  • 1. Data: 2009-05-16 06:36:24
    Temat: Czy to możliwe?
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    Witam

    Trafiłem wczoraj na galerię zdjęć. Sam sporo fotografuję i publikuję, lecz
    to co zobaczyłem powoduje że zaczynam się zastanawiać nad sensem fotografii
    we własnym wykonaniu. Galeria znajduje się pod adresem www.parales.pl (być
    może jest grupowiczom znana) - i pytam się ja teraz, czy Waszym zdaniem te
    zdjęcia pochodzą z realnego świata? Przede wszystkicm chodzi mi o zdjęcia
    przyrodnicze i krajobrazowe w różnych porach roku. Rewelacyjne kolory,
    prawie na każdym zdjęciu kapitalna kompozycja z chmur, no i ta gra
    światłem - gdzie obiekty (drzewa, pojazdy, czołgi...) mimo że fotografowane
    są pod światło, zachowują wyraziste tekstury.

    Czy to są zdjęcia prosto z aparatu, czy też wysoce zaawanswoany PS?

    --
    cdn

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4080
    (20090515) __________

  • 2. Data: 2009-05-16 06:41:26
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > może jest grupowiczom znana) - i pytam się ja teraz, czy Waszym zdaniem te

    - bardzo nieudolnie prowokujesz
    albo
    - niewiele zdjec w zyciu widziales

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2009-05-16 07:41:01
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > www.parales.pl (być może jest grupowiczom znana) - i pytam się ja teraz,
    > czy Waszym zdaniem te zdjęcia pochodzą z realnego świata?

    Bardzo nieudolnie czytasz, skoro nie umiesz udzielić prostej odpowiedzi na
    tekst pisany. Albo niewiele w życiu ich udzieliłeś.

    Moja firma otrzymała zlecenie wydania albumu foto. Przy jego powstawaniu
    pracują ludzie, którzy, jak mi się do tej pory wydawało, mają pojęcie o
    fotografii. Potem zlalazłem wspomnianą galerię i zauwazyłem we własnych
    zbiorach duże braki. Szczególe intryguje mnie dział 'wschody', gdzie, jak
    już wspomniałem, fotografując pod światło udało się autorowi zachować
    poprawne oświetlenie obiektów na pierwszym planie. Normalnie powinny one
    wyjść czarne, a nie wierzę że facet jednolicie doświetlił dajmy na to
    40-metrowy pomost lampą błyskową, zachowując przy tym poprawną kolorystykę
    reszty z niebem włącznie.

  • 4. Data: 2009-05-16 07:48:46
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > wyjść czarne, a nie wierzę że facet jednolicie doświetlił dajmy na to
    > 40-metrowy pomost lampą błyskową, zachowując przy tym poprawną kolorystykę

    Dlaczego w ogole zakladasz, ze cokolwiek bylo tam doswietlane? Przeciez
    to jest efekt _normalnej_ obrobki cyfrowej.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2009-05-16 07:49:35
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    (czy dajmy na to takie:
    http://www.parales.pl/images/fotografia_przyrodnicza
    _6.jpg
    - z tego co doczytałem jakies nagrody pozdobywało nawet...

    jak się doswietla w tak jednolity sposób PIERWSZY plan??)

  • 6. Data: 2009-05-16 07:52:09
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    cdn pisze:
> [...]
    > - z tego co doczytałem jakies nagrody pozdobywało nawet...
    >
    > jak się doswietla w tak jednolity sposób PIERWSZY plan??)

    Bracketing i pozniej maskowanie, lub Shadow/Higlight (albo podobne w
    innym sofcie).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 7. Data: 2009-05-16 07:55:20
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

    Użytkownik "cdn" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tekstury.
    >
    > Czy to są zdjęcia prosto z aparatu, czy też wysoce zaawanswoany PS?

    Widziałem te zdjęcia na Łódzkich targach PSute w każdą strone no i efekt
    finalny na 100% nie z jednego ujęcia.
    JBB

  • 8. Data: 2009-05-16 07:59:36
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    cdn wrote:

> [...]
    > facet jednolicie doświetlił dajmy na to 40-metrowy pomost lampą
    > błyskową, zachowując przy tym poprawną kolorystykę reszty z niebem

    może ma Fuji może to HDR
    ja tam nie widzę nic dziwnego - prócz tego, że są tam ładne zdjęcia...

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-05-16 08:02:04
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    > Widziałem te zdjęcia na Łódzkich targach PSute w każdą strone no i efekt
    > finalny na 100% nie z jednego ujęcia.

    Myślisz że są montowane? Czy o co chodzi z tym efektem finalnym?

  • 10. Data: 2009-05-16 08:02:08
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sat, 16 May 2009 09:41:01 +0200, cdn <c...@s...pl> wrote(a):

    [...]
> [...]
    > wyjść czarne, a nie wierzę że facet jednolicie doświetlił dajmy na to
    > 40-metrowy pomost lampą błyskową, zachowując przy tym poprawną kolorystykę

    http://pl.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imag
    ing

    Wiele o tym znajdziesz w archiwum.

    pozdrawiam, B.