  • Data: 2010-02-12 23:03:12
    Temat: Re: Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Nigdy nie miałem nowego auta z salonu. I raczej się na to nie zanosi....
    Nawet biorą pod uwagę jako najważniejsze kryterium - niezawodność - kupienie
    auta używanego nie musi stanowić istotnego zwiększenia prawdopodobieństawa
    odwiedzania warsztatów. Niestety trzeba wiedzieć co kupić, nie szukać w
    cenach z Allegro i mieć odrobinę szczęścia.
    Obecne moje auto kupiłem 2,5 roku temu jako 5-latka za 50kPLN (nowe
    kosztowało 125k PLN). Auto kombi, bogato wyposażone (standardem były m.in.
    ksenony, ESP, BOSE), przedmiotowej klasy D. Na Allegro/Otomoto podobne
    egzemplarze kosztowały 35-40k PLN. Głupota? Niektórzy tak mówią... W ciągu
    2,5 roku wydałem na awarie 1050PLN. To sporo mniej niżby mnie kosztowały
    przeglądy w takim samym tylko nowym aucie. Gwoli sprawiedliwości będę musiał
    na niego na wiosnę wydać kolejny 1kPLN i jeśli nic więcej nie wyjdzie, to po
    3 latach wydatki na awarie będą kosztowały mniej więcej tyle co przeglądy.
    Auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. A 75k PLN jakby było w kieszeni...
    Różnica w samym ubezpieczeniu już jest nie do pogardzenia...
    Gdybym miał do wydania na auto 100kPLN, to... też kupiłbm auto używane...
    Tylko inne... Fajniejsze... Kilkuletnie, z gwarancją... Za różnicę w cenie
    do nowego, to ja je wolę kilka lat poużytkować gratis...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret