  • 11. Data: 2009-02-20 13:14:40
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marcin Fal napisał(a):

    > Najlepiej w tym teście to wyszło Sony A900.
    >
    > Bez dramatycznych różnic w obrazie, a kosztuje 1/3 tego co D3x.

    Albo całkiem pominąłeś porównanie na wysokich ISO albo masz problemy ze
    wzrokiem.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-02-20 13:50:42
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 14:14:40 +0100, John Smith napisał(a):

    > Albo całkiem pominąłeś porównanie na wysokich ISO albo masz problemy ze
    > wzrokiem.

    Albo lubi Moneta ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 13. Data: 2009-02-20 13:59:38
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Marcin Fal napisał(a):

    > Najlepiej w tym teście to wyszło Sony A900.
    >
    > Bez dramatycznych różnic w obrazie, a kosztuje 1/3 tego co D3x.

    http://www.luminous-landscape.com/essays/quality-vs-
    value.shtml

    "Besides the D3x there are three other cameras which surpass the A900 in
    DxOMark score - The Nikon D700, D3 and the Canon 1Ds MKIII. In each of
    these cases the score differences are trivial, and in the case of the D3
    and D700 these are 12MP cameras, not 25MP. As for the 1Ds MKIII it is
    twice the price of the A900."

    Czyli SONY A900 jest na piątym miejscu. Dwóch konkurentów ma połowę
    megapikseli, pozostali kosztują dwa - trzy razy więcej.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 14. Data: 2009-02-20 16:16:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Góra pisze:

    > Albo lubi Moneta ;)

    Ja wolę banknoty. Takie zielone ze znaczkiem $ :p

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 15. Data: 2009-02-20 16:24:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):

    > Ja wolę banknoty. Takie zielone ze znaczkiem $ :p

    :-)
    Ale nie róbmy z bidy cnoty.
    Inaczej mówiąc: Alfa jest tańsza i wiemy dlaczego.

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2009-02-20 21:35:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:
    > :-)
    > Ale nie róbmy z bidy cnoty.
    > Inaczej mówiąc: Alfa jest tańsza i wiemy dlaczego.

    Volkswagen Tuareg jest znacznie tańszy od Porshe Cayen i też wiemy
    dlaczego. Ale Daewoo jest tańsze od Opla i też wiemy dlaczego. Pytanie
    które "dlaczego" dotyczy Sony.
    D700 nie jest złym aparatem. Jedyne do czego się tak naprawdę czepiano
    to szumy, czy też odszumianie, co podobno rozwiązano nowym firmware.
    Nie chcę tu rozpoczynać wojny systemowej. Różnica w cenie jest
    porażająca. Czy w jakości też? Ja tego nie widzę i brałbym* Sony.

    *zakładając brak wiadra systemowych szkieł i lamp.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 17. Data: 2009-02-21 02:33:59
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Czyli SONY A900 jest na piątym miejscu. Dwóch konkurentów ma połowę
    > megapikseli, pozostali kosztują dwa - trzy razy więcej.

    Zważywszy na cenę i pozycjonowanie produktów porównanie jest trochę
    takie dziwne :)

    Można porównywać sobie same matryce i zastanawiać nad tym kto potrafi z
    nich wycisnąć najwięcej, no i chyba tylko tyle.
    A900 to jedyny pełnoklatkowy aparat z stabilizacją, no i pierwszy u
    sonego, więc może będzie lepiej jeszcze. Jesto to konsekwentna ewolucja,
    ale nie jakaś absolutna rewolucja.
    Wybierając teraz aparat w jego cenie do wyboru jest 5D II, D700 i A900 -
    to ta sama półka i tutaj każdy ma coś fajnego. 5D kręci filmy w fullHD i
    ma całkiem niezłą matrycę, D700 ma najlepszy AF i najlepsze iso, za to
    A900 ma stabilizację i o klasę lepszy wizjer. Zapewne w kolejnych
    wersjach każdy z modeli dostanie coraz to fajniejsze rzeczy.

    Dzisiaj jak zawsze nie ma absolutnego killera pod każdym względem w tych
    cenach. Jeden wybierze sobie nikona, inny canona, ktoś jeszcze weźmie
    sony - co każdemu odpowiada po prostu. Z pewnością D3x i canonowa
    jedynka to inna klasa, możliwości i cena od A900, d700 i 5d2.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 18. Data: 2009-02-21 02:40:03
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > :-)
    > Ale nie róbmy z bidy cnoty.

    No znów nie przesadzaj. Jak mówisz o różnicy cenowej to możesz
    porównywać do d700, a nie do D3x. I co Ci wychodzi? Stabilizacja, o
    klasę lepszy wizjer. W tej cenie jest to całkiem niezły wybór bez dwóch
    zdań, ale też nie idealny.

    > Inaczej mówiąc: Alfa jest tańsza i wiemy dlaczego.

    Tańsza prawie 3 razy, a czy trzy razy gorsza? :) Sam musisz ocenić - jak
    Cię stać na D3x to zapewne masz inne potrzeby i wymagania.
    Póki co jedynie canon ma odpowiednik.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 19. Data: 2009-02-21 02:43:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:
    > "Nie do studia" nie oznacza od razu ze do fotografowania sportu w
    > ciemnych halach. :) Do takich zdjec jest D3. Kto stwierdzil, ze D3X ma
    > byc aparatem do wszystkiego? Jesli tak mialby stwierdzic producent, to
    > wprowadzilby go na rynek jako nastepce D3, a nie jego "uzupelnienie".

    A pamiętacie porównanie 12Mpix z zeskalowanym 24Mpix?
    Różnic praktycznie nie było zupełnie na w miarę wysokim iso. Mając dużo
    Mpix można je po prostu przełożyć na mniej, ale z mniejszym szumem i
    właśnie na to był dowód.
    Tak że osobiście gdybym miał do wyboru 12Mpix vs bardziej szumne 24Mpix
    to zdecydowanie to drugie bo w niskich iso przewaga jest spora.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 20. Data: 2009-02-21 07:41:31
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    dominik pisze:
    > Tak że osobiście gdybym miał do wyboru 12Mpix vs bardziej szumne 24Mpix
    > to zdecydowanie to drugie bo w niskich iso przewaga jest spora.

    Wszystko jest kwestia tego, jakie zdjecia glownie robisz. Do reporterki
    (czytaj: m.in. szybkiego sportu) wole jednak miec 9 fps niz 5, i 12 MB
    NEFy niz ponad 30. ;) Mi osobiscie taka puszka za dlugo by sie
    amortyzowala, bo zlecenia do ktorych bylaby potrzebna, trafiaja mi sie
    max kilka razy w roku (raczej 2-3, niz 8-9). ;) Mimo tego i tak
    zalatwiam je D3jka i nikt sie nie skarzy. Te 43% roznicy w rozmiarach
    zdjecia, jeszcze takiego szalu nie robi. Faktyczny, dobrze dostrzegalny
    przeskok w ilosci detali, pojawia sie przy 40 MPx. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat