  • 1. Data: 2023-07-10 15:46:33
    Temat: Chcę kupić elektryka
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Tak to straszne w moich ustach ale chcę kupić Citroena AMI.
    Powód Aixam się popsuł i wymaga sporego nakładu pieniędzy. Rozważam
    sprzedanie.
    A że jest to czterokołowiec lekki z drzwiami ;-) to idealnie pasuje do
    zastosowania typu w koło komina, do kościoła i po zakupu dla emeryta bez
    Prawa jazdy. Tak to wszystko tłumaczy. ;-)

    Tylko że sprzedaje to tylko prywatna firma iXAR i to używane.

    Hmmmm Warto?

  • 2. Data: 2023-07-10 16:21:36
    Temat: Re: Chcę kupić elektryka
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.07.2023 o 15:46, _Master_ pisze:
> [...]
    > zastosowania typu w koło komina, do kościoła i po zakupu dla emeryta bez
    > Prawa jazdy. Tak to wszystko tłumaczy. ;-)

    Zdaje się, że legalnie nawet na czterokołowiec lekki trzeba mieć prawo
    jazdy, co prawda wystarcza kat. AM, ale i tak trzeba ją uzyskać, a skoro
    tak, to od razu walić na "B".

    > Tylko że sprzedaje to tylko prywatna firma iXAR i to używane.
    > Hmmmm Warto?

    Nie warto, za 25 tysięcy PLN-ów można już nabyć któregoś z trojaczków, a
    to już bardziej nadaje się na drogi niż jakikolwiek czterokołowiec lekki.
    No chyba, że ten AMI jest za 5000-10000zł i z niezajechaną baterią.

  • 3. Data: 2023-07-10 16:44:10
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-10 o 16:21, nadir pisze:

    > Zdaje się, że legalnie nawet na czterokołowiec lekki trzeba mieć prawo
    > jazdy, co prawda wystarcza kat. AM, ale i tak trzeba ją uzyskać, a skoro
    > tak, to od razu walić na "B".

    Nie dopisałem. Emeryt ma PJ kat T.

    > Nie warto, za 25 tysięcy PLN-ów można już nabyć któregoś z trojaczków, a
    > to już bardziej nadaje się na drogi niż jakikolwiek czterokołowiec lekki.

    Ale tu nie chodzi o logikę tylko o przepisy polskie i unijne

    Najrozsądniej byłoby kupić seiczento 1.1 i jak normalny biały człowiek

    Ale nie Ale nie. Trzeba wydać 3-5 razy tyle ;-)

    > No chyba, że ten AMI jest za 5000-10000zł i z niezajechaną baterią.

    Ami w ogłoszeniach jest za 30 tysi. Fakt za dużo.

    Ale...
    Znalazłem taki film z pismem z Policji

    https://www.youtube.com/watch?v=-A4msxm42uU

    I się za głowę złapałem.

    Bo się okazuje że przepisy unijne nie są aż tak restrykcyjne jak Polskie
    i pojazd (Ami) może ważyć więcej niż 500 kg i mieć więcej mocy niż 5 KM

    A jakiś czas temu ukrócono odchudzanie Smartów aby spełniały normę.

    Wychodzi na to że trzeba wystosować takie pismo i mieć na papierze że
    Smart (lub coś innego) spełnia unijny przepis.

    A policja powołała się na wyższość unijnych nad polskimi przepisami

    Ja pierdolę...

    PS. Aleteraz sobie myślę że błądzę. Bo mi nie chodzi w sumie o to żeby
    mieć czterokołowca lekkiego tylko coś czym można kierować kat. AM lub
    wyższa. (kat T.)

    Ło matko

  • 4. Data: 2023-07-10 16:58:21
    Od: _Master_ <...@...pl>

    https://elektrowoz.pl/porady/citroen-ami-na-prawo-ja
    zdy-kategorii-am-komenda-glowna-policji-mowi-w-zasad
    zie-tak-polskie-przepisy-mowia-wtf/

    "Jeśli zatem za punkt wyjścia weźmiemy ustawę Prawo o ruchu drogowym,
    Citroen Ami nawet bez baterii nie zmieści się w polskiej definicji
    czterokołowca. Jest za ciężki. Nie ma zatem mowy, by można go było
    kierować z prawem jazdy kategorii B1, nie mówiąc już o AM. Rządzący nami
    politycy zawalili sprawę, od 2013 roku nie zaktualizowali obowiązującego
    w Polsce prawa."

    Jebany POPiS ;-)

  • 5. Data: 2023-07-10 17:12:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jul 2023 16:58:21 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > kierować z prawem jazdy kategorii B1, nie mówiąc już o AM. Rządzący nami
    > politycy zawalili sprawę, od 2013 roku nie zaktualizowali obowiązującego

    Po prostu musisz poszukac spalinowego, będzie lżejszy.

    Albo takiego z malutką baterią, a duża to na przyczepce :-)

    Hm, wolno to prowadzic z przyczepką?

    P.S byl dawno temu taki ciągnik Dzik
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzik_%28ci%C4%85gnik_j
    ednoosiowy%29

    Jakby to wyglądało na dzisiejszych przepisach?
    14km/h ... pojazd wolnobiezny ... ale nie jesli ciągnik rolniczy ...

    J.

  • 6. Data: 2023-07-10 17:20:33
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-10 o 17:12, J.F pisze:
    > Po prostu musisz poszukac spalinowego, będzie lżejszy.

    To wiedziałem ale jeśli policja wydaje oficjalnie takie pismo że Ami też
    wolno choć jest cięższe...
    to się scyzoryk otwiera.

    Po co wywalać 4-5 razy tyle kasy jak można wziąć seiczento i założyć mu
    ogranicznik prędkości.
    I bezpieczniejsze i tańsze. Ale NIE Ale NIE...

  • 7. Data: 2023-07-10 17:35:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 10.07.2023 o 16:44, _Master_ pisze:

    > Nie dopisałem. Emeryt ma PJ kat T.
    No to nie pojeździ, chyba nawet lekkimi nie może.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-07-10 17:43:04
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-10 o 17:35, Janusz pisze:
    > No to nie pojeździ, chyba nawet lekkimi nie może.

    Przejdzie

    "Osoba, która zdobędzie prawo jazdy kategorii T może prowadzić ciągnik
    rolniczy lub pojazd wolnobieżny, a także zespół pojazdów, który składa
    się z jednego wymienionego wyżej i przyczepy lub przyczep. Ten typ
    uprawnienia pozwala również na kierowanie motorowerem lub czterokołowcem
    lekkim (np. quadem), czyli pojazdami, które określone są dla kategorii AM. "

    https://cuk.pl/porady/prawo-jazdy-t-wszystko-co-musi
    sz-wiedziec

    Tylko po co?

    A tu jeszcze miesza Policja podpierając się przepisami UE

    ZAŁAMKA

  • 9. Data: 2023-07-10 19:46:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 10.07.2023 o 17:43, _Master_ pisze:

> [...]
    > uprawnienia pozwala również na kierowanie motorowerem lub czterokołowcem
    > lekkim (np. quadem), czyli pojazdami, które określone są dla kategorii
    Faktycznie, nie jestem na bieżąco.

    > Tylko po co?
    No właśnie, za bardzo nie pojezdzi no chyba że melexem :)

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2023-07-10 20:08:10
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-10 o 19:46, Janusz pisze:
    > No właśnie, za bardzo nie pojezdzi no chyba że melexem ?

    Chwila. A melexa można kupić?

    Bo tu nie o jeżdżenie jest najważniejsze tylko przemieszczanie ;)