eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki › Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Date: Tue, 14 Jun 2011 12:12:42 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <it7c6q$6cl$1@news.onet.pl>
    References: <h...@4...com> <it1sra$9st$1@news.onet.pl>
    <e...@h...googlegroups.com>
    <it4mqc$lle$1@news.onet.pl>
    <d...@z...googlegroups.com>
    <it505d$v00$1@news.onet.pl>
    <9...@k...googlegroups.com>
    <it6utq$cn7$1@news.onet.pl> <it735j$m89$1@node2.news.atman.pl>
    <it75qn$aoi$1@news.onet.pl> <it77om$qoi$1@node2.news.atman.pl>
    <it788d$kdt$1@news.onet.pl> <4df72e6a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.182.34.201
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1308046362 6549 195.182.34.201 (14 Jun 2011 10:12:42 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Jun 2011 10:12:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <4df72e6a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190969
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-14 11:48, sielim pisze:
    >
    > Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    > news:it788d$kdt$1@news.onet.pl...
    >
    >> Przypominam pytanie o twierdzenie Talesa - kiedy z niego ostatnio
    >> skorzystałeś? Co zyskałeś dzięki znajomości tego twierdzenia? Co
    >> zyskałeś w procesie nauki tego twierdzenia?
    >
    > Twierdzenie Talesa można podciągnąć pod temat dźwigni i wtedy
    > to ja się zgłaszam, że w weekend na działce obrabiałem grube sosnowe
    > bale piłą łańcuchową - co wymagało umiejętnego przykładania piły
    > do bala, coby sobie nadgarstka nie nadwyrężyć.
    > Niby to z Talesem nie ma nic wspólnego, ale dziwnym trafem,
    > mój mózg te dwie rzeczy bezpośrednio kojarzy :) Tak samo,
    > jak się bawię z dziećmi na huśtawkach :) Po prostu na słowo
    > Tales wyskakuje mi obrazek zginanego dziadka do orzechów
    > i nic nie poradzę :)

    No i właśnie... Może zamiast uczyć twierdzenia Talesa, a potem pokazywać
    przykłady zastosowań, zacząć od praktycznych problemów do rozwiązania,
    a w trakcie ich rozwiązywania pokazać, ile to rzeczy już starożytni
    Grecy rozwiązali.

    To chyba dobry przykład dla wszystkich moich oponentów - nie neguję
    sensu nauki twierdzenia Talesa w ogóle. Ale uważam, że tego typu wiedzę
    opłaca się przekazywać jako przykłady podejścia do rozwiązywania
    konkretnych problemów "życiowych". Pewnie już to się dzieje w szkołach.
    Dobrze jeśli na większą skalę.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: