  • 21. Data: 2016-01-05 08:16:32
    Temat: Re: Czy tylko ja mam pecha do zamarzającego diesla??
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 04 Jan 2016 21:55:09 +0100, j...@i...pl

    > Focus, nie ruszany od sylwestrowego poranka, odpalił bardzo szybko. Co
    > prawda pierwszy raz widziałem kontrolkę od świec żarowych świecącą się
    > dłużej, niż 3 sekundy ;)

    Ja też kontrolkę widzę na dłużej od dawien dawna. Ale to dlatego, że
    webasto mi padło. :( Jednak prawdą jest, że auta się bardziej psują gdy nie
    są używane. ;)

    > Renówka, nie ruszana tydzień odpaliła z małymi problemami, ale
    > odpaliła. Ale toto ma już 480 tys. przejechane, więc pewnie i z
    > kompresją coraz słabiej.

    Kompresję poprawiłem miesiąc temu wymieniając podkładki po wtryskami. :P
    Lokomotywa spod korka oleju i smok w połowie zafafluniony.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2016-01-05 11:24:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 18:18, Irokez pisze:

    > Podejrzewam, że oprócz paliwa jakąś rolę odgrywa jednak konstrukcja
    > danego silnika/podawania paliwa i ewentualnie niepełna sprawność
    > pompy/wtrysków/filtrów/itp.
    >
    > Miałem Alfę Romeo 156 2.4JTD (10 zaworowy) i lałem ropę na Auchan.
    > Takie połączenie (Alfa + paliwo z marketu) nie miało prawa jeździć bo
    > zsumowałem najgorsze.
    > A pewnego dnia rano, przy -26 stopniach, kiedy już asekurując się
    > biletem na autobus, odpaliłem go - to się mocno zdziwiłem. W praktyce
    > zero problemów przy każdej temperaturze do -26, bo niższej nie miałem
> [...]

    Paliwo z marketu jest najlepsze! :-)
    W markecie kierownik nie ma interesu, żeby fałszować paliwo, bo jeszcze
    musiałby wejść w układy z szefostwem firmy, żeby zrobić przewał w
    papierach. Kasjerki nie mają interesu, bo to nie do ich kieszeni
    poszłyby ew. zyski. Markety mają duży obrót, często są w eksponowanych
    miejscach - nie bardzo jest tu jak podjechać lewą cysterną, żeby wlać
    jakieś świństwo. I kolejna sprawa - dystrybutorzy paliwa dla marketów i
    "markowych" stacji to te same firmy (generalnie Lotos albo Orlen).
    A teraz weź zatankuj w markowej stacji - na uboczu, w nocy mały ruch, a
    właściciel to franczyzobiorca...
    T.

  • 23. Data: 2016-01-05 12:34:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > i z
    >
    > A skąd mam to wiedzieć jaki jest filtr :)?

    Można przeczytać na jego obudowie.

    > Samochód serwisuje serwis autoryzwany więc chyba wiedzą co robią?

    Błędne założenie. Praktyka nie potwierdza takiej zależności.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2016-01-05 12:38:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie bardzo jest tu jak podjechać lewą cysterną, żeby wlać jakieś świństwo.

    Zdarza się, że cysterna z dostawą przywozi już odpowiednio zmodyfikowane
    paliwo.

> [...]
    > to te same firmy (generalnie Lotos albo Orlen).
    > A teraz weź zatankuj w markowej stacji - na uboczu, w nocy mały ruch, a

    W razie czego wiadomo kogo pociągnąć do odpowiedzialności.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2016-01-05 13:06:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Z polskich rafinerii pochodzi 80% paliwa na naszym rynku. 20% jest
    >importowanych z Litwy, Białorusi, Niemiec, Słowacji itp.
    >Nie pisałem, że na pewno Statoil importuje ON arktyczny, ale że jest
    >to prawdopodobne. Może kupowali od Orlenu, bo Lotos nie sprzedawał
    >swojego arktycznego poza swoimi stacjami.
    >Zresztą nie ma to znaczenia, gdzie paliwo jest produkowane. Z każdego
    >źródła ma porównywalną jakość.

    No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie.
    Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii,
    Finlandii.

    J.

  • 26. Data: 2016-01-05 13:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    On Mon, 4 Jan 2016 20:21:06 +0100, "yabba"

    >Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie
    >opłacalne. To jest to samo paliwo z naszych rafinerii, różni się
    >tylko dodatkami.
    >I komu wierzyć?

    Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach.
    Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka.
    Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje
    macierzyste rynki.

    J.

  • 27. Data: 2016-01-05 13:49:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > No wiesz - jakosc oleju arktycznego z Orlenu moze byc taka sobie.
    > Jakosc ON produkcji Statoil jest sprawdzona - w Szwecji, Norwegii,

    Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u nich -32C
    jest zimniejsze niż nasze -32C?
    Paliwo wychodzące z rafinerii w Polsce i Szwecji spełnia te same minimalne
    parametry.
    Tylko u nas, zanim trafi na stację benzynową może być "zakombinowane".

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2016-01-05 13:49:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Czym ma się różnić jakość ON arktycznego z Polski i Szwecji? Że u
    >nich -32C jest zimniejsze niż nasze -32C?

    Ze jak Orlen wyprodukuje ON tak naprawde na -28 czy -25C, to polski
    kierowca nawet tego nie zauwazy.
    A jak Statoil u siebie wyprodukuje taki na -30, to tysiace zauwaza :-)

    Moze, moze byc tez zmieszane itp.

    J.

  • 29. Data: 2016-01-05 14:08:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > kierowca nawet tego nie zauwazy.
    > A jak Statoil u siebie wyprodukuje taki na -30, to tysiace zauwaza :-)

    Sorry, ale nie łapię o co Ci chodzi. To chyba oczywiste, że ON Orlen -28C
    będzie wcześniej zatykał filtry paliwa niż Statoil -30C.
    Czy też sądzisz, że rafineria Orlen leci totalnie w kulki i jego ON -32C ma
    w rzeczywistości -25C?

    > Moze, moze byc tez zmieszane itp.

    Lepsze jest wstrząśnięte, nie zmieszane. :)

    Jak ktoś na stacji benzynowe zmiesza ON arktyczny -32C z ON letnim i silniki
    diesla pozamarzają, to nie będzie to winą rafinerii Orlenu czy Lotosu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2016-01-05 14:09:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Po pierwsze - piszemy o mozliwosciach.

    Ale mnie nie interesują teoretyczne możliwości (nawet te wbrew
    ekonomii tego buznesu) ale fakty.

    > Po drugie - z takiego Szczecina blizej do Schwedt niz do Plocka.
    > Po trzecie - Statoil produkuje duzo ON arktycznego ... na swoje
    > macierzyste rynki.

    Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z
    zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie
    statoila.

    --
    Marek