eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 41. Data: 2009-05-17 21:33:32
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p...@a...pl pisze:
    > Hmm, mozna poprosic o pare przykladow niedociagniec? Zebym wiedzial na
    > co patrzec w przyszlosci.

    Np: tu:
    http://www.parales.pl/images/zima_75.jpg
    krzywy horyzont. A tu:
    http://www.parales.pl/images/wschody_138.jpg
    źle złożony hdr.
    http://www.parales.pl/images/fotografia_czarno_biala
    _54.jpg
    Tu niezbyt precyzyjne światła/cienie robiące ''iluminację'' wokół
    ciemnych elementów.

    Ale trzeba i pochwalić galerię np. za tego typu zdjęcia:
    http://www.parales.pl/images/wiosna_57.jpg
    http://www.parales.pl/images/wiosna_56.jpg

    No i świetne:
    http://www.parales.pl/improwizacje.htm
    Ten typ foto-grafii bardzo cenię, bo świadczy o wyobraźni autora. Co
    ciekawe, jest on najczęściej obśmiewany przez różne beztalencia, co nie
    potrafią nic poza automatycznym przeniesieniem obrazu w plik.

    Generalnie widać, że autor pnie się ostro do góry, bo poszczególne
    galerie się dość mocno różnią.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/


  • 42. Data: 2009-05-19 14:33:36
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Janko Muzykant" gupvrj$fs$...@n...wp.pl

    > Np: tu:
    > http://www.parales.pl/images/zima_75.jpg
    > krzywy horyzont. A tu:
    > http://www.parales.pl/images/wschody_138.jpg
    > źle złożony hdr.
    > http://www.parales.pl/images/fotografia_czarno_biala
    _54.jpg
    > Tu niezbyt precyzyjne światła/cienie robiące ''iluminację'' wokół ciemnych
    elementów.

    Świetne, ale IMO warto je podpisać -- tu czołg, tu pomost... ;)

    > Ale trzeba i pochwalić galerię np. za tego typu zdjęcia:
    > http://www.parales.pl/images/wiosna_57.jpg
    > http://www.parales.pl/images/wiosna_56.jpg

    Ileż w tych dwóch zdjęciach głębokich przemyśleń... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 43. Data: 2009-05-19 15:05:23
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >> Ale trzeba i pochwalić galerię np. za tego typu zdjęcia:
    >> http://www.parales.pl/images/wiosna_57.jpg
    >> http://www.parales.pl/images/wiosna_56.jpg
    >
    > Ileż w tych dwóch zdjęciach głębokich przemyśleń... ;)

    Każdy orze jak może, jeden proto drugi łukiem ; )

    adam


  • 44. Data: 2009-05-19 19:09:57
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-17 22:56:14 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

    >> No i tu bardzo się mylisz. Przy selektywnym rozjaśnianiu/ściemnianiu
    >> pojedyńczej ekspozycji skanu/zdjęcia cyfrowego są ograniczone
    >> możliwości pociągnięcia i kogoś kto ma świadomość tego, efekty HDR-owe
    >> mogą mocno zdziwić. Składania z kilku ekspozycji jednej sceny ręcznie
    >> też się nie robi za często i raczej w dość specyficznych sytuacjach.
    >
    > W "poczatkach istnienia fotografii" ludzie nie mieli jeszcze
    > dostepu do komputerow, dlatego trudno bylo to zrobic inaczej
    > jak przez selektywne naswietlanie.

    Z tym składaniem chodziło mi o montaż w Szopie.


    >> Więc w przypadku kogoś, kto zajmuje się wydawaniem albumów, a nie samą
    >> fotografią, to zdziwnienie mnie nie dziwi. I doprawdy ma to niewiele
    >> wspólnego z profesjonalizmem w dziedzinie wydawania. Znam wiele osób
    >> zajmujących się na codzień zawodową obróbką zdjęć, które o fotografii
    >> mają nikłe pojęcie i zupełnie im to nie przeszkadza w ich pracy.
    >> Zadziwiające, nie?
    >
    > A dla mnie zadziwiajace.
    > Bo nie rozmawiamy o jakichs zaawansowanych technikach
    > tylko o podstawach.

    HDR podstawą fotografii? Zaiste, mocno nie nadąrzam za trendami. Aż
    boję się spytać co teraz jest techniką zaawansowaną...


    > Przeciez nie wymagam od wydawcy umiejetnosci obslugi
    > zaawansowanych maszyn drukarskich, profesjonalnych skanerow,

    Akurat wydawca na te tematy będzie miał zazwyczaj większe pojęcie, bo
    to część jego codziennej pracy.


    > wymagam jedynie orientowania sie w podstawach,
    > w tym co i w jaki sposob powstaje, co jest mozliwe
    > i latwe do zrobienia a co niemozliwe albo bardzo trudne

    Ty, ale po co mu to? On zleca lub po prostu przebiera materiał
    przyniesiony przez fotografów, dobre zrobienie zdjęć to już ich robota.
    Wydawcy (upraszczamy straszliwie, bo jednak w wydawnictwie zazwyczaj
    pracuje parę osób) muszą wiedzieć czy zdjęcia pasują tematycznie i
    estetycznie do tematyki albumu, czy spodobają się odbiorcom, etc. A od
    strony technicznej - czy mają szansę dobrze wyjść w druku, na ile można
    je rozjaśnić/ściemnić, co da się wyciągnąć z dostarczonego materiału,
    jak je do tego druku porządnie przygotować itepe. A czy to HDR, szara
    połowka czy inne techniki fotograficzne - to mało istotne bzdeciki z
    jego punktu widzenia.


    > - jesli nie ma sie tak podstawowej wiedzy, to jak ocenic
    > wartosc materialu ktory chce sie wydac?

    A co wiedza o robieniu zdjęć ma wspólnego z oceną ich estetyki?


    > A wlasnie ten watek jest dowodem potwierdzajacym moja opinie
    > - czyz nie?

    Nie.


    > Takie lekkie podejscie do pracy
    > to cos jak kierowca wielkiej ciezarowki,
    > ktory nie zna zasad dzialania silnika spalinowego, nie wspominajac
    > o tym, ze nie zna budowy pojazdy ktory obsluguje i kiedy trafi mu sie
    > nawet najmniejsza "usterka" to zdezorganizuje prace kilkudziesieciu ludzi
    > zaleznych od jego punktualnosci.

    Analogia zupełnie od czapki. W każdym razie o transporcie też masz
    niewielkie pojęcie :->


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 45. Data: 2009-05-19 22:14:15
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message
    > On 2009-05-17 22:56:14 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:
    >> A dla mnie zadziwiajace.
    >> Bo nie rozmawiamy o jakichs zaawansowanych technikach
    >> tylko o podstawach.
    >
    > HDR podstawą fotografii? Zaiste, mocno nie nadąrzam za trendami. Aż boję
    > się spytać co teraz jest techniką zaawansowaną...

    Nie, nie o HDR.
    Przypominam, ze wg tworcy watku rozmawiamy o rozjasnieniu obiektow
    fotografowanych pod swiatlo a to nie HDR, przynajmniej - nie tylko,
    jeste wiele prostrzych metod ktore Ty sam ciagle pomijasz.

    >> Przeciez nie wymagam od wydawcy umiejetnosci obslugi
    >> zaawansowanych maszyn drukarskich, profesjonalnych skanerow,
    > Akurat wydawca na te tematy będzie miał zazwyczaj większe pojęcie, bo to
    > część jego codziennej pracy.

    A ja myslalem, ze tym zajmuja sie drukarze...

    >> wymagam jedynie orientowania sie w podstawach,
    >> w tym co i w jaki sposob powstaje, co jest mozliwe
    >> i latwe do zrobienia a co niemozliwe albo bardzo trudne
    > Ty, ale po co mu to? On zleca lub po prostu przebiera materiał
    > przyniesiony przez fotografów, dobre zrobienie zdjęć to już ich robota.
    > Wydawcy (upraszczamy straszliwie, bo jednak w wydawnictwie zazwyczaj
    > pracuje parę osób) muszą wiedzieć czy zdjęcia pasują tematycznie i
    > estetycznie do tematyki albumu, czy spodobają się odbiorcom, etc. A od
    > strony technicznej - czy mają szansę dobrze wyjść w druku, na ile można je
    > rozjaśnić/ściemnić, co da się wyciągnąć z dostarczonego materiału, jak je
    > do tego druku porządnie przygotować itepe. A czy to HDR, szara połowka czy
    > inne techniki fotograficzne - to mało istotne bzdeciki z jego punktu
    > widzenia.

    Reasumujac, napisales dokladnie to co ja innymi slowami.

    >> - jesli nie ma sie tak podstawowej wiedzy, to jak ocenic
    >> wartosc materialu ktory chce sie wydac?
    > A co wiedza o robieniu zdjęć ma wspólnego z oceną ich estetyki?

    Nie pytaj mnie, tylko autora watku.
    Ile razy mam przypominac, ze to nie ja rozpoczalem ten watek
    tylko wydawca albumow foto?!

    >> A wlasnie ten watek jest dowodem potwierdzajacym moja opinie
    >> - czyz nie?
    > Nie.

    A widzisz, a ja myslalem, ze skoro cos facetowi nie daje spac
    az tak, ze pyta o to tutaj, to ta wiedza jednak jest mu potrzebna.
    W mojej opinii, skoro w koncu zaczal pytac, to jest nadzieja,
    ze beda jeszcze z niego ludzie a jego albumy beda kiedys na
    duzo wyzszym poziomie.
    see_you


  • 46. Data: 2009-05-19 22:58:39
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "adam" 4a12cab2$...@n...home.net.pl

    >> Ileż w tych dwóch zdjęciach głębokich przemyśleń... ;)

    > Każdy orze jak może, jeden proto drugi łukiem ; )

    Łukiem Amora czy gotyckim? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 47. Data: 2009-05-20 13:52:08
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >>> Ileż w tych dwóch zdjęciach głębokich przemyśleń... ;)
    >
    >> Każdy orze jak może, jeden prosto drugi łukiem ; )
    >
    > Łukiem Amora czy gotyckim? ;)

    Zależy od rozkolebania ukladu kierowniczego kraktora lub upojenia drajwera
    ; )

    adam


  • 48. Data: 2009-05-20 14:39:19
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-20 00:14:15 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

    >> HDR podstawą fotografii? Zaiste, mocno nie nadąrzam za trendami. Aż
    >> boję się spytać co teraz jest techniką zaawansowaną...
    >
    > Nie, nie o HDR.
    > Przypominam, ze wg tworcy watku rozmawiamy o rozjasnieniu obiektow
    > fotografowanych pod swiatlo a to nie HDR, przynajmniej - nie tylko,
    > jeste wiele prostrzych metod ktore Ty sam ciagle pomijasz.

    Np? Jakie znasz metody na uzyskanie takiego efektu
    _prostymi_technikami_fotograficznymi:

    http://www.parales.pl/images/fotografia_przyrodnicza
    _6.jpg



    >>> Przeciez nie wymagam od wydawcy umiejetnosci obslugi
    >>> zaawansowanych maszyn drukarskich, profesjonalnych skanerow,
    >> Akurat wydawca na te tematy będzie miał zazwyczaj większe pojęcie, bo
    >> to część jego codziennej pracy.
    >
    > A ja myslalem, ze tym zajmuja sie drukarze...

    Co Ci poradzę że o druku masz niewielkie pojęcie.


    >> Ty, ale po co mu to? On zleca lub po prostu przebiera materiał
    >> przyniesiony przez fotografów, dobre zrobienie zdjęć to już ich robota.
    >> Wydawcy (upraszczamy straszliwie, bo jednak w wydawnictwie zazwyczaj
    >> pracuje parę osób) muszą wiedzieć czy zdjęcia pasują tematycznie i
    >> estetycznie do tematyki albumu, czy spodobają się odbiorcom, etc. A od
    >> strony technicznej - czy mają szansę dobrze wyjść w druku, na ile można
    >> je rozjaśnić/ściemnić, co da się wyciągnąć z dostarczonego materiału,
    >> jak je do tego druku porządnie przygotować itepe. A czy to HDR, szara
    >> połowka czy inne techniki fotograficzne - to mało istotne bzdeciki z
    >> jego punktu widzenia.
    >
    > Reasumujac, napisales dokladnie to co ja innymi slowami.

    Nie, napisałem coś zupełnie przeciwnego. Przeczytaj jeszcze raz i
    poszukaj gdzie tam jest coś o technice robienia zdjęć.



    >>> - jesli nie ma sie tak podstawowej wiedzy, to jak ocenic
    >>> wartosc materialu ktory chce sie wydac?
    >> A co wiedza o robieniu zdjęć ma wspólnego z oceną ich estetyki?
    >
    > Nie pytaj mnie, tylko autora watku.
    > Ile razy mam przypominac, ze to nie ja rozpoczalem ten watek
    > tylko wydawca albumow foto?!

    Ty się dziwisz, czy wręcz oburzasz, jak wydawca albumów może nie znać
    się na _robieniu_zdjęć_.


    >>> A wlasnie ten watek jest dowodem potwierdzajacym moja opinie
    >>> - czyz nie?
    >> Nie.
    >
    > A widzisz, a ja myslalem, ze skoro cos facetowi nie daje spac
    > az tak, ze pyta o to tutaj, to ta wiedza jednak jest mu potrzebna.

    Rozumiem że nigdy w życiu nie byłeś ciekaw jak coś jest zrobione, nawet
    jeśli ta wiedza nie była Ci do niczego potrzebna? No to współczuję ;-)


    > W mojej opinii, skoro w koncu zaczal pytac, to jest nadzieja,
    > ze beda jeszcze z niego ludzie a jego albumy beda kiedys na
    > duzo wyzszym poziomie.

    Ooootaaaak, same hadeery. Mniam.


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 49. Data: 2009-05-20 15:17:26
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "adam" 4a140b06$...@n...home.net.pl

    >> Łukiem Amora czy gotyckim? ;)
    >
    > Zależy od rozkolebania ukladu kierowniczego kraktora lub upojenia drajwera ; )

    Tak czy siak -- napięcia będą.
    (znamienną cechą łuku Amora i gotyckiego jest napięcie)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 50. Data: 2009-05-20 15:45:48
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    marcin.STIG.saldat pisze:
    >> Wezmy takie czołgi z działu cywilizacja
    >> http://www.paradowski.net.pl/paradowski_cywilizacja/
    >
    > Czolgi to akurat bankowo HDR -- jeszcze na dodatek dosc nieumiejetnie
    > skrecony.
    >
    Powiedziałbym nawet że lufa czołgu była osobno szparowana i wklejana -
    jakoś tak te białe obwódki wokół lufy i ich brak wokół wieżyczki mnie
    się nie podobają na pierwszym zdjęciu :D

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio
    Fotografia reklamowa i reklama
    ul. Cieszyńska 367
    43-382 Bielsko-Biała
    tel. 033 816 41 61, kom. +48 784 664 099,
    internet: www.bwstudio.com.pl

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: