  • 1. Data: 2010-09-08 17:25:20
    Temat: kabel zasilający USB na zasilanie SATA
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA z
    portu USB.
    Widział ktoś gdzieś?

  • 2. Data: 2010-09-08 17:34:46
    Temat: Re: kabel zasilający USB na zasilanie SATA
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i68gu9$3f4$1@inews.gazeta.pl>, Piter napisał(a):

    > Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA z
    > portu USB.
    > Widział ktoś gdzieś?

    Wątpię, żebyś znalazł. To pytanie pojawia się tu cyklicznie - jak zawsze
    bez odpowiedzi, bo takich kabli w sprzedaży nie ma.

    PS: to już szybciej byłoby poszukać w sklepach kieszeni USB do dysków,
    która będzie miała w zestawie taki kabel i kupić całą kieszeń.

    Jacek

  • 3. Data: 2010-09-08 17:35:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.09.2010 19:25, Piter pisze:
    > Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA
    > z portu USB.
    > Widział ktoś gdzieś?

    To nie będzie kabelek, tylko całkiem duże urządzenie (trzeba
    stabilizować 12 V i 3.3 V z 5 V dostępnego na USB jako jedyne).
    Poza tym USB dopuszcza tylko 2.5 W, a na SATA trzeba dużo wię-
    cej, by być w zgodzie ze standardami.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-09-08 18:10:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Radosław Sokół" napisał:

> [...]
    > stabilizować 12 V i 3.3 V z 5 V dostępnego na USB jako jedyne).
    > Poza tym USB dopuszcza tylko 2.5 W, a na SATA trzeba dużo wię-

    A poza tym:
    "A dlaczego miałoby być *duże* zapotrzebowanie na złącza z
    przodu? [...]
    Tym bardziej dotyczy to złącz zasilania, potrzebnych tylko
    w paru konkretnych przypadkach."

    Tak sobie wówczas pomyślałem czytając Twój wywód, ile czasu potrzeba aż
    takie zapotrzebowanie pojawi się na grupie. Pomyliłem się o trzy tygodnie
    ;->

    JoteR

  • 5. Data: 2010-09-08 20:44:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.09.2010 20:10, JoteR pisze:
    > Tak sobie wówczas pomyślałem czytając Twój wywód, ile czasu potrzeba aż
    > takie zapotrzebowanie pojawi się na grupie. Pomyliłem się o trzy
    > tygodnie ;->

    1) Może to akurat jeden z tych "paru konkretnych przypadków".

    2) Nie pytałem się w tym przypadku o powód pojawienia się
    takiej potrzeby i może to błąd z mojej strony. Bo akurat
    dyski 2.5" SATA zasila się raczej kieszenią USB-SATA,
    albo kieszenią SATA z zewnętrznym zasilaczem. Podłączanie
    dysku "na żywca" za bardzo przypomina jakąś prowizorkę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2010-09-08 21:00:30
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > Wątpię, żebyś znalazł. To pytanie pojawia się tu cyklicznie - jak zawsze
    > bez odpowiedzi, bo takich kabli w sprzedaży nie ma.

    Częściowo są takie kable, i tak:

    Kabel USB+ przelotka do podłączenia dysków SATA i na IDE do klasycznych jak i 2.5"
    Dodatkowo jest zasilacz do 3.5" dysków SATA i IDE jak i 2.5" SATA.
    Bez zasilacza 2.5" dysk IDE działa tylko z tą przelotką. Ale 3.5" jak i 2.5" SATA
    trzeba stosować
    ten dodatkowy zasilacz wyposażony w różne końcówki.

    pozdrowienia Piotr W.

  • 7. Data: 2010-09-08 21:35:38
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

> [...]
    > stabilizować 12 V i 3.3 V z 5 V dostępnego na USB jako jedyne).
    > Poza tym USB dopuszcza tylko 2.5 W, a na SATA trzeba dużo wię-

    To się nie zrozumieliśmy. Ja chce podłączyć właśnie dysk 2.5 cala, który
    wymaga 5V.
    A skoro zawsze lubisz wymyślać po co to i na co to już tłumaczę:
    Zdarza się często konieczność przegrania sporej ilości danych z dysków
    wyciągniętych z laptopa. Transmisje puszczam po esata jednak problem jest z
    zasilaniem. Mam zasilacz sieciowy, który daje mi w postaci gniazda USB 5V 1A
    i to starcza. Tak naprawdę to mam taki kabel zrobiony prowizorycznie, jednak
    ze względów estetycznych chciałbym mieć cały gotowy, nie łatany.

  • 8. Data: 2010-09-09 13:40:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

> [...]
    > stabilizować 12 V i 3.3 V z 5 V dostępnego na USB jako jedyne).
    > Poza tym USB dopuszcza tylko 2.5 W, a na SATA trzeba dużo wię-

    Jakims cudem to "duze urzadzenie" miesci sie na kilkunastu mm2 plytki w
    kazdej przenosnej obudowie na dysk USB.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-09-09 14:46:18
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 09.09.2010 15:40, kamil pisze:
    > Jakims cudem to "duze urzadzenie" miesci sie na kilkunastu mm2 plytki w
    > kazdej przenosnej obudowie na dysk USB.

    Duże w sensie stopnia skomplikowania w porównaniu z kablem,
    a nie wymiarów fizycznych.

    I raczej na więcej, niż kilkunastu mm^2, bo same gniazda
    i wtyki zajmują dużo więcej. Kilkunastu cm^2, to już bym
    zrozumiał

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2010-09-09 15:06:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-08 19:25, Piter wrote:
    > Witam!
    >
    > Szukam gotowego kabelka USB - zasilanie SATA. Chce zasilić dysk 2.5 SATA
    > z portu USB.
    > Widział ktoś gdzieś?

    Nie szukałem, przede wszystkim dlatego, że wszechobecne USB2.0 nie jest
    w stanie wykorzystać przepustowiści dysku i daje mały prąd.

    W Praktyce są adaptery na USB3.0 zasilające dyski 2.5" i 3.5" SATA -
    zainteresowany ?..

    karty USB3.0 na PCIEx. to jakies 80-90 zł
    Przejściówka USB 3.0 -> SaTA (z zasilaniem) podobnie j/w.

    Przejściówki działają też na USB2.0, ale czesto może istnieć koniecznośc
    podłączenia dodatkowego zasilania (np z PS/2).. to już zależy od tego
    jak działa konkretne gniazdo USB2.0

    Pozdrawiam

    Rafał
    http://luktronik.pl/