  • Data: 2012-06-09 14:16:39
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.06.2012 13:48, M.M. wrote:

> [...]
    > elektronów niż znajduje się w znanym kosmosie. Jakby zastosować coś
    > podobnego do neuronu to by wystarczyło mniej zasobów.

    > Uprościłeś. Wystarczy że algorytmy produkowane przez umysł nie są w
    > niczym podobne do procesu produkcji.

    > Nie przeczę, może powstanie bez udziału ludzkiego umysłu. Ale jakby
    > to mogło być? W umyśle kosmity, boga, przez przypadek? :D

    > Ke?

    > Po prostu algorytm i jego implementacja to różne zagadnienia.

    > Algorytm musi dobrze modelować dane zjawisko, a implementacja dokładnie i
    Zgadza się.

    > Aby jedno i drugie było możliwe musi być
    > jakieś podobieństwo do modelowanego zjawiska.
    Nieprawda.

    > Czasami można nadrabiać
    > ilością komputerów, albo czasem oczekiwania na wyniki ale to daje ograniczone
    > możliwości. Np. w NASA nie robili symulacji komputerowych do testowania
    > spadochronów. Wywozili podobną konstrukcje samolotem i patrzyli jak się
    > zachowuje.
    Bo nie mieli dość mocy obliczeniowej. Dla kontrastu - teraz samochody,
    samoloty, rakiety, etc najpierw się modeluje komputerowo a dopiero potem
    weryfikuje w tunelu aero.

    > Podobnie z testowaniem leków. Kto by zrobił symulację
    > komputerową skomplikowanego związku w organizmie? Wprowadza się ją np.
    > do organizmu szczura i ma się podobne wyniki.
    W sumie prawda, ale bullshit. Nie _testuje_ się leków komputerowo, bo
    problem jest zbyt złożony. Natomiast SZUKA się leków komputerowo na
    zasadzie:
    - znamy receptor X, wiemy, że działanie na niego spowoduje efekt Y
    - szukamy komputerowo cząstek pasujących do X
    - testujemy kandydatów w laboratorium (in vitro, potem zwierzęta, etc)

    Zobacz na przykład http://folding.stanford.edu/English/HomePage

    > A czym jest istotne podobieństwo? Ogólnie nie wiem. W przypadku leków
    > zadowalamy się podobieństwem szczura do człowieka.
    Absolutnie nie. Długotrwałe testy na ludziach są konieczne.

    Michoo