  • 61. Data: 2023-07-23 23:39:36
    Temat: Re: Do zobaczenia
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Operator serwera DNS. U mnie nczas.com bardzo ładnie się resolvuje, bo mam
    > własny DNS.

    A większość nie ma i dlatego działa.

  • 62. Data: 2023-07-23 23:44:27
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Raczej większość ludzi. Podpinasz się do internetu, dostajesz DNS z DHCP
    > i nie kombinujesz, bo wszystko działa. A jak nie działa (bo np. rząd
    > zablokował stronę), to albo się z tym godzisz dla świętego spokoju, albo
    > zmieniasz DNS (jak umiesz i wiesz w ogóle, że jest taka możliwość).

    Otóż to, większość i właściciel serwisu nic z tym nie może zrobić przez
    wiele miesięcy o ile w ogóle jest w stanie prawnie wymusić odblokowanie.
    A to przecież nie wyczerpuje technicznych możliwości blokowania.
    Odcinają całe kraje od internetu. Wiem, nie zdarzyło się. A może? To na
    pewno wydarzy się.

  • 63. Data: 2023-07-23 23:46:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Możliwe. Ja takiego nie dostałem.

    > Ale ma znaczenie, kto jest właścicielem. Zawsze można zrobić jakieś ruchy,
    > przepisać usługę na kogoś, itd. Choć zrobiłem coś takiego tylko raz.

    > Podać opcje działania.

    > To nie jest ten rząd wielkości i zainteresowania usługą. Ale tak,
    > teoretycznie by mógł. Nowy serwer na nowej domenie też by wtedy mógł
    > powstać.

    > Usenet nie jest wielki. On dogorywa. Ale dogorywa od dawna, stabilnie,
    > i są tu jeszcze ciekawi ludzie i ciekawe dyskusje.

    Ale czy ja kwestionuję, że może być ciekawy? Stwierdzam tylko by zbytnio
    nie wierzyć, że jest tak cudownie bo ani na to nie wskazuje przeszłość
    ani rokowania.

  • 64. Data: 2023-07-24 09:59:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ciężko streścić całą książkę. Generalnie wszystko na FB jest zrobione tak,
    > żeby jak najbardziej uzależniało.

    Bardziej niż proste reagowanie na naturalne potrzeby użytkownika?

    > No tak przez ostatnie... może nie 30, ale 23 lata. Usenet po prostu lubię,
    > ale nie ma nade mną kontroli. Nie myl sympatii z uzależnieniem. Na IRCu
    > też siedzę, bo lubię. Z BBSami przez Packet Radio też się czasem łączę, bo
    > lubię.

    > Ale w zdrowy sposób, niekolidujący z życiem. Jak wyjadę na wakacje na dwa
    > tygodnie to nie będę korzystał i nie będę czuł pustki.

    MZ nie przesądza. Ja w każdym razie czuję się nieco uzależniony
    niezależnie od tego, że mogę się obyć bez.

    > W Usenecie jednak dużo mniej niż na FB. Tu rozmawiasz z kimś nawet nie
    > przez lata, a przez dekady, i nadal możesz nic o tej osobie nie wiedzieć.
    > Nie wiesz jak wygląda, nie wiesz, jaka jest, nic ponad to, co napisze (a
    > tu ludzie rzadko piszą o sobie).

    Brak będzie jeden z powodów schyłku usenetu.

  • 65. Data: 2023-07-24 20:33:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.07.2023 o 19:00, io pisze:

    > Nie blokuje polskich DNS tylko rozwiązywanie nazw. Operator dostaje, że
    > ma zablokować jakąś domenę (nie musi być polska) i blokuje. Przykład:
    > nczas.com

    Dziwne - u mnie działa:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-07-25 00:52:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Jakby zawsze zostawiali to by nie pisali tego co zacytowałem.

    Nie wiem z kim ci ludzie piszą. Wiem, że ja nie mam tego problemu.

    > Skoro piszą to widać mają dokładnie takie problemy jakie Ty masz bez
    > tych "dwóch przycisków" a argumentowanie, że to jest dobre nie ma sensu.

    Ale ja sobie mogę włączyć w programie pocztowym wątkowanie na stałe. Przez
    jakiś czas miałem włączone. Tylko nie chcę. Wygodniej mi bez niego.

    > Napisałeś, że maile to listy do Ciebie, więc ... dokładnie to sobie
    > wyróżniasz tylko uważasz, że tego nie robisz.

    Nie wyróżniam maili. Przychodzą, to czytam.

    > Niby w czym są lepsze? To dyskusja i to dyskusja. Przeciętny czytnik ma
    > moduł emaila, który dokładnie tak samo działa z pocztą jak z grupami
    > dyskusyjnymi.

    Przeciętny ma. Mój nie ma.

    > Chyba nie chciałeś powiedzieć, że do poczty są lepsze narzędzia. Albo że
    > są jakieś mityczne czytniki, które nie mają obsługi emaila a mają tak
    > cudowne możliwości, że nikt z nich nie korzysta.

    Mój (tin) nie obsługuje poczty i nigdy tego od niego nie wymagałem.
    Program pocztowy, którego używam (alpine), obsługuje za to newsy, ale tin
    robi to lepiej.

    http://tin.org/

    https://alpineapp.email/

    > No właśnie z reguły nie da się.

    Da się, tylko jest opór materii.

    > Ale po co tworzyć cokolwiek jak wystarczy sobie listę zrobić. Były
    > gotowe usługi do tego.

    Po to, żeby nie mieszać maili i dyskusji. Po to, żeby każde móc sobie
    obsłużyć w takim programie, w jakim się chce i w jakim jest to
    najwygodniejsze.

    > Czyli jednak spotkałeś się.

    Spamer to nie osoba :)

    > No i właśnie tak tłumaczą administratorzy skasowanie każdego artykułu.

    No nie. Jeśli ktoś nie rozsyła spamu, to nie jest to spam. Spam ma dosyć
    jasną definicję.

    > Póki co pozostańmy przy tym, że jest jak piszę.

    No tak twierdzisz. A ja nigdy się z tym nie spotkałem.

    --
    Dzwoni baba do szpitala:
    - Panie doktorze, mojemu mężowi utknęła igła w gardle. Niech pan szybko

  • 67. Data: 2023-07-25 00:56:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > I nie przyjmuje też zwykłych artykuł, czyli nie jest przeznaczony do
    > normalnego użytku o czym jednak mowa.

    Przyjmuje, ale nie od czytników, tylko z innych serwerów.

    > Są jakieś przeciwskazania?

    Nie ma, po prostu jeszcze się to nie zdarzyło.

    > Nie, nie "mogę iść na inny serwer". Bo z założenia nie wolno było
    > korzystać z innych serwerów niż najbliższy. To teraz jest taka swoboda
    > dopiero.

    To musisz mówić o bardzo, bardzo dawnych czasach. Nie pamiętam kiedy Onet
    wprowadził możliwość postowania przez news.onet.pl mając konto pocztowe na
    Onecie, ale było to bardzo dawno temu.

    > Dodatkowo pójście na inny serwer niczego nie rozwiązałoby ponieważ
    > zasady były wspólne (i nadal są) i jak ktoś coś kasował to tłumaczył się
    > zasadami.

    Nie są, każdy admin sam ustala, kogo wpuszcza. Są pewne wspólne filtry,
    jak cleanfeed, ale Ciebie w nich nie widziałem.

    > I jeszcze, pierwsze kasowania miały miejsce jak cały ten polski internet
    > raczkował, dlatego właśnie serwery miały sens, pisałem już. Możesz sobie
    > odszukać, jak umiesz i chce się, artykuły bez deklaracji kodowania.
    > Zupełnie prawidłowe, ale ktoś wtedy podjął taki temat w dobrej intencji.
    > Dość szybko zaprzestał. Niemniej jednak wiele artykułów różnych autorów
    > zostało skasowanych.

    Były kasowane artykuły bez deklaracji kodowania? No to nadgorliwość. Ja
    tego nie pamiętam, a korzystam z Usenetu od połowy 2000 r. Może to było
    wcześniej.

    --
    Jakie sa roznice pomiedzy studentem, zolnierzem i filozofem, jesli
    chodzi o seks?

  • 68. Data: 2023-07-25 00:58:01
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A większość nie ma i dlatego działa.

    Wiem.

    --
    Przychodzi baba do lekarza ze śledziem na plecach.
    Lekarz pyta:

  • 69. Data: 2023-07-25 00:59:21
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Ale czy ja kwestionuję, że może być ciekawy? Stwierdzam tylko by zbytnio
    > nie wierzyć, że jest tak cudownie bo ani na to nie wskazuje przeszłość
    > ani rokowania.

    Ale przecież nikt nie mówi, że jest cudownie.

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego:

  • 70. Data: 2023-07-25 01:01:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Bardziej niż proste reagowanie na naturalne potrzeby użytkownika?

    Na tym się to opiera. Na wykorzystywaniu naturalnych potrzeb ludzkich do
    własnych celów.

    > MZ nie przesądza. Ja w każdym razie czuję się nieco uzależniony
    > niezależnie od tego, że mogę się obyć bez.

    No można :) Nie mówię że nie, bo ty to wiesz najlepiej. Wiem po prostu, że
    ja nie jestem uzależniony.

    --
    Egipskie rekiny widziały już naprawdę sporo, ale ruskich ze słowami :
    "O! Delfiny!" boją się do dzisiaj.