  • Data: 2012-06-09 13:59:29
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: " M.M." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Uproszczony opis to ja zrozumiałem już wcześniej. Chodziło mi o
    > nieuproszczony, bo może były jakieś niuanse.
    Właśnie to było takie banalne. Sieć miała odgadnąć czy tym razem
    dla wektora x ma wypluć wektory y czy z. Szczegółów zadania nie
    znam, wiem o tej historii z drugiej ręki.

    > Dla niektórych sieci możliwa jest sekwencja ...;f(3)=3;...;f(3)=8;....;
    Ale w tym przypadku nie chodziło o taką. Po prostu jednoprzebiegowa,
    bez pamięci, bez cykli, bez chaosu.

    > Prawdopodobnie za dużo neuronów i sieć się wyuczyła na pamięć zamiast
    > aproksymować albo zły dobór danych uczących.
    Na pamięć to nie, ponieważ odporność na szumy miała zdumiewającą. Problem
    był gdy zakłócenia miały inny charakter niż losowy szum.

    Z moich obserwacji wynika, że bez skomplikowanego tuningu i ciężkiej
    pracy, gdy sieć jest użyta tak po prostu z paczki, to w skomplikowanych
    zadaniach nadaje się tylko do oddzielenia danych od szumu.