  • Data: 2009-02-21 13:11:25
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: Jester <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:

    > Zresztą nie sądzę, aby w czasach analogowych ten
    > rozmiar kliszy dawał lepsze rezultaty niż obecne lustrzanki 12 czy
    > 24mpx. Szczególnie jeśli zaczniemy porównywać materiały o wyższych
    > czułościach (800ASA) do cyfrowych plików o tej samej czułości.

    Te czasy nie są takie dalekie, żeby nie można było tego sprawdzić w
    praktyce.
    Tutaj http://www.toya.net.pl/~formatc/test/babajaga.jpg wisi skan z
    małej klatki, Fuji Neopan 1600 ASA, zeskanowany na 5000 dpi, bez
    ostrzenia, bez digital ajsów żadnych, tylko odwrócony do pozytywu (13
    mega). Cyknięte toto jest z ręki (chyba to nawet widać, bo ostrość nie
    do końca trafiona), przy maksymalnie otwartym obiektywie - czyli warunki
    spartańskie. Fakt - nie jest kolorowe, ale w sumie raz w życiu
    potrzebowałem koloru o czułości większej, niż 400 ASA, więc kolorowe
    szumy mnie jakoś nie ruszały.
    Jak się zjedzie z rozdzielczością do 150 dpi - to robi się z niego
    100x80 cm. No i zupełnie serio ciekaw jestem jak może wyglądać jego
    cyfrowy odpowiednik (czyli zrobiony 30-megapikselową budżetową cyfrówką
    z półki "każdego-na-nią-stać" z obiektywem kupionym na Allegro za 100
    złotych) :)