  • 41. Data: 2009-05-17 21:33:32
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p...@a...pl pisze:
    > Hmm, mozna poprosic o pare przykladow niedociagniec? Zebym wiedzial na
    > co patrzec w przyszlosci.

    Np: tu:
    http://www.parales.pl/images/zima_75.jpg
    krzywy horyzont. A tu:
    http://www.parales.pl/images/wschody_138.jpg
    źle złożony hdr.
    http://www.parales.pl/images/fotografia_czarno_biala
    _54.jpg
    Tu niezbyt precyzyjne światła/cienie robiące ''iluminację'' wokół
    ciemnych elementów.

    Ale trzeba i pochwalić galerię np. za tego typu zdjęcia:
    http://www.parales.pl/images/wiosna_57.jpg
    http://www.parales.pl/images/wiosna_56.jpg

    No i świetne:
    http://www.parales.pl/improwizacje.htm
    Ten typ foto-grafii bardzo cenię, bo świadczy o wyobraźni autora. Co
    ciekawe, jest on najczęściej obśmiewany przez różne beztalencia, co nie
    potrafią nic poza automatycznym przeniesieniem obrazu w plik.

    Generalnie widać, że autor pnie się ostro do góry, bo poszczególne
    galerie się dość mocno różnią.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-05-19 14:33:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" gupvrj$fs$...@n...wp.pl

> [...]
    _54.jpg
    > Tu niezbyt precyzyjne światła/cienie robiące ''iluminację'' wokół ciemnych

    Świetne, ale IMO warto je podpisać -- tu czołg, tu pomost... ;)

    > Ale trzeba i pochwalić galerię np. za tego typu zdjęcia:
    > http://www.parales.pl/images/wiosna_57.jpg
    > http://www.parales.pl/images/wiosna_56.jpg

    Ileż w tych dwóch zdjęciach głębokich przemyśleń... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2009-05-19 15:05:23
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Ileż w tych dwóch zdjęciach głębokich przemyśleń... ;)

    Każdy orze jak może, jeden proto drugi łukiem ; )

    adam

  • 44. Data: 2009-05-19 19:09:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-17 22:56:14 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

    > W "poczatkach istnienia fotografii" ludzie nie mieli jeszcze
    > dostepu do komputerow, dlatego trudno bylo to zrobic inaczej
    > jak przez selektywne naswietlanie.

    Z tym składaniem chodziło mi o montaż w Szopie.

    > A dla mnie zadziwiajace.
    > Bo nie rozmawiamy o jakichs zaawansowanych technikach
    > tylko o podstawach.

    HDR podstawą fotografii? Zaiste, mocno nie nadąrzam za trendami. Aż
    boję się spytać co teraz jest techniką zaawansowaną...

    > Przeciez nie wymagam od wydawcy umiejetnosci obslugi
    > zaawansowanych maszyn drukarskich, profesjonalnych skanerow,

    Akurat wydawca na te tematy będzie miał zazwyczaj większe pojęcie, bo
    to część jego codziennej pracy.

    > wymagam jedynie orientowania sie w podstawach,
    > w tym co i w jaki sposob powstaje, co jest mozliwe
    > i latwe do zrobienia a co niemozliwe albo bardzo trudne

    Ty, ale po co mu to? On zleca lub po prostu przebiera materiał
    przyniesiony przez fotografów, dobre zrobienie zdjęć to już ich robota.
    Wydawcy (upraszczamy straszliwie, bo jednak w wydawnictwie zazwyczaj
    pracuje parę osób) muszą wiedzieć czy zdjęcia pasują tematycznie i
    estetycznie do tematyki albumu, czy spodobają się odbiorcom, etc. A od
    strony technicznej - czy mają szansę dobrze wyjść w druku, na ile można
    je rozjaśnić/ściemnić, co da się wyciągnąć z dostarczonego materiału,
    jak je do tego druku porządnie przygotować itepe. A czy to HDR, szara
    połowka czy inne techniki fotograficzne - to mało istotne bzdeciki z
    jego punktu widzenia.

    > - jesli nie ma sie tak podstawowej wiedzy, to jak ocenic
    > wartosc materialu ktory chce sie wydac?

    A co wiedza o robieniu zdjęć ma wspólnego z oceną ich estetyki?

    > A wlasnie ten watek jest dowodem potwierdzajacym moja opinie
    > - czyz nie?

    Nie.

    > Takie lekkie podejscie do pracy
    > to cos jak kierowca wielkiej ciezarowki,
    > ktory nie zna zasad dzialania silnika spalinowego, nie wspominajac
    > o tym, ze nie zna budowy pojazdy ktory obsluguje i kiedy trafi mu sie
    > nawet najmniejsza "usterka" to zdezorganizuje prace kilkudziesieciu ludzi
    > zaleznych od jego punktualnosci.

    Analogia zupełnie od czapki. W każdym razie o transporcie też masz
    niewielkie pojęcie :->

    de Fresz

  • 45. Data: 2009-05-19 22:14:15
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message

    > HDR podstawą fotografii? Zaiste, mocno nie nadąrzam za trendami. Aż boję
    > się spytać co teraz jest techniką zaawansowaną...

    Nie, nie o HDR.
    Przypominam, ze wg tworcy watku rozmawiamy o rozjasnieniu obiektow
    fotografowanych pod swiatlo a to nie HDR, przynajmniej - nie tylko,
    jeste wiele prostrzych metod ktore Ty sam ciagle pomijasz.

    > Akurat wydawca na te tematy będzie miał zazwyczaj większe pojęcie, bo to
    > część jego codziennej pracy.

    A ja myslalem, ze tym zajmuja sie drukarze...

> [...]
    > do tego druku porządnie przygotować itepe. A czy to HDR, szara połowka czy
    > inne techniki fotograficzne - to mało istotne bzdeciki z jego punktu

    Reasumujac, napisales dokladnie to co ja innymi slowami.

    > A co wiedza o robieniu zdjęć ma wspólnego z oceną ich estetyki?

    Nie pytaj mnie, tylko autora watku.
    Ile razy mam przypominac, ze to nie ja rozpoczalem ten watek
    tylko wydawca albumow foto?!

    > Nie.

    A widzisz, a ja myslalem, ze skoro cos facetowi nie daje spac
    az tak, ze pyta o to tutaj, to ta wiedza jednak jest mu potrzebna.
    W mojej opinii, skoro w koncu zaczal pytac, to jest nadzieja,
    ze beda jeszcze z niego ludzie a jego albumy beda kiedys na
    duzo wyzszym poziomie.
    see_you

  • 46. Data: 2009-05-19 22:58:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4a12cab2$...@n...home.net.pl

    > Każdy orze jak może, jeden proto drugi łukiem ; )

    Łukiem Amora czy gotyckim? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2009-05-20 13:52:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Łukiem Amora czy gotyckim? ;)

    Zależy od rozkolebania ukladu kierowniczego kraktora lub upojenia drajwera
    ; )

    adam

  • 48. Data: 2009-05-20 14:39:19
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-20 00:14:15 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

> [...]
    > fotografowanych pod swiatlo a to nie HDR, przynajmniej - nie tylko,
    > jeste wiele prostrzych metod ktore Ty sam ciagle pomijasz.

    Np? Jakie znasz metody na uzyskanie takiego efektu
    _prostymi_technikami_fotograficznymi:

    http://www.parales.pl/images/fotografia_przyrodnicza
    _6.jpg

    > A ja myslalem, ze tym zajmuja sie drukarze...

    Co Ci poradzę że o druku masz niewielkie pojęcie.

    > Reasumujac, napisales dokladnie to co ja innymi slowami.

    Nie, napisałem coś zupełnie przeciwnego. Przeczytaj jeszcze raz i
    poszukaj gdzie tam jest coś o technice robienia zdjęć.

    > Nie pytaj mnie, tylko autora watku.
    > Ile razy mam przypominac, ze to nie ja rozpoczalem ten watek
    > tylko wydawca albumow foto?!

    Ty się dziwisz, czy wręcz oburzasz, jak wydawca albumów może nie znać
    się na _robieniu_zdjęć_.

    > A widzisz, a ja myslalem, ze skoro cos facetowi nie daje spac
    > az tak, ze pyta o to tutaj, to ta wiedza jednak jest mu potrzebna.

    Rozumiem że nigdy w życiu nie byłeś ciekaw jak coś jest zrobione, nawet
    jeśli ta wiedza nie była Ci do niczego potrzebna? No to współczuję ;-)

    > W mojej opinii, skoro w koncu zaczal pytac, to jest nadzieja,
    > ze beda jeszcze z niego ludzie a jego albumy beda kiedys na
    > duzo wyzszym poziomie.

    Ooootaaaak, same hadeery. Mniam.

    de Fresz

  • 49. Data: 2009-05-20 15:17:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4a140b06$...@n...home.net.pl

    > Zależy od rozkolebania ukladu kierowniczego kraktora lub upojenia drajwera ; )

    Tak czy siak -- napięcia będą.
    (znamienną cechą łuku Amora i gotyckiego jest napięcie)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2009-05-20 15:45:48
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Czolgi to akurat bankowo HDR -- jeszcze na dodatek dosc nieumiejetnie
    > skrecony.

    Powiedziałbym nawet że lufa czołgu była osobno szparowana i wklejana -
    jakoś tak te białe obwódki wokół lufy i ich brak wokół wieżyczki mnie
    się nie podobają na pierwszym zdjęciu :D

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio