  • 1. Data: 2010-09-09 06:39:19
    Temat: Wlaczanie serwera / notebooka SMS-em ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Tak może raz w tygodniu lub rzdziej zdarza mi się jakiś plik "zostawić" w
    domu.
    Gonienie serwera 7/24 jest tu bez sensu (prąd, hałas, promieniowanie, ew.
    włamania itp.), firmowy goni jakby co.
    Ale na ten 'raz w tygodniu' fajnie byłoby wysłać do domu SMS-a włączającego
    do sieci notka, desktopa czy serwerek z plikami.
    Ja to ugryźć???
    THX

  • 2. Data: 2010-09-09 06:56:42
    Temat: Re: Wlaczanie serwera / notebooka SMS-em ?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > włączającego
    > do sieci notka, desktopa czy serwerek z plikami.

    A sieć ma działać na okrągło bez względu na prąd, hałas, promieniowanie, ew.
    włamania itp. ?

  • 3. Data: 2010-09-09 07:33:29
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Ja to ugryźć???

    Centrala alarmowa Satel z modulem GSM.

  • 4. Data: 2010-09-09 08:17:52
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 9 Sep 2010 06:39:19 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

> [...]
    > Ale na ten 'raz w tygodniu' fajnie byłoby wysłać do domu SMS-a włączającego
    > do sieci notka, desktopa czy serwerek z plikami.

    Komorka -> czujnik dzwieku -> przekaznik -> silnik -> mlotek spadajacy na
    przycisk wlaczenia.

    Adam Slodowy;)

  • 5. Data: 2010-09-09 08:25:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010 06:39:19 +0000 (UTC), " 666"
    <j...@g...pl> wrote:

    >Tak może raz w tygodniu lub rzdziej zdarza mi się jakiś plik "zostawić" w
    >domu.

    Listwa zasilajaca sterowana po IP ;) Wlaczasz sobie zdalnie zadane
    gniazdo i system sie podnosi. Mozesz podlaczyc do niej jeszcze inne
    sprzety :D Ale smsow nie przyjmuje.

    WAM

  • 6. Data: 2010-09-09 09:09:56
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 09-09-2010 08:39, 666 rzecze:

    > Ale na ten 'raz w tygodniu' fajnie byłoby wysłać do domu SMS-a włączającego
    > do sieci notka, desktopa czy serwerek z plikami.
    > Ja to ugryźć???

    Tak na szybko:

    Przekaźnik zmierzchowy zwierający przycisk zasilania peceta,
    przyklejony do szyby komórki (większość zaświeca ekran przy
    połączeniu lub sms)- w najprostszym przypadku fotorezystor plus
    tranzystor z przekaźnikiem, zasilany z ładowarki komórki,
    która może być nonstop wpięta.

    http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fusion_images/s
    chematy/sch142.gif

    (zamiast żarówki dać cewkę kontaktronu, a jego styki
    do styków włącznika Power płyty głównej).

    Wtedy wystarczy zadzwonić na komórkę, żeby włączyć peceta.
    Koszty: części elektroniczne ca 5 zł, komórka ca 20 zł,
    numer 5 zł, utrzymanie na rok 5 zł.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2010-09-09 09:22:12
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-09-09 08:39, 666 wrote:
> [...]
    > Ale na ten 'raz w tygodniu' fajnie byłoby wysłać do domu SMS-a włączającego
    > do sieci notka, desktopa czy serwerek z plikami.

    Nadajnik do monitorowania sygnalow z centralki
    alarmowej, wyjdzie to napewno taniej niz jak kolega
    wczwsniej pisal centrala satela i modul IP. Wazne aby
    taki modul mial mozliwosc pracy dwukierunkowej.
    Wiekszosc z nich tylko wysyla sms'y jako powiadomienie
    danego zdazenia. Ale sa i takie dzieki ktorym po
    wyslaniu sms'a mozesz wysterowac wyjscie PGM, ktore
    wykozystal bys do zwarcia przycisku w serwerze.
    Poszukaj w ofercie firmy np. Pronal pronal.com.pl

    --
    NoRek

  • 8. Data: 2010-09-09 09:25:27
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-09-09 11:22, NoRek wrote:

> [...]
    > wykozystal bys do zwarcia przycisku w serwerze.
    > Poszukaj w ofercie firmy np. Pronal pronal.com.pl

    Jeszcze jedna firma z takim sprzetem TMLAB model
    KOMPAKT 6. www.tmlab.pl

    --
    NoRek

  • 9. Data: 2010-09-09 11:47:58
    Od: Jaco <j...@g...com>

    > Ale na ten 'raz w tygodniu' fajnie byłoby wysłać do domu SMS-a włączającego
    > do sieci notka, desktopa czy serwerek z plikami.
    > Ja to ugryźć???
    > THX

    Moze rozejrzyj sie za kamera ip, niektore modele maja mozliwosc
    wlaczania diod led przez interfejs web co mozna wykorzystac . Inne
    maja takze interfejs do centralek alarmowych, ale nie wiem czy jest
    mozliwosc zdalnego wyzwolenia przez internet, przypuszczam jednak ze
    tak. Koszt ok. 200pln i nie potrzebujesz modulu gsm i masz dodatkowo
    podglad na pokoj :-)

    Pozdrawiam
    Jaco

  • 10. Data: 2010-09-09 11:55:10
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-09-09 08:39, 666 pisze:

    > Ale na ten 'raz w tygodniu' fajnie byłoby wysłać do domu SMS-a włączającego
    > do sieci notka, desktopa czy serwerek z plikami.
    > Ja to ugryźć???

    SMSem to nie wiem jak (choć parę ciekawych propozycji już się w wątku
    pojawiło ;)), ale ja sobie radzę w ten sposób: wbijam się na domowy
    router i przez WakeOnLan budzę komputer. Żeby nie było że całkiem
    offtopic to robię to z telefonu :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl