  • Data: 2012-06-09 06:15:33
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: " M.M." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > [...]
    > W przypadku samoorganizujących, albo rekurencyjnych sieci prezentowanie
    > ich jako funkcje może być dość koszmarne[]
    Czy ja wiem czy takie koszmarne? Mam funkcję opisaną na wejściu i
    architekturze. Jeśli sieć ma wewnętrzną pamięć jest trochę trudniej.
    Są dwie funkcje, jedna opisuje wyjście w zależności od
    ( architektury x stanu wewnętrznego x wejścia)
    druga stan następny w zależności:
    ( stanu poprzedniego x wejścia x architektury ). Rzekłbym wygodne a nie
    koszmarne.

    > z każdą iteracją rośnie liczba zmiennych(rozmiar stanu), bo te sieci
    > nawet dla takiego samego wymuszenia będą dawać różny wynik w kolejnych
    > iteracjach. Nawet gdy każdą iterację potraktujesz jako odrębną funkcję
    > to one będą zleżeć od historii.
    Dlatego w takich sieciach funkcja jest jeszcze opisana na stanie wewnętrznym,
    czy na czynniku losowym, itd.

    > Ale jak rozumiem jakieś podstawy teoretyczne były podane?

    > Rozumiem, że chodziło o problem klasyfikacji. Możesz padać jakieś
    > bliższe szczegóły? Bo na razie jest to bardzo niejasne - jakie było
    > wejście, jakie wyjście, jaka sieć miała być użyta, etc.
    Upraszczając, chodziło o sieć realizująca taką 'funkcję':
    f(3) = 5
    f(3) = 8
    Gdy raz podam trójkę to sieć ma podać piątkę, a drugi raz ósemkę i ma
    chyba sama odgadnąć o jakie wyjście mi chodzi.

    > Jak to z metaheurystykami - nie ma co oczekiwać cudów, ale z drugiej
    > strony to co potrafią zrobić w swojej dziedzinie naprawdę wprawia w
    > zdumienie - w ramach projektu zrobiłem prosty OCR radzący sobie z
    > zeskanowanymi cyframi - sieć mająca zaledwie 13 neuronów warstwy ukrytej
    > rozpoznawała je z ponad 80% dokładnością.
    Mnie tak rozpoznawała odciski palców. Odcisk tak mocno zaszumiony że trudno
    było w ogóle odgadnąć że to odcisk. A sieć nie miała problemów. Jednak
    wystarczyło przesunięcie nawet idealnego odciska o 2-3 piksele i skuteczność
    spadała w okolice losowej. Niestety budżet się wyczerpał i nie wiem jakby
    działała gdybym więcej pracy w to włożył.