eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDebil roku › Re: Debil roku
  • Date: Sat, 28 Aug 2010 09:11:57 +0200
    From: Rychu <r...@a...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Debil roku
    References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 87.206.206.32
    Message-ID: <4c78b6be$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1282979518 87.206.206.32 (28 Aug 2010 09:11:58 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 42
    X-Authenticated-User: r...@a...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2307082
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-08-27 10:48, glang pisze:
    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,zawracal-na-autostradz
    ie-doszlo-do-tragedii,15323.html
    > aż się w głowie nie mieści :(

    Inna sprawa trochę. Sporo jeżdżę po Polsce, często sytuacje
    na drodze są zaskakujące, choćby taka jak ta. Od jakiegoś
    czasu staram się przygotowywać na najbardziej niespodziewane np.
    hamując przed światłami nigdy nie ustawiam się między tirami, a
    jak już trzeba, to zostawiając taki odstęp przed poprzedzającym,
    żebym zawsze miał czas na ucieczkę, jak ten z tyłu zacznie
    hamować. Jak jest sytuacja typu nie da się ominąć, to lecieć tam,
    gdzie najdłużej będę wytracał prędkość i nie walić w stałe przeszkody.
    Jeszcze kilka takich podobnych zachowań, które głównie mają za zadanie
    chronić przed nieuwagą/głupotą innych uczestników.

    No i teraz taka sytuacja. Mam 130-140 km/h na liczniku i przedemną
    stoi coś takiego w poprzek. Tutaj koleś mniej lub bardziej świadomie
    prostopadle walił w koła. W sumie rozsądnie, żeby dachu nie ścięło,
    i z wykorzystaniem w całości konstrukcyjnego pochłaniacza energii.
    Uciec w bok się nie dało, bo były barierki. Jest jeszcze jedna sprawa,
    wygląda na to, że było mokro i prawie nie widać śladów hamowania,
    więc działał ABS i kierowca miał sporą możliwość korygowania toru.

    Z drugiej strony właśnie tak sobie myślę czy nie dałoby się wykorzystać
    tych barierek. Jakby na przykład hamując skręcił na barierki, ale tak,
    żeby się od nich nie odbić, a możliwie bardzo je ugiąć. Czyli spróbował
    wykorzystać je do dodatkowego spowolnienia. Oglądając kilka wypadków
    można by rozważyć coś takiego. Zwykle takie bariery pomagają.
    Jedyne co znalazłem, to
    <http://www.motorward.com/2009/02/porsche-911-protot
    ype-kills-its-test-driver/>
    gdzie po prostu auto było
    za niskie i się przewinęło pod barierką, albo barierka miała wadę techn.
    <http://www.marax.at/funpix/porsche_mega_crash.html>
    Tutaj inne Porsche, które musiało bardzo szybko jechać. Jak widać
    bariera bardzo je wyhamowała, tylko tutaj kąt był zbyt duży i potem
    je wyrzuciło z powrotem na drogę.

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: