej stopniem skomplikowanie
    nie różni się dla laika od instalacji Windows. No nie trzeba wklepywać
    seriala i aktywować ;-) Oczywiście jakies pojęcie trzeba mieć jeśli
    chcesz zrobić coś specjalizowanego ale przy w miarę standardowym
    sprzęcie nie ma problemów. Środowiska znakowego używają głównie
    informatycy i hobbiści - do codziennego działania nie jest zbytnio
    potrzebne. Wiesz - ja na maszynie z której klepię terminala używam
    głównie do odpalenia ssh i łączenia się z innymi maszynami. Lokalnie to
    środowisko graficzne. A od Windows i tak się nie uwolniłem - system
    kamer w jednym miejscu ma soft działający tylko pod IE więc musiałem na
    wirtualnej maszynie go zainstalować.

    A co do np. FreeNAS to po prostu ściągasz obraz płytki, wypalasz i
    startujesz komputer. Ustawiasz IP i dal;ej jak w innych NAS-ach masz
    konfigurację via wbudowany serwer WWW. Oczywiście trzeba chwile
    poczytać by pokonfigurować całość pod siebie ale to samo
    (użytkownicy,hasła, uprawnienia, usługi, adres IP NAS-a etc.) musisz
    zrobić w kazdym z urzadzeń. A tu - jak poczujesz taka potrzebę i się
    poduczysz - masz system otwarty i możesz go modyfikowac tak jak tego
    potrzebujesz. NAS w pudełku zwykle na to nie pozwala.

    Zdrówko

  • 35. Data: 2010-09-10 10:59:53
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-09-10 10:24, ...::QRT::... wrote:

> [...]
    > pliki bat do nero czy ghostscripta.
    > Więc jednak mam pewne obawy z tym związane :)

    Zobacz screenshoty tego freenas'a to sie konfiguruje
    przez calkiem przyjemny graficzny interfejs. Pewnie
    konsola tez jest do bardziej powaznych operacji.
    Sciagnij live cd lub maszyne wirtualna i potestuj.

    --
    NoRek

  • 36. Data: 2010-09-10 11:14:17
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-10, o godz. 12:59:53
    NoRek <a...@w...pl> napisał(a):

    > Zobacz screenshoty tego freenas'a to sie konfiguruje
    > przez calkiem przyjemny graficzny interfejs. Pewnie
    > konsola tez jest do bardziej powaznych operacji.
    > Sciagnij live cd lub maszyne wirtualna i potestuj.

    Konsola jest potrzebna raz - o ile ktoś nie lubi wiersza poleceń - do
    ustawienia adresu IP pod którym będzie działał FreeNAS. A oprócz
    ściągania livecd czy img polecam też ściągnąć VirtualBox czy VirtualPC
    i uruchomienie tego na maszynie wirtualnej. Można potestować bez
    resetowanai komputera, wypalenia płytki i bez obawy że coś
    sięprzypadkowo spieprzy.

    Zdrówko

  • 37. Data: 2010-09-10 12:17:01
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości

    > tez sie ostatnio nad tym głowie. Z jednej strony o tanich NASach jak zyxel
    > czy WD wiele złego można przeczytć. Ze wolne, zawodne, ze sie zawieszają.

    Miałem w ręku kilkadziesiąt nasów i nie odważyłbym się na żadną ogólna
    opinię. Bardzo wiele zależy od komponentów, nawet ta sama marka, np Welland
    ma zarówno kompletny szajs jak i rowiązania wybitne. Na dodatek mamy w tej
    chwili dość szybki postęp i np już od dawna nie wpadł mi w ręce NAS
    przegrzewający się przy większych transferach.
    A jeśli chodzi o soft - to mam wrażenie że są to opensource'owe cegły. Więc
    raczej trudno mi uwierzyć, że dyski używane na jednym nasie będą niewidoczne
    na innym.

    > O wiekszości niewiele da sie przeczytać opini. Np taki 2 dyskowy Netgear
    > stora jest dość tani i wyglada (na papierze) atakcyjnie w miare. Co z tego
    > skoro niewiele konkretów można się nim dowiedzieć...

    Jeśli będą czytelnicy i jakieś pieniądze na reklamę to pojawią się poważne
    opinie.

  • 38. Data: 2010-09-10 13:04:33
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 14:17:01 +0200, MC napisał(a):

> [...]
    > chwili dość szybki postęp i np już od dawna nie wpadł mi w ręce NAS
    > przegrzewający się przy większych transferach.

    to może polecisz coś przyzwoitego w dobrej cenie?
    Dobrze by było gdyby miał ściągarkę jakąś. Backup bedę prawdopodobnie i tak
    obsługiwał cobianem.

  • 39. Data: 2010-09-10 13:12:27
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-10 11:59, kamil pisze:

> [...]
    >
    > Jesli potrzebuje do domu NASa z torrentem, kupuje NASa z torrentem,
    > podlaczam, konfiguruje w 3 minuty przez WWW i zapominam o sprawie.

    Instaluje http://freenas.org/freenas, dociagam torrenta i zapominam o
    sprawie.

  • 40. Data: 2010-09-10 13:59:54
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > to może polecisz coś przyzwoitego w dobrej cenie?
    > Dobrze by było gdyby miał ściągarkę jakąś. Backup bedę prawdopodobnie i
    > tak
    > obsługiwał cobianem.

    Ile dysków i czy zależy ci na szybkości. Duże czy małe pliki.