  • 41. Data: 2010-09-10 15:09:34
    Temat: Re: Domowy NAS i przyległości
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 15:59:54 +0200, MC napisał(a):

    > Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości

    > Ile dysków i czy zależy ci na szybkości. Duże czy małe pliki.

    Co do dysków to zależy - pewnie 2 było by lepiej ale ze względu na koszty
    wole 1. Gdybym miał 2 to pewnie i tak bym zrobił raid 1 :)

    Predkości nie muszą być oszałamiające - zasadniczo i tak mam w planie
    używanie dysków typu WD greenpower czy seagate pipeline a one wydajnością
    nie grzeszą.
    Ważne by nie zamulało - aby transfery po lan były na poziomie 20000 kb/s

    Pliki to media (filmy, muzyka) oraz backup przyrostowy - dziennie jakieś
    2/3 GB przy czym backup całościowy to jakieś 300 MB.

  • 42. Data: 2010-09-10 15:10:26
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

> [...]

    Ważne by nie zamulało - aby transfery po lan były na poziomie 20000 kb/s

    Pliki to media (filmy, muzyka) oraz backup przyrostowy - dziennie jakieś
    2/3 GB przy czym backup całościowy to jakieś 300 GB.

  • 43. Data: 2010-09-10 15:41:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Pliki to media (filmy, muzyka) oraz backup przyrostowy - dziennie jakieś
    > 2/3 GB przy czym backup całościowy to jakieś 300 GB.

    Zaproponowałbym ZyXEL-a NSA - 210, ale nie ma tych wszystkich backupów.
    Jesli to musi być, to chyba Synology, powiedzmy 109j. Prawie dwa razy
    droższy.

  • 44. Data: 2010-09-10 16:00:48
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2010-09-10 15:12, spammtrapp pisze:

    > Instaluje http://freenas.org/freenas, dociagam torrenta i zapominam o sprawie.

    A obsługa eDonkey?

  • 45. Data: 2010-09-10 16:24:14
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-10 18:00, Kamikazee pisze:

    > A obsługa eDonkey?

    Dociagam mldonkey i zapominam o sprawie.

  • 46. Data: 2010-09-10 19:59:13
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-10, o godz. 18:00:48
    Kamikazee <n...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > A obsługa eDonkey?

    mldonkey doinstalowujesz.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2010-09-10 21:38:15
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 9.9.2010, Dominik & Co napisał(a):

    > Co polecacie?

    Nie tracić czasu i zastosować coś gotowego - no chyba, że dla "sportu".
    Polecam art. "Test 11 niedrogich NAS-ów - co warto wybrać na domowy
    magazyn danych? Test NASycony NAS-ami" http://pclab.pl/art42661.html
    Na cdrinfo.pl też znajdziesz trochę testów. Sam po lekturze, któregoś z
    nich kupiłem używany Synology DS-106e i jestem zadowolony (no jest jeden
    minus, z którym nauczyłem się żyć - denerwuje mnie niepoprawna współpraca
    z TV Samsung UE40B7000 w DLNA, ale to najprawdopodobniej problem firmware
    w TV - czekam na nową wersję).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 48. Data: 2010-09-11 05:32:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tracić czasu i zastosować coś gotowego - no chyba, że dla "sportu".
    > Polecam art. "Test 11 niedrogich NAS-ów - co warto wybrać na domowy
    > magazyn danych? Test NASycony NAS-ami" http://pclab.pl/art42661.html

    Przefajnowany jest ten test. Weźmy pierwszy z brzegu model 8level. Testujący
    nie raczył rozszyfrować ani procesora ani ilości pamięci chociaż
    wystarczyłoby albo zapytać albo rozebrać. Przekonałby się, że rzeczywiście w
    środku jest muzeum.
    Testowanie w izolowanej sieci jest dobrym pomysłem, szkoda, że mierzy się
    transfer z jednego dysku twardego na drugi. W wypadku tak wolnego sprzętu
    nie ma to większego znaczenia, ale dla szybszych NAS-ów będzie się mierzyło
    wydajność dysku twardego w komputerze a nie testowanego urządzenia.

  • 49. Data: 2010-09-11 11:03:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.9.2010, MC napisał(a):

    > Przefajnowany jest ten test. Weźmy pierwszy z brzegu model 8level. Testujący
    > nie raczył rozszyfrować ani procesora ani ilości pamięci chociaż
    > wystarczyłoby albo zapytać albo rozebrać.

    Zgodzę się, że takie informacje powinny się znaleźć, ale z drugiej strony
    Ci, których to interesuje sprawdzą sobie przed zakupem sami a laikowi tak
    naprawdę ta wiedza nie jest do niczego potrzebna.

    > Przekonałby się, że rzeczywiście w środku jest muzeum.

    Cóż, to najtańszy sprzęt w teście - z czegoś ta cena wynika. Poza tym co w
    tym złego, że stary skoro na najprostsze potrzeby wystarcza?

> [...]
    > nie ma to większego znaczenia, ale dla szybszych NAS-ów będzie się mierzyło
    > wydajność dysku twardego w komputerze a nie testowanego urządzenia.

    Zgoda.
    Test nie jest idealny, ale "jakiś" pogląd daje.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 50. Data: 2010-09-12 08:46:10
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Cóż, to najtańszy sprzęt w teście - z czegoś ta cena wynika. Poza tym co w
    > tym złego, że stary skoro na najprostsze potrzeby wystarcza?

    Skąd wiesz, że wystarcza? Stare elementy są np bardziej energochłonne i z
    tego powodu mogą się przegrzewać i stawać. A cena? Przecież gdzies się
    musiały przeleżeć, więc koszty składowania etc.

    > Zgoda.
    > Test nie jest idealny, ale "jakiś" pogląd daje.

    Bardzo ogólny i w części nieprawdziwy.