  • 71. Data: 2023-07-26 00:32:04
    Temat: Re: Do zobaczenia
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie wiem z kim ci ludzie piszą. Wiem, że ja nie mam tego problemu.

    No jak z kim? Z klientami. Większość klientów pewnie cytuje wszystko a
    od czasu do czasu zdarza się ktoś cytujący tylko to, do czego się
    bezpośrednio odnosi i nie umiejąc sobie z takim klientem poradzić
    dołączają instrukcję jak się ma "zachowywać" by "sobie poradzili". Przy
    czym ostatnio programy właśnie pokazują samoczynnie historię, więc jest
    szansa, że se poradzą.

    > Ale ja sobie mogę włączyć w programie pocztowym wątkowanie na stałe. Przez
    > jakiś czas miałem włączone. Tylko nie chcę. Wygodniej mi bez niego.

    Może realizacja tego wątkowania jest niewygodna.

    > Nie wyróżniam maili. Przychodzą, to czytam.

    Czym różni się artykuł do Ciebie od emaila do Ciebie.

    > Przeciętny ma. Mój nie ma.

    Czyli dla Ciebie "po prostu są lepsze narzędzia" a w ogólności mogą
    sobie być takie same. Myślę, że nie ma sensu już tego dłużej męczyć.
    Każdy używa tego, co mu się podoba włączając w to wybór między grupami a
    listami.

    > Mój (tin) nie obsługuje poczty i nigdy tego od niego nie wymagałem.
    > Program pocztowy, którego używam (alpine), obsługuje za to newsy, ale tin
    > robi to lepiej.
    >
    > http://tin.org/
    >
    > https://alpineapp.email/

    > Da się, tylko jest opór materii.

    Na swoim serwerze się da.

    > Po to, żeby nie mieszać maili i dyskusji. Po to, żeby każde móc sobie
    > obsłużyć w takim programie, w jakim się chce i w jakim jest to
    > najwygodniejsze.

    Dwie skrzynki emailowe nie mogą być? Raczej wymyślanie. Ktoś może chcieć
    by mu to w skrzynce leżało a nie gdzieś na serwerze.

    > Spamer to nie osoba :)

    To wszystko samo się pisze.

    > No nie. Jeśli ktoś nie rozsyła spamu, to nie jest to spam. Spam ma dosyć
    > jasną definicję.

    Tak tłumaczą a czy kasują tylko spam to ja nie wiem.

  • 72. Data: 2023-07-26 00:56:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Przyjmuje, ale nie od czytników, tylko z innych serwerów.

    No właśnie, czyli nie jest przeznaczony do normalnego użytku ani tak
    używany.

    > Nie ma, po prostu jeszcze się to nie zdarzyło.

    Co by było gdyby zablokowali chmurkę.

    > To musisz mówić o bardzo, bardzo dawnych czasach. Nie pamiętam kiedy Onet
    > wprowadził możliwość postowania przez news.onet.pl mając konto pocztowe na
    > Onecie, ale było to bardzo dawno temu.

    No kiedyś tak było, z rozwojem internetu stało się bezprzedmiotowe.

    > Nie są, każdy admin sam ustala, kogo wpuszcza. Są pewne wspólne filtry,
    > jak cleanfeed, ale Ciebie w nich nie widziałem.

    Ale zasady są wspólne (czytasz co piszę?). Nie będę teraz analizował kto
    i pod jakim pretekstem artykuły kasował, ale tak po prostu bywało na
    przestrzeni wielu lat istnienia polskiego usenetu. Było wiele dyskusji
    na temat publikowania, gdzie ludzie nawet nie ogarniali podstawowych
    specyfikacji NNTP a zawzięcie dyskutowali o zasadach. Zwykła buta.

    > Były kasowane artykuły bez deklaracji kodowania? No to nadgorliwość. Ja
    > tego nie pamiętam, a korzystam z Usenetu od połowy 2000 r. Może to było
    > wcześniej.

    A co, według Ciebie "internet raczkował" po 2000?

  • 73. Data: 2023-07-26 00:57:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ale przecież nikt nie mówi, że jest cudownie.

    Dyskusja zaczęła się od tego, że ktoś napisał jakie to grupy dyskusyjne
    są cudowne, że można napisać o broszce czy nie wiem tam czym.

  • 74. Data: 2023-07-26 02:11:19
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No jak z kim? Z klientami.

    Nie mam klientów :)

> [...]
    > ktoś cytujący tylko to, do czego się bezpośrednio odnosi i nie umiejąc
    > sobie z takim klientem poradzić dołączają instrukcję jak się ma

    Pewnie tak.

    > Przy czym ostatnio programy właśnie pokazują samoczynnie historię, więc
    > jest szansa, że se poradzą.

    W służbowym Outlooku mam to włączone. Prywatnie nie mam (i raczej alpine
    tego nie obsługuje, obsługuje tylko wątkowanie).

    > Może realizacja tego wątkowania jest niewygodna.

    Czy ja wiem... ciężko powiedzieć, dawno tego używałem. Ale raczej nie
    jest.

    > Czym różni się artykuł do Ciebie od emaila do Ciebie.

    Artykuł jest na grupie, wśród setek innych, których pewnie nie będę czytał
    (mało jest grup, które czytam w całości). Maile generalnie czytam
    wszystkie.

    > Czyli dla Ciebie "po prostu są lepsze narzędzia" a w ogólności mogą
    > sobie być takie same.

    No mogą być. Moje są dość dobre, żebym nie szukał alternatyw przez wiele
    lat. Są bardzo wygodne. Ale czytnik newsów nie obsługuje maili :)

    > Na swoim serwerze się da.

    No tak. A najmniejszy VPS dziś kosztuje grosze. Feeda nie trzeba mieć.

    > Dwie skrzynki emailowe nie mogą być?

    Mogą, i przez jakiś czas czytałem tak listy dyskusyjne. Efekt był taki, że
    z czasem przestałem zaglądać do tej drugiej skrzynki, bo była zawalona.
    Jakoś na newsach łatwiej mi się ogarnąć.

    > Raczej wymyślanie. Ktoś może chcieć by mu to w skrzynce leżało a nie
    > gdzieś na serwerze.

    No może :)

    W zasadzie najlepiej, gdyby dało się i tak, i tak. I technicznie się da.

    > To wszystko samo się pisze.

    Spamer wysyła setki takich samych wiadomości. To automat.

    To widać na control.cancel.

    --
    - Masz sześć jabłek, połowę dajesz Ani. Ile ci zostało?
    - Pięć i pół.

  • 75. Data: 2023-07-26 02:16:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No właśnie, czyli nie jest przeznaczony do normalnego użytku ani tak
    > używany.

    W zasadzie można sobie go ustawić jako dodatkowy serwer, jeśli ktoś ma
    czytnik, który pozwala korzystać z różnych serwerów...

    Ja przez jakiś czas miałem takie międzymordzie, ale już nie używam. Nie
    potrzebuję.

    > Co by było gdyby zablokowali chmurkę.

    Pewnie rozesłałbym maila (pierwszy mass mailing w historii chmurki) do
    użytkowników, żeby łączyli się po IP.

    > Ale zasady są wspólne (czytasz co piszę?).

    No właśnie nie są. Jeden może nie chcieć K.B. na swoim serwerze, drugi
    może nie mieć nic przeciwko, żeby K.B. pisał przez jego serwer.

    Jeśli chodzi o kasowanie postów konkretnej osoby tylko na swoim serwerze,
    to nie spotkałem się z tym. Najwyżej z wycinaniem konkretnych serwerów
    (czyli postów, które przeszły przez konkretne serwery), ale to było
    bardzo, bardzo dawno. Atman tak miał, chmurka przez pewien czas też
    (wycinała anonymizery), ale to było spokojnie ponad 10 lat temu.

    Wchodził w wiek przedszkolny :)

    --
    Myśliwy poszedł na polowanie i zobaczył zająca. Podszedł na 50 metrów,
    przymierzył, strzelił. Dym się rozwiał, zając dalej siedzi. Podszedł na

  • 76. Data: 2023-07-26 02:20:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Dyskusja zaczęła się od tego, że ktoś napisał jakie to grupy dyskusyjne
    > są cudowne, że można napisać o broszce czy nie wiem tam czym.

    No bo generalnie można. Oczywiście, że jak się rząd uprze, to zablokuje, i
    oczywiście, że jak się admin uprze, to ocenzuruje, ale do tego jest
    dłuższa droga niż do zablokowania przez nadgorliwego moderatora na
    Facebooku, któremu się standardy społeczności odkleiły od rzeczywistości.

    Inna sprawa, że myślę, że jakbym ja z jakiegoś powodu zaczął mieć zakusy
    na, nazwijmy to, selektywne trzymanie postów na chmurce, to po prostu
    straciłbym zaufanie użytkowników. I nic dziwnego, bo sam nie ufałbym
    takiemu serwerowi. Dla mnie w Usenecie ważne jest to, że sam sobie jako
    użytkownik wybieram, kogo wrzucam do KFa, a serwerowi mogę zaufać, że
    przekaże mi wszystko to, co było publikowane (oprócz spamu, floodów,
    ataków, itd. rzeczy, które nie są elementami dyskusji, a jedynie ją
    utrudniają).

    --
    Spotykają się dwa psy i jeden mówi:
    - Wiesz, szczekałem...

  • 77. Data: 2023-07-26 20:29:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > dłuższa droga niż do zablokowania przez nadgorliwego moderatora na
    > Facebooku, któremu się standardy społeczności odkleiły od rzeczywistości.

    Blokada domeny to decyzja służb, pyk i jest. Nikt właściciela nie
    ostrzega ani nie informuje o nałożeniu blokady. To nie wiem gdzie ta
    dłuższa droga. Może o odwołanie w sądzie Ci chodzi, w którym rozprawy
    tajne są, więc nawet nie będzie można się na nich wzorować.

    FB daje ostrzeżenia, informuje. Raczej "obiektywne" automaty.

> [...]
    > na, nazwijmy to, selektywne trzymanie postów na chmurce, to po prostu
    > straciłbym zaufanie użytkowników. I nic dziwnego, bo sam nie ufałbym

    I co, przesiedli by się na FB na którym to FB kasuje się profile nie
    tylko pojedynczym ludziom, ale organizacjom.

> [...]
    > przekaże mi wszystko to, co było publikowane (oprócz spamu, floodów,
    > ataków, itd. rzeczy, które nie są elementami dyskusji, a jedynie ją

    Co zrobisz jak okaże się, że jest inaczej?

  • 78. Data: 2023-07-27 03:14:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Blokada domeny to decyzja służb, pyk i jest.

    Dlaczego te służby miałyby się zainteresować tym serwerem?

    > Nikt właściciela nie ostrzega ani nie informuje o nałożeniu blokady. To
    > nie wiem gdzie ta dłuższa droga.

    Musi się jednak jakiś trybik w tych służbach zakręcić.

    > I co, przesiedli by się na FB na którym to FB kasuje się profile nie
    > tylko pojedynczym ludziom, ale organizacjom.

    Część poszłaby na inny serwer, inna część zupełnie zamknęłaby rozdział
    nazywany Usenetem i ruch na grupach by zmalał, na niektórych być może do
    zera. Generalnie nic dobrego by się nie wydarzyło.

    > Co zrobisz jak okaże się, że jest inaczej?

    Jak okaże się, że mój serwer nie przekazuje mi (i innym) wszystkiego, co
    jest publikowane? Zacznę grzebać i szukać problemu technicznego, bo nie
    tak jest skonfigurowany.

    --
    Śmiech dziecka jest najcudowniejszym dźwiękiem jaki istnieje.
    No chyba, że jest 3 w nocy, a ty jesteś w domu sam.

  • 79. Data: 2023-07-27 14:59:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dlaczego te służby miałyby się zainteresować tym serwerem?

    Z tego samego powodu z jakiego blokowały domeny "wolnemedia.net" czy
    "wrealu24.pl".

    > Musi się jednak jakiś trybik w tych służbach zakręcić.

    Z nudów nie może być?

    > Część poszłaby na inny serwer, inna część zupełnie zamknęłaby rozdział
    > nazywany Usenetem i ruch na grupach by zmalał, na niektórych być może do
    > zera. Generalnie nic dobrego by się nie wydarzyło.

    Z powodu utraty zaufania?!

    > Jak okaże się, że mój serwer nie przekazuje mi (i innym) wszystkiego, co
    > jest publikowane? Zacznę grzebać i szukać problemu technicznego, bo nie
    > tak jest skonfigurowany.

    Jesteś sobie zwykłym użytkownikiem usenetu ...

  • 80. Data: 2023-07-27 20:31:30
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Filtry w TB coś jednak potrafią.

    Zastanawiam się jak 50 osób odnajdzie się w tysiącach grup.
    Bez własnego serwera ciężko będzie.