  • 1. Data: 2009-05-15 20:47:28
    Temat: GPS w aparatach
    Od: "adax" <a...@n...pl>

    Witam! Ostatnio oglądałem na picassie album, gdzie kolejne zdjęcie
    dynamicznie zmianiało punkt na mapce google. Czy ktoś ręcznie ustawił
    współrzędne geograficzne dla każdej fotki, czy też aparat, którym wykonano
    te fotki (Nikon D700) i inne mają już wbudowany GPS? Pozdrowinka

  • 2. Data: 2009-05-15 20:57:29
    Temat: Re: GPS w aparatach
    Od: j...@a...at

    On 15 Mai, 22:47, "adax" <a...@n...pl> wrote:
> [...]
    > współrzędne geograficzne dla każdej fotki, czy też aparat, którym wykonano
    > te fotki (Nikon D700) i inne mają już wbudowany GPS? Pozdrowinka

    jest taki buzer robiony przez hame , ktory nasuwa sie na sanki od
    lampy blyskowej i przenosi wsporzedne GPS na zdjecie

  • 3. Data: 2009-05-15 21:07:44
    Od: "adax" <a...@n...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    > jest taki buzer robiony przez hame , ktory nasuwa sie na sanki od
    > lampy blyskowej i przenosi wsporzedne GPS na zdjecie

    możesz coś więcej na ten temat, bo chciałbym to namierzyć w necie i poczytać

  • 4. Data: 2009-05-15 21:07:50
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > współrzędne geograficzne dla każdej fotki, czy też aparat, którym wykonano
    > te fotki (Nikon D700) i inne mają już wbudowany GPS? Pozdrowinka

    Są dwie metody.
    1. Nikon robi odbiornik GPS, który wkładasz na sanki lampy i łączysz
    kabelkiem. Body samo wpisuje dane do Exif-a
    2. Kupujesz odbiornik GPS z pamięcią (może być komórka lub nawigacja).
    Zapisujesz ślad swoich wędrówek. A potem na kompie porównując czasy
    specjalny program uzupełnia dane Exif.

    --
    Radosny

  • 5. Data: 2009-05-15 21:09:25
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    adax wrote:
    > dynamicznie zmianiało punkt na mapce google. Czy ktoś ręcznie ustawił
    > współrzędne geograficzne dla każdej fotki, czy też aparat, którym

    Istnieje program Geosetter, w ktorym mozesz do zdjec przypisywac
    wspolrzedne z pliku, w ktorym masz zarejestrowany slad z GPS (format
    .gpx). Patrz http://www.geosetter.de/en/

    Ludek

  • 6. Data: 2009-05-15 21:10:39
    Od: j...@a...at

    On 15 Mai, 23:07, "adax" <a...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w
    wiadomościnews:eafccf17-3e6b-4c3a-8566-2383647eefa1@
    r36g2000vbr.googlegroups.com...

    > możesz coś więcej na ten temat, bo chciałbym to namierzyć w necie i poczytać

    jesli wytrzymasz du jutra to chetnie .

    mam gdzes katalog tego , ale o tej porze nie odszukam, by nie budzic
    domownikow.

    do jutra wiec

    XXX

  • 7. Data: 2009-05-15 21:12:31
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    adax pisze:
> [...]
    > współrzędne geograficzne dla każdej fotki, czy też aparat, którym
    > wykonano te fotki (Nikon D700) i inne mają już wbudowany GPS? Pozdrowinka

    Najczęściej wpisuje się współrzędne geograficzne w EXIF, ja np. tak
    robię zgrywając ślad z ręcznego odbiornika GPS i synchronizując go
    automatycznie (na podstawie czasów) ze znacznikami EXIF GPS
    (programikiem gpsPhoto.pl). Można też "ręcznie" geolokalizować
    zdjęcia różnymi programami, np. exiftoolem.

    --
    Michal

  • 8. Data: 2009-05-16 14:09:44
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    A ja fotografuję ekran GPS w miejscach gdzie wykonuję zdjęcie. Pomaga potem
    w lokalizacji fotek i jest niedrogie.

  • 9. Data: 2009-05-16 18:25:43
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Andrzej M pisze:
    > A ja fotografuję ekran GPS w miejscach gdzie wykonuję zdjęcie. Pomaga potem
    > w lokalizacji fotek i jest niedrogie.

    Nie rozumiem, po co, czyżby twój odbiornik nie zapisywał tracków?
    Przecież można zgrać track z odbiornika i skorelować na podstawie
    czasów z fotografiami. Niezawodna metoda, nie trzeba fotografować
    ekranu i automatycznie wpisuje to znaczniki GPS do EXIFu fotografii.
    To nic nie kosztuje.

    --
    Michal

  • 10. Data: 2009-05-16 22:01:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Michał Smoczyk pisze:
    > Nie rozumiem, po co, czyżby twój odbiornik nie zapisywał tracków?

    Ciiii... kolega woli ręcznie. Tak jak niektórzy wkładają te staroświeckie
    klisze, sami wywołują i sami robią odbitki. Dla nich to ma duszę!... A nie
    że się tak samo coś zrobi. Daj koledze się więc cieszyć z tej
    niezależności :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564